וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס פרסם תמונות חדשות של גלעד שליט מהשבי והקלטה של "שבוי ישראלי"

ברשת אל-ג'זירה נחשפו תיעודים שונים של שליט, שנחטף לרצועה ב-2006 והושב בעסקת שבויים כחמש שנים לאחר מכן. בנוסף נשמעה הקלטה לכאורה של ישראלי ששבוי בעזה, אך לא צוין במי מדובר ואם ההקלטה אותנטית. אימו של מנגיסטו: חד משמעית זה לא בני, זה לא הקול שלו

בווידאו: הקלטה של "שבוי ישראלי" שפרסם חמאס/שודר באל ג'זירה
גלעד שליט במהלך תקופת השבי, 6 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
התיעוד של גלעד שליט בשבי חמאס, ששודר באל-ג'זירה/צילום מסך, צילום מסך

רשת אל-ג'זירה חשפה הערב (ראשון) תיעודים שונים של גלעד שליט מהתקופה בה הוחזק בשבי ארגון חמאס ברצועת עזה. שליט, שנחטף לרצועה ב-2006 והושב לישראל בעסקת שבויים כחמש שנים לאחר מכן, נראה בתיעוד מבצע פעולות יומיומיות בעודו נמצא בשבי. בנוסף פורסמו פרטים נוספים על המו"מ שניהלה ישראל והמאמצים להשבתו.

במסגרת התכנית "רב הנסתר על הגלוי", נשמעה גם הקלטה לכאורה של שבוי ישראלי שנמצא בעזה, אך לא אומת במי מדובר ולא ברור אם ההקלטה אכן אמיתית. ממערכת הביטחון נמסר כי הם בודקים כעת את ההקלטה שהפיץ חמאס לאל-ג'זירה. אימו של אברה מנגיסטו, אגרנש, אמרה בתגובה להקלטה כי "באופן חד משמעי לא מדובר בבני, זה אינו הקול שלו. אני מחכה לבן שלי ומקווה לפגוש אותו בקרוב כמו שהבטיחו לי כל הזמן".

בהקלטה שהושמעה נשמע אדם שזהותו לא ידועה אומר: "אני חייל ישראלי שנמצא בשבי של גדודי אל-קסאם. אני מקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אני תוהה האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, האם הם דואגים להם ולשחרורם. אני מת כל יום מחדש. אני מרגיש תקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה".

גלעד שליט במהלך תקופת השבי, 6 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
התיעוד של גלעד שליט בשבי חמאס, ששודר באל-ג'זירה/צילום מסך, צילום מסך

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, הגיב לדברים שהוצגו בתכנית: "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע 'שומר החומות' ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

שעבאן אל סייד אביו של הישאם אמר: "זה מניפולציה של החמאס. כל פעם שהם משחררים דברים כאלה זה קצת מרגיע אותי כי בין המילים שלהם אני מצליח להבין שהבן שלי חי ואני מקווה שהוא במצב טוב. יש להם כוונה לשחק איתנו. אני מקווה שהם יבינו שהם לא צריכים לעשות דברים כאלה בשביל להגיע עסקה. זה משחק ברגשות שלנו שאנחנו סובלים כבר הרבה שנים זה לא הקול של הבן שלי רואים שזה מבוים".

בווידאו: חמאס פרסם תיעוד של גלעד שליט בתקופת השבי בידי חמאס/שודר באל ג'זירה

במסגרת התכנית, גורמים בחמאס התראיינו ואמרו כי הם טיפלו בשליט לאחר שהגיע לידיהם ושהוא היה פצוע. הם ציינו כי לאחר חטיפתו, תכננו גורמים שונים להשתמש בשליט על מנת להסיר את המצור על עזה. "היינו מוכנים לכל השלבים, הסתרנו את החייל וסירבנו לשחרר אותו תמורת הסרת המצור". עוד אמרו החוטפים כי היו כמה ניסיונות לחטוף בכירים בחמאס, וכי הוצעו סכומים כסף גבוהים תמורת כל מידע שנגע למקום הימצאו של שליט.

סגנו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, מרוואן עיסא, הופיע פומבית לראשונה במסגרת התכנית, התייחס למבצע "שומר החומות" ואמר כי "במערכה האחרונה, רצינו להגדיל את המחיר בתיק שחרור האסירים מבתי הכלא הציוניים". עוד אמר עיסא כי "יש לנו קלפי מיקוח להשגת עסקה לשחרור אסירים.

גלעד שליט מתאמן במהלך תקופת השבי, 6 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
התיעוד של גלעד שליט בשבי חמאס, ששודר באל-ג'זירה/צילום מסך, צילום מסך
גלעד שליט במהלך תקופת השבי, 6 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
התיעוד של גלעד שליט בשבי חמאס, ששודר באל-ג'זירה/צילום מסך, צילום מסך

בתכנית נידונו גם פרטים על המו"מ שנוהל בין חמאס, מצרים וישראל בשבועות שלפני סיום כהונתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שאף התראיין בתכנית.

אולמרט תקף בתכנית את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, וטען שהוא פגע בעסקה שנרקמה בין הצדדים. לדברי אולמרט, ברק הלך לאוהל של משפחת שליט ברגע קריטי ביותר במו"מ, והדבר גרם לחמאס להקשיח את עמדתם. כמו כן, הוצג בתכנית מתווך אירי בשם אוליבר מקטירנן, מומחה ממכון מחקר שהיו לו קשרים בחמאס, שהיה מעורב גם הוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully