וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הנכנס: איראן פועלת למימוש חזון הגרעין תחת מעטה הגנה בינלאומי

1.6.2021 / 17:46

דוד ברנע נשא דברים בטקס כניסתו לתפקיד ואמר כי "אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד, ובראש הרשימה ניצבת איראן". הוא הוסיף כי בחסות הסכם הגרעין "וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית"

בווידאו: נתניהו מבהיר שישראל תלחם באיום האיראני גם במחיר חיכוך עם ארה"ב/צילום: לע"מ

ראש המוסד החדש דוד ברנע אמר היום (שלישי) כי "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית".

ברנע הוסיף בטקס כניסתו לתפקיד כי "אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד, ובראש הרשימה ניצבת איראן". ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס חילופי ראש המוסד, עם מינויו של ברנע כמחליפו של יוסי כהן, וטען כי פרויקט הגרעין האיראני הוא בגדר איום קיומי, "הגדול ביותר" על מדינת ישראל. "בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף", הדגיש.

ראש המוסד דוד דדי ברנע. ללא, אתר רשמי
ראש המוסד ברנע/אתר רשמי, ללא

הוא בירך את סוכנות הביון על מאבקה נגד הנושא, והבהיר כי ישראל תמשיך להיאבק בכך ככל שהדבר יידרש. "אתם עושים את זה, דיברנו אתמול על פעולות שנעשו והפעולות האלה חייבות להימשך. אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

לבסוף, הבהיר נתניהו כי ישראל לא תהסס להתעמת עם הבית הלבן בנושא. "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית לבין סילוק האיום הקיומי - סילוק האיום הקיומי גובר", אמר נתניהו. "זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי - אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

עוד בוואלה!

גנץ זומן לפגישות דחופות בוושינגטון; חשש בארה"ב: נתניהו ישתמש בתקיפה באיראן כדי למנוע הדחה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד הבא דוד ברנע, 24 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית, עיבוד תמונה
נתניהו וברנע, בשבוע שעבר/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברי נתניהו, ואף כי הביע הסכמה בכל הנוגע לחומרת האיום מטהראן, הוא טען כי השיג ושיח מול וושינגטון בנושא צריך להתנהל "בחדרים סגורים".

"איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל, ועדיין, ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ברדיוס של 1500 ק"מ מירושלים", אמר גנץ. "ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור. ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארצות הברית. גם אם ישנן מחלוקות, הן ייפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully