וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכרזת לפיד-בנט: בליכוד מגבירים את הלחץ על אורבך, ימינה תכנס ישיבת חירום

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 14:50

רה"מ כינס את ראשי הגוש התומך ולפי גורמים הם דנו באסטרטגיה למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד. לפי גורמים בליכוד כל האסטרטגיה של נתניהו לפירוק ממשלת השינוי מתבססת על אורבך, שמשך את חתימתו מההסכמים המשותפים. בניסיון להדוף את הלחצים ימינה תתכנס מחר בבוקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה משה גפני והשר יעקב ליצמן, 6 במאי 2021. ללא, אתר רשמי
היערכות בימין. נתניהו, גפני, ליצמן דרעי ולוין, חודש שעבר/אתר רשמי, ללא

מאמצים מתמשכים בגוש התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון לסכל את הקמת ממשלת לפיד-בנט. ראש הממשלה כינס דיון דחוף בהשתתפות ראשי הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס ובו לפי גורמים דנו באסטרטגיה למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד. בין היתר נבחנה אפשרות לארגן עצרת ענק של הסיעות החרדיות, בנוסף, נבחנת האפשרות להמשיך בסדרת הפגנות מתחת לבתיהם של חברי ימינה.

בפגישה השתתפו גם בכירים בליכוד, בהם יו"ר הכנסת יריב לוין וח"כ מיקי זוהר וכן בכירים במועצת יש"ע.

נתניהו תקף את בנט בטוויטר ואמר כי הוא "מכר את הנגב לרע"ם". הוא קרא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין "להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת". בתוך כך, החלה פגישה של יו"ר ימינה נפתלי בנט וח"כ ניר אורבך בביתו של הראשון ברעננה.

ניר אורבך. מזכ"ל מפלגת הבית הייהודי במהלך אירוע פעילים בירושלים 29 ביולי 2019. ראובן קסטרו
מעכב את הזזת לוין. ח"כ אורבך/ראובן קסטרו

במקביל, גוש בנט-לפיד מבקש להחליף את יו"ר הכנסת ברקע החשש שלוין יעכב את ההשבעה עד יום שני בעוד שבוע וחצי. אם יצליחו להחליף את לוין במועמד המפלגה, ח"כ מיקי לוי, השאיפה תהיה להשביע את הממשלה ביום רביעי הבא בעוד כשבוע, ובכך לחסוך כמה ימים עד להשבעה.

על אף שהוגש מסמך עם 61 חתימות, ברגע האחרון ביקש ח"כ ניר אורבך (ימינה) למשוך את חתימתו ובכך סיכל את הרוב. הוא צפוי להיפגש עם בנט בהמשך היום. במקביל, שב"כ הודיע היום כי יחל לאבטח את בנט בעקבות ההתפתחויות.

בליכוד קוראים להפגין מחוץ לבית של אורבך. לפי גורמים בליכוד כל האסטרטגיה של נתניהו לפירוק ממשלת השינוי מתבססת על אורבך, ומפעילים עליו לחץ כבד לצאת בהתבטאות פומבית נגד הממשלה. לפי הגורמים, התנגדות של אורבך תעודד בקיעים נוספים בימינה אך בעיקר תייצר גם בקיעים בתקווה חדשה שכן היא תחייב הסתמכות על תמיכה או הימנעות של המשותפת בהקמת הבלוק. "ניר אורבך הוא המפתח להפלת ממשלת השינוי", אמר גורם בליכוד הבוקר.

עוד בוואלה!

הדרך להשבעת ממשלה עוד רצופה עריקים ומתנדנדים, אבל לפיד בכל זאת עשה היסטוריה

לכתבה המלאה

תמיכה צפויה של המשותפת

אחרי משיכת החתימה של ניר אורבך, ברשימה המשותפת צפויים להשלים חתימות לגוש השינוי להחלפת יו"ר הכנסת. בכירים במפלגה אומרים כי למרות ההחלטה של חד"ש להתנגד לממשלה בראשות בנט, "לא ניתן לנתניהו להרוויח מאף הצבעה שלנו". אם יהיו עריקים שיסכנו את הקמת הממשלה, אומרים במשותפת, גם החלטת חד"ש להתנגד תישקל מחדש. ואולם, יצוין כי בתקווה חדשה ובימינה יש התנגדות להסתמכות על הימנעות או תמיכה של המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully