וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות במשרד הבריאות: מנכ"ל תנובה נחקר בחשד לשוחד

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 15:35

אייל מליס הובא לחקירה באזהרה בלהב 433 בחשד שנתן שוחד לעמותות המקורבות לחסידות גור, המזוהה עם ליצמן, בתמורה להסרת סימוני אזהרה אדומים ממוצרים. בכירה לשעבר בחברה סיפרה שניהל ישירות את התרומות. עורך דינו: "תנובה פועלת אך ורק לפי החוק"

מנכ"ל תנובה, אייל מליס, נחקר היום (שלישי) באזהרה בלהב 433 בחשד לשוחד במסגרת פרשת השחיתות במשרד הבריאות. על פי החשד, הוא היה מעורב בשוחד לעמותות המקורבות לחסידות גור, המזוהה עם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן. בכירה לשעבר בחברה סיפרה לחוקרים כי התרומות לעמותות נוהלו ישירות על ידי המנכ"ל.

עו"ד אילן סופר, המייצג את מליס, מסר בתגובה כי "תנובה, תחת ניהולו של אייל מליס, פעלה ופועלת אך ורק במסגרת החוק. אני משוכנע שבסיום החקירה גם גורמי החקירה ישתכנעו בכך. בכוונתו של אייל מליס להמשיך ולעמוד לרשות החקירה ולשתף עימה פעולה ככל שיידרש".

אייל מליס. רמי זנגר,
חשד שניהל ישירות את התרומות לעמותות. מליס/רמי זנגר

פרשת השוחד שנחשפה בראשון מעלה על פי החשד תמונה מסועפת של קשרי שוחד בין גורמים עסקיים ופוליטיים שונים. במסגרת החקירה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה כבר בשנת 2017, נעצרו ועוכבו לחקירה שורה של חשודים במעורבות בפרשה, העוסקת בין היתר בקידום חברות תרופות, רגולציה מקלה עבור תנובה ותרומות לעמותות.

אחד החשדות העולים בפרטי החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, הוא שבכירים בתנובה שיחדו לכאורה את בבצ'יק על מנת שידאג להסיר סימונים אדומים (המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן) מכמה מוצרים של תנובה, כדי להגביר את המכירות שלהם. בתמורה, תרמה תנובה לכאורה סכומי כסף לעמותות המקורבות לחסידות גור, אחת מהן תרומה של 35 אלף שקלים לעמותת "רפואה וישועה" של החסידות.

תנובה ניסתה להסיר בעבר את הסימון האדום מהגבינה הצהובה ומהקוטג', אולם נכשלה במהלך. מהחברה נמסר בתגובה: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

עוד בוואלה!

החשד: עוזר השר ליצמן קידם אינטרסים של חברות במשק תמורת שוחד

לכתבה המלאה
בווידאו: הארכת מעצר בפרשת החשד לשחיתות במשרד ממשלתי/מערכת וואלה!

המשטרה עצרה בראשון ארבעה חשודים, ובראשם מוטי בבצ'יק, עוזרו של ליצמן, החשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בבצ'יק מקורב לשר ועובד איתו משנת 2009.

עצור נוסף הוא אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש, החשוד במתן שוחד תמורת קידום תרופות של החברה בסל התרופות. כמו כן, נעצרו מנכ"ל חברת הלובינג "פוליסי" ארז גילהר, החשוד בעבירת שוחד, ומנחם גשייד, פובליציסט חרדי בעיתון ה"מודיע" ועוזרו לשעבר של ליצמן, החשוד גם הוא בפרשה.

גורמים נוספים נחקרו באזהרה ביחידה לחקירות הונאה ושוחררו לביתם כאשר הסתיימה בתנאים מגבילים, בהם בכירה לשעבר בחברת תנובה. המשטרה הביאה את ארבעת החשודים המרכזיים בפרשה לבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרם עד מחר, כשלאחר מכן ישהו במעצר בית במשך עשרה ימים. מעצרו של גשייד הוארך עד היום, ולאחר מכן ישהה גם הוא במעצר בית במשך עשרה ימים.

במסגרת החקירה הסמויה, במשטרה ביצעו האזנות במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים בפרשה, בהם בבצ'יק שנחשב לדמות החזקה ביותר הצמודה אל השר ליצמן.

סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת בבית הנשיא | מוטי בבציק 5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עובד עם ליצמן מ-2009. בבצ'יק/ראובן קסטרו

בכירה לשעבר בתנובה, שהייתה מנהלת אגף השיווק והרגולציה בחברה, עוכבה אף היא לחקירה באזהרה. עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הבכירה, אמר בתגובה כי "כפי שציינו בעבר, למרשתי אין כל קשר לא לפרשיה ולא לתרומות של החברה. היה ברור ששמה שורבב על לא עוול בכפה לפרשיה, והיא לא ידעה או יודעת על דבר שאינו תקין".

שני חשודים נוספים שנחקרו באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה הם איציק חמו, מנכ"ל חברת "פמי פרימיום" וסגנו גיא פלג. "פמי פרימיום" היא חברה המספקת שירותים לקופות חולים, חברות ביטוח וגופים מובילים נוספים במשק. בעבר תרמה החברה כסף לעמותה רפואית של חסידות גור. בשנת 2016, זכתה החברה במכרז של משרד הבריאות למתן שירותי רפואה מרחוק, לאחר שהיתה המועמדת היחידה, מכרז ששוויו לחברה מוערך בכ-6 מיליון שקלים.

במשטרה חושדים גם שמנכ"ל חברת התרופות רוש, דנציגר, שכר את שירותיה של חברת הלובינג "פוליסי" בבעלות גילהר, שהשקיעה לכאורה בפרסומי מודעות בעיתון החרדי ה"מודיע". בתמורה קידם לכאורה גילהר את התרופות של חברת רוש בדיוני סל התרופות. אתמול הפכה החקירה לגלויה ולפי גורמים במשטרה יתכן ותהיה הסתעפות בחקירה בימים הקרובים וגורמים נוספים יזומנו להיחקר.

ארז גילהר. אוליבייה פיטוסי, הארץ
חשוד כי קידם את התרופות של חברת רוש בדיוני סל התרופות. גילהר/הארץ, אוליבייה פיטוסי
עו"ד איל בסרגליק. מייצג את האסירים בכלא צלמון. יח"צ, אתר רשמי
"אין כל ספק כי למרשתנו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב". עו"ד אייל בסרגליק/אתר רשמי, יח"צ

עו"ד עמית חדד המייצג את בבצ'יק מסר בתגובה: "הסכמנו להארכת מעצר עד יום שלישי בלילה, בהתחייבות של המשטרה שביום שלישי בבצ'יק ישוחרר. אנחנו מקווים שתהיה חקירה חדה, ברורה ומאומצת ושיתברר למשטרת ישראל שמוטי בבצ'יק לא עשה שום דבר ושהוא איש ציבור מהשורה הראשונה. אדם שנותן את עצמו, כל כולו לטובת המדינה".

מחברת רוש ישראל נמסר בתגובה: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully