וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה חמור בקריה בת"א: 3 ערבים הצליחו לחדור לתוך הבסיס

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 0:05

הצעירים נעצרו בחשד למעשה במהלך הלילה והועברו לחקירה. מפרטי חקירה ראשונים עלה כי הצעירים שייכים לחברה הערבית והרקע לאירוע הוא פלילי. במקביל, צה"ל אף פתח בחקירה על פעילות מערכות ההתראה בבסיס

שלושה צעירים נעצרו בלילה שבין חמישי לשישי סמוך לשעה 04:00 בחשד שניסו לטפס לגדר של בסיס הקריה בתל אביב. בעקבות האירוע, מערכי ההתראה בבסיס פעלו, אך בצורה איטית. עם קבלת הדיווח, שוטרים שהגיעו למקום חברו לחיילים ועצרו את השלושה בתוך שטח הבסיס כשהם 20 מטר מהגדר. מחקירה ראשונית עולה כי שלושת החשודים שייכים לחברה הערבית.

מדובר צה"ל נמסר כי השלושה נעצרו והועברו באותו הלילה לחקירה במהלכה התברר כי הרקע למעשה הוא פלילי. בדובר צה"ל נוהגים בדרך כלל לעדכן את הציבור על אירועים חריגים מסוג זה, אולם הפעם העדיפו להסתיר את המקרה.

בניינים תל אביב נדל"ן הקריה. ראובן קסטרו
בסיס הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

בבסיס הקריה נמצאים משרדים חשובים רבים ביניהם, משרד ראש הממשלה, ומקום מושבם הקבוע של שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, לשכת אלופי המטה הכללי ויחידות מגוונות השייכות לצה"ל שחלקן מסווגות ביותר. הקריה נחשב לאחד המקומות המוגנים והשמורים ביותר של צה"ל. חרף המשאבים הגדולים והטכנולוגיה המושקעת במחנה, הצליחו השלושה לחדור למרות הכול לתוך הבסיס, לאחר שהתגלה כי יש למערכת האבטחה נקודות תורפה. מצה"ל נמסר כי האירוע החריג עודנו מתוחקר, וכן מתבצע תחקיר מעמיק על המחדל במערכות האבטחה בבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully