וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אייכלר: "נתניהו מושך איתו את כל גוש הימין למצולות"

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 10:15

אמירתו החריפה של אייכלר נשמעה עקב המשבר הפוליטי שעשוי להביא להקמתה של ממשלת בנט-לפיד. בריאיון לתכנית "שמונה אפס אפס" הבהיר כי נתניהו היה צריך להודיע שהוא מפנה את מקומו למשך שנה וחצי למועמד אחר מהימין

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה האשים הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שלדבריו הוא "מושך איתו את כל גוש הימין למצולות". האמירה החריפה של אייכלר נשמעה בעקבות המשבר הפוליטי שעשוי להגיע לסיומו בהקמת ממשלת השינוי בראשות נפלתי בנט ויאיר לפיד. אייכלר אמר כי הוא מתקשה לומר שנתניהו הוא האשם היחיד מאחר ויש לו "הרבה זכויות", אך הבהיר כי היה עליו להודיע שהוא מפנה את מקומו לטובת מועמד אחר מהימין למשך שנה וחצי כדי לאפשר הקמת ממשלת ימין.

אייכלר אמר את הדברים במהלך ראיון לתוכנית 'שמונה אפס אפס' ברדיו קול ברמה, ובמהלכו, מתח ביקורת חריפה על אזהרת ראש השב"כ, נדב ארגמן, נגד השיח וההסתה ברשתות החברתיות שעלולים להגיע "עד כדי פגיעה בנפש". לדברי ח"כ אייכלר, "ראש השב"כ טרח להזהיר מפני הסתה ותוצאותיה, אני מצדיק אותו אבל איפה הוא היה כשליברמן קרא לקחת אותנו במריצות למזבלה? איפה היה כשראשי עיר סגרו את שעריהן בפני תושבי בני ברק כדי שלא יפיצו מחלות? איפה היה אז?".

כשנשאל האם מניעיו של ארגמן פוליטיים השיב: "מאד חשוב שהוא אמר את הדברים כי הסתה עלולה להביא לאלימות ורצח אבל אני טוען את זה שנים לא רק כשזה נוגע לצד השמאלי אלא גם לציבור החרדי".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"נתניהו מושך איתו את כל גוש הימין למצולות". ח"כ אייכלר/ראובן קסטרו

ח"כ אייכלר וסגן השר מאיר פרוש קראו באופן פומבי לנתניהו להודיע על כך שהוא מפנה את מקומו כראש הממשלה למשך שנה וחצי לטובת מועמד אחר מהימין. בליכוד התייחסו לקריאה הזאת בביטול, וטענו כי "מדובר בעניין פנימי בתוך יהדות התורה", כשכוונתם לעימות מתמשך עם השר יעקב ליצמן, יו"ר אגודת ישראל על יחסי הכוחות בתוך המפלגה.

בראיון הבוקר טען ח"כ אייכלר כי בעקבות הפנייה, הגיעו אליו "בשבוע שעבר בכירים בליכוד ואמרו לנו 'חבל שלא שמענו בקולכם'". אייכלר הוסיף ותהה: "למה בקולנו, איפה אתם הייתם?" וטען כי הם הסבירו בפניו את החשש שלא ייבחרו פעם נוספת למקום גבוה במרכז הליכוד לרשימת המפלגה לכנסת, ולכן חששו מנקיטת צעד פומבי נגד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully