וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של קצין המודיעין: הכלא מצולם, בשלב זה נראה שהוא לא נשמר כמצופה

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 7:36

בני המשפחה של הקצין, שמת בכלא בחודש שעבר, התייחסו לפרטים החדשים שצה"ל התיר לפרסם על המקרה. הם ציינו כי רק "כשתסתיים החקירה של הפרקליטות והיחידה לחקירות פנים יהיה טעם להתייחס עניינית". בתוך כך, נערכה הפגנה למען הקצין מול הקריה בת"א

בני משפחתו של קצין המודיעין שמת בכלא בחודש שעבר התייחסו אמש (שני) לפרטים החדשים שצה"ל התיר לפרסם, ואמרו שהכלא בו הקצין הוחזק מצולם, וכי הכלא "לכאורה לא נשמר כהלכה וכמצופה". עם זאת, הם ציינו כי רק "כשתסתיים החקירה של הפרקליטות והיחידה לחקירות פנים (המקבילה הצבאית למח"ש) יהיה טעם להתייחס עניינית".

בתוך כך, בשעות אחר הצהריים נערכה הפגנה למען הקצין מול הקריה בתל אביב. בהפגנה הונפו שלטים שבהם נכתב בין היתר "דם ילדינו אינו הפקר - תוקם ועדת חקירה", ו-"יש לי צונאמי של שאלות".

קרובי משפחתו של קצין המודיעין, שנסיבות מותו נאסרו בפרסום. מול הקרייה, ת"א 7 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
ההפגנה שנערכה למען הקצין בתל אביב, היום/פלאש 90, תומר נויברג

מוקדם יותר צה"ל התיר לפרסום כי חקירתו של הקצין ביחידת המודיעין שמת בכלא בחודש שעבר נפתחה בשל מידע על פגיעה חמורה בביטחון המדינה. לדברי צה"ל הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, פעל באופן עצמאי וביצע באופן מודע פעולות שפגעו בביטחון המדינה, ועשה זאת ממניעים אישיים, ולא אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים.

לדברי צה"ל, החקירה העלתה גם כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף פעל להסתירם. לטענת הצבא, מותו של הקצין, שטרם הותר לפרסם את זהותו, נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם.

"ההורים נפגשו עם גורמי התביעה הצבאית וקיבלו עדכון ביניים, באשר לחקירת נסיבות המוות", מסר עו"ד בני קוזניץ המייצג את המשפחה, "בשלב זה רב הנסתר על הגלוי ואנו ממתינים למיצוי החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully