וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת עטיית המסכות במקומות סגורים תבוטל ב-15 ביוני, למעט בבתי הספר

6.6.2021 / 17:51

במגן ישראל בחנו את התחלואה לאחר הסרת מגבלת התו הירוק והסגול והחליטו כי המגבלה תבוטל. ההחלטה לא תחול על ילדים במערכת החינוך, אולם אם מגמת הירידה בתחלואה בנגיף תימשך, יתקיים דיון נוסף בנושא

בווידאו: אדלשטיין: "ללא הרעה במדדים - בעוד 9 ימים נבטל את חובת עטיית המסכה"/קונטקט

חובת עטיית המסיכות תבוטל גם בחללים סגורים בעוד תשעה ימים - כך הוחלט לאחר דיון שהתקיים היום (ראשון) במגן ישראל בנושא. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-15 ביוני, כשבועיים לאחר שהוחלט שלא לחדש את התקנות הנוגעות לתו הירוק והסגול.

בדיון הוחלט, לפי שעה, להוציא מן הכלל את בתי הספר, והתלמידים ימשיכו לעטות מסכות. ההחלטה התקבלה כיוון שילדים טרם מחוסנים, אולם אם מגמת הירידה בתחלואה תרד, יתקיים דיון נוסף בנושא.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
התלמידים ימשיכו לעטות מסיכות בכיתות, עד לקיומו של דיון נוסף בנושא/ראובן קסטרו

חובת הורדת המסכות תחול גם על נמל התעופה בן גוריון, אולם על הנוסעים עדיין יוטלו מגבלות אחרות. משרד הבריאות ממשיך להוסיף מדינות לרשימה האדומה, כאשר החוזרים ממדינות אלו יאלצו להיכנס לעשרת ימי בידוד, כולל מחוסנים ומחלימים.

במשרד הבריאות חיכו עד היום לבחון האם הסרת מגבלות התו הירוק והסגול, החלטה שנכנסה לתוקפה בתחילת יוני, תגרום לעלייה בתחלואה. כרגע מסתמן שאין עלייה, כאשר אתמול לא נמצא אף מאומת מבין אלו שהגיעו מחו"ל.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין 6 ביוני 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
אישר כי אם התחלואה תוסיף להיות נמוכה - המסכות יוסרו גם בחללים סגורים. אדלשטיין, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בתוך כך, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השתתף הערב באירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות, ואישר כי אם התחלואה תוסיף להיות נמוכה - המסכות יוסרו גם בחללים סגורים. "אני רוצה לבשר לכם כאן שלאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים", אמר.

שר הבריאות הוסיף כי נתוני התחלואה ממשיכים לרדת בכל רחבי המדינה. "בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ-10,000 חולים ביום; נכון לאתמול היו ארבעה בלבד", אמר אדלשטיין. "בשיא - בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל-1,228 חולים קשה. היום - 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים - בשיא הגענו לכ-10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז".

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חובת עטיית המסכות תבוטל בנתב"ג, אך על הנוסעים עדיין יוטלו מגבלות. מתחם הבדיקות בנתב"ג/ראובן קסטרו

הבוקר יצאה לדרך תכנית חיסון בני הנוער בגילאי 15-12 נגד נגיף קורונה בארבע קופות החולים, כחצי שנה מתחילת מבצע החיסונים בישראל. חלק מהקופות כבר הספיקו לחסן את ראשוני הנערים והנערות המתחסנים בימים האחרונים בחיסון של חברת פייזר. על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם כ-600 אלף בני נוער בטווח הגילאים המדובר, הזכאים לחיסון בישראל, מתוכם אלפים שכבר קבעו תורים לחיסון בקופות מבעוד מועד.

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לפני כחודש את חיסון פייזר גם לילדים. מאז התקיימו דיונים בשאלה האם להמליץ על החיסונים או להסתפק בלפתוח אותם לכל המעוניין בכך. ההתלבטות נוצרה בשל הדיווחים על דלקת שריר הלב, שדווחה במקרים חריגים בסמיכות לקבלת המנה השנייה של החיסון - בעיקר בקרב גברים בני 30-16. אמנם כל הדיווחים הסתיימו בדלקת קלה בלבד, אך במשרד הבריאות החליטו שלא לקחת סיכונים, במיוחד בהתחשב מצב תחלואת הקורונה הנמוך בארץ.

נכון ל-6 ביוני יש בישראל 37 חולי קורונה שמצבם מוגדר קשה, 25 חולים מונשמים. עד היום מתו 6,418 במצטבר מפרוץ המגפה. 5,455,759 ישראלים התחסנו מנה ראשונה ו-5,137,367 התחסנו במנה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully