וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות המערכה הוענק לחיילים שלחמו בלבנון: "סגירת מעגל"

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 23:51

בטקס צבאי רשמי שנערך בהשתתפות כוכבי, שר הביטחון ורמטכ"לים לשעבר הוענק לראשונה אות המערכה לחיילים שלקחו חלק במערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. גנץ הזהיר: "ללבנון אני אומר - מה שעזה חוותה הוא קצה הקרחון". הרמטכ"ל: השער נסגר, אבל לא מעט נשאר פתוח

בווידאו: נאומים של גנץ וכוכבי בטקס אות המערכה ללחימה בלבנון/צילום: דובר צה"ל

.

טקס הענקת אות המערכה לחיילים שהשתתפו במערכה ברצועת הביטחון בדרום לבנון נערך הערב (שני) באירוע צבאי רשמי ברמת השרון. במהלך הטקס, שנערך במעמד שר הביטחון בני גנץ, הוענק לראשונה אות המערכה לרמטכ"ל, אביב כוכבי, כנציג צה"ל, על ידי יו"ר הוועדה, שאול מופז. בטקס השתתפו רמטכ"לים וחברי פורום מטכ"ל בעבר לצד קצינים ונגדים בשירות צבאי סדיר הזכאים לאות.

"השער נסגר ותקופת לחימה בת 18 שנים באזור הביטחון הסתיימה. השער נסגר לפני 21 שנים אבל לא מעט נשאר פתוח", כוכבי.

מוקדם יותר התקיים יום עיון מיוחד בהשתתפות הרמטכ"ל, חברי פורום מטכ"ל, תא"לים, אל"מים וחניכים במכללה לביטחון לאומי, ששירתו בתקופת הלחימה ברצועת הביטחון. במסגרת היום התקיימו כמה פאנלים שסיקרו היבטים מבצעיים, תרבותיים וחברתיים, שליוו את 18 שנות הלחימה ברצועת הביטחון.

טקס אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בסיס גלילות 7 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הענקת האות, הערב/ראובן קסטרו

כוכבי, שהשתתף בקרבות בדרום לבנון, אמר כי הענקת האות היא חובה לאומית ומוסרית לכל המשרתים באזור הביטחון. "עשרות אלפי החיילים והמפקדים ששירתו באזור הביטחון שירתו מתוך הזדהות, מסירות, מקצועיות ואומץ, ועבורם הענקת האות היא בבחינת סגירת מעגל", אמר.

"לדור המפקדים שגם אני וחברי המטה הכללי נמנים עליו, לבנון הייתה בית הספר למלחמה. היא הייתה חדה כמו סכין מושחזת, שמעת לעת פצעה אותנו, אבל ברוב הזמן על הלהב שלה התחדדנו", סיפר.

הוא תיאר את המפגש והלחימה לצד לוחמי צד"ל: "שם בלבנון גם פגשנו את בני הארץ לוחמי צבא דרום לבנון ומפקדיהם, שזו הייתה ארצם. הם היו פטריוטים שביקשו להגן על מדינתם". הוא הוסיף כי "שירתנו יחד ולחמנו יחד בתחושת אחדות גורל וחברות, וכיום כמו אז, אנחנו צריכים לדבוק בערכינו, לשמר את החברות איתם, ולדאוג לצרכיהם, במיוחד עכשיו כשהם כאן איתנו במדינת ישראל".

לצפייה בגלריה

אשכנזי, אייזנקוט ומרדכי (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון. דובר צה"ל
את המערכה ללחימה ברצועת הביטחון/דובר צה"ל

כוכבי סיפר על תחושת החברות שלבנון העמיקה בלוחמים. "ככל שאלו גברו, גבר הקושי להיפרד מחבר, פקוד או מפקד. יצאנו בבוקר לפתיחת ציר, וחזרנו למוצב חסרים. עם שחר חזרנו ממארב, קלים יותר בתחמושת אבל כבדים, הרבה יותר כבדים, עם חבר על אלונקה".

לסיום אמר כי "רמטכ"לים שבעבר חילקו אותות מלחמה עשו זאת לרוב לאחר מלחמות שעליהן הם פיקדו. אך הערב, אני עומד כאן לא רק כרמטכ"ל, אלא כמי ששירת בלבנון כחייל, כמ"כ, כמ"מ, כמ"פ וכך הלאה ומבקש את הזכות לייצג את כולכם, מראשון החיילים ועד לאלופים ולראשי המטה הכללי".

שר הביטחון גנץ, שהשתתף גם הוא בלחימה ברצועת הביטחון, אמר כי אם תהיה בלבנון הנהגה שרוצה בכך - אפשר יהיה להגיע איתה לשיתוף פעולה, ליחסי שכנות ולשלום.

"ישראל תמיד תהיה נכונה להילחם כדי להגן על אזרחיה, ותמיד תפעל בכל האמצעים שלרשותה, כדי להשיב את בניה הביתה - בלבנון, בעזה ובכל מקום. שום מניפולציה של חולשה לא תביא לאויבינו הישגים והיא רק מוכיחה את חולשתם והבנתם שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", הוסיף.

טקס אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בסיס גלילות 7 ביוני 2021. ראובן קסטרו
שר החוץ אשכנזי, הערב/ראובן קסטרו

הוא הזהיר ואמר כי "לבנון צריכה לדעת שמה שחוותה עזה לפני מספר שבועות הוא רק קצה הקרחון. מדינה שנותנת חסות לארגון טרור, בוגדת באזרחיה ובזכותם לחיות בשגשוג ובביטחון".

שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר כי "אחרי שנים של מאבק - הצדק נעשה". הוא הוסיף כי את אות המערכה שלו, הוא מבקש להקדיש ולהעניק למי שליוו אותו בעשרות שנים של "לחימה עיקשת בדרום לבנון בהגנת יישובי הצפון, בכל נוהל קרב, בצירים, בבולדרים ובשיחים ובסבך הלבנוני: למשפחתי, אך בעיקר למשפחות השכולות, לאחיי לנשק שמסרו נפשם בלחימה העיקשת בדרום לבנון, לחבריי שעדיין בין החיים ולקציני וחיילי צד"ל, שלחמו עימנו כתף אל כתף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully