וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ עקב אחרי רישומים טלפוניים של עיתונאים בארה"ב

משרד המשפטים בממשל הנוכחי עדכן את ניו יורק טיימס, CNN וושינגטון פוסט כי נבחנו רישומי טלפון ומייל של כמה מהכתבים שלהם. זאת במסגרת חקירת הדלפה הקשורה למעורבות הרוסית. "פגיעה קשה בחופש העיתונאות", אמרו בניו יורק טיימס. ביידן הבהיר: "לא אתן לזה לקרות"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקורו באלמו, טקסס (גבול ארה"ב - מקסיקו) 12 בינואר 2021. רויטרס
כינה את העיתונאים "אויבים". טראמפ/רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית השיג בחשאי רישומי טלפונים של עיתונאים במהלך כהונת הממשל הקודם של דונלד טראמפ, במסגרת חקירה של הדלפה. ניו יורק טיימס דיווח כי ממשל ביידן עדכן את העיתון שמשרד המשפטים השיג ב-2017 רישומים טלפוניים של לפחות ארבעה חודשים מארבעה מכתביו. בנוסף לכך, הממשל קיבל אישור מבית משפט לבחון גם רישומי מיילים ללא תכנים מאותם עיתונאים, אך משרד המשפטים לא החרים אותם.

העיתון אמר כי תזמון החרמת הרישומים והכתבים שהיו מעורבים בחקירה מצביעים על כך שהחקירה עסקה בידיעה על חקירותיו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי במהלך הבחירות ב-2016, שפורסמה בניו יורק טיימס ב-22 באפריל 2017.

"החרמה של רישומי טלפון מעיתונאים פוגעת קשות בחופש העיתונות", אמר דין באקט, העורך הראשי של ניו יורק טיימס. "היא מאיימת להשתיק מקורות שעליהם אנחנו מסתמכים כדי לספק לציבור מידע חיוני על מה שהממשלה עושה", הזהיר בהצהרה.

שוטרים שהוצבו מחוץ למערכת הניו יורק טיימס בניו יורק בעקבות הירי במערכת עיתון במרילנד, 28 ביוני 2018. רויטרס
בעיתון חוששים מניסיון להשתיק מקורות. משרדי ניו יורק טיימס/רויטרס

חקירת ההדלפות של הממשל הקודם לא התמקדה רק בעיתונאים מניו יורק טיימס. משרד המשפטים עדכן בחודש שעבר את כתבת הפנטגון של CNN, ברברה סטאר, כי התביעה השיגה רישומי טלפון ומיילים שלה על פני חודשיים, מ-1 ביוני 2017 ועד 31 ביולי באותה שנה. בנוסף לכך, בחודש שעבר עודכנו שלושה עיתונאים בוושינגטון פוסט, שסיקרו את חקירת המעורבות הרוסית על ידי ה-FBI, כי גם רישומי הטלפונים הגיעו לידי משרד המשפטים ב-2017.

ב-2018 חשף המשרד כי הוא השיג רישומי טלפון ומייל של כתב שעבד עבור באזפיד, פוליטיקו וניו יורק טיימס וכתב ידיעות על רוסיה. דובר משרד המשפטים הנוכחי, אנתוני קולי, אמר ל-CNN כי העיתונאים עצמם לא היו תחת חקירה או מטרתה.

הנשיא ג'ו ביידן הבהיר בחודש שעבר כי משרד המשפטים יחדול מלהשיג את רישומי הטלפון או המיילים של אנשי תקשורת. "זה שגוי, זה פשוט שגוי, אני לא אתן לזה לקרות", אמר הנשיא הדמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully