וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים ומגדלי תצפית: במשטרה נערכים למצעד הגאווה המתוח בירושלים

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 15:44

במחוז ירושלים נערכים לצעדת הגאווה בתכנית אבטחה מקיפה, הכוללת פריסת 3,000 שוטרים סמויים וגלויים, הקמת חפ"ק והפעלת אמצעים טכנולוגיים. בכיר במשטרה: "המטרה היא שאנשים יבואו בביטחון ויחזרו בביטחון". בנצי גופשטיין ועשרות פעילי להב"ה צפוים לקיים הפגנת התנגדות

מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019/ניב אהרונסון

משטרת מחוז ירושלים נערכת בכוחות גדולים לקראת מצעד הגאווה שייערך בבירה ביום חמישי הקרוב כמדי שנה, עם תכנית אבטחה מקיפה ובהסתמך על לקחי העבר. כ-3,000 שוטרים גלויים וסמויים ולוחמי מג"ב יאבטחו את האירוע, אליו צפויים להגיע יותר מ-4,000 צועדים וצועדות.

היום קיימו במחוז ירושלים "משחק מלחמה" (מש"מ) בבסיס יהודאי של משמר הגבול בעיר, שמטרתו לבחון את שיתוף הפעולה בין כלל הגופים בשטח, ובחינת תרחישי קיצון אפשריים במהלך האירוע. במקביל, יוקמו חפ"ק בעיר שיאגד את כל הכוחות, ומגדלי תצפית בהם יוצבו שוטרים כדי למנוע איומים.

כמו כן, המשטרה תפעיל גם אמצעים טכנולוגיים שונים, בהם רחפנים שיועלו לאוויר ויפקחו ממעוף הציפור. "אנחנו מוכנים לכל תרחיש, המטרה שאנשים יבואו בביטחון ויחזרו בביטחון", אמר בכיר במשטרה לוואלה!.

מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
מצעד הגאווה בבירה, 2019/ניב אהרונסון

על מבצע האבטחה המורכב יפקד ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים במשטרה. השנה, בשונה משנים קודמות, לא תתקיים עצרת בתום המצעד, כדי שמשתתפים לא יחזרו לביתם בתום האירוע - אלא ימשיכו לאתרי הבילוי בעיר. תורג'מן הורה לתגבר כוחות גם באזורים אלו בירושלים בהתאם, בהם מקומות הברים, במטרה להגן על שלום החוגגים.

מפקד המחוז אישר את תכנית ההיערכות המקיפה, ואף צייר בימים האחרונים תוואי שבו יעבור המצעד. "ברגע שהמצעד הסתיים זה לאו דווקא אומר שהאירוע נגמר, צועדים יצאו אחר כך לבלות במתחם התחנה בעיר ובכמה ממקומות הבילוי, ואנחנו ניערך גם במקומות הללו בפריסה רחבה ונשמור על שלום החוגגים".

עוד בוואלה!

תל אביב וגבעתיים מרימות, ירושלים ובית שמש מאחור: דירוג הגאווה של הרשויות

לכתבה המלאה
תנ״צ דורון תורג׳מן-מפקד מרחב קדם, ימונה למפקד מחוז ירושלים ויועלה לדרגת ניצב במשטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
"נשמור על שלום החוגגים", ניצב תורג'מן/דוברות משטרת ישראל

בכניסה למתחם הצעדה יעברו המשתתפים בידוק ביטחוני, וכמו בשנים הקודמות, המשטרה תחזיק ברשימה של כמה עשרות אזרחים שיש חשש כי ינסו לפגוע במשתתפי המצעד. תשומת לב מיוחדת תופנה לפיקוח על אותם אנשים עד לסיום האירוע. במקביל, במשטרה נערכים להפגנה של בנצי גופשטיין וכמה עשרות פעילי להב"ה, שיגיעו למחות נגד המצעד בגן בלומפילד, בו הם קיבלו אישרו מהמשטרה להפגין.

"אנחנו מבצעים פעולות נדרשות בהתאם לחוק כדי לקבל תמונת מצב, להרגיש את הדופק ולזהות איומים מקדימים", אמר בכיר במשטרה.

הערכות המשטרה לקראת מצעד הגאווה בירושלים 28 ביוני 2020. לירן לוי
היערכות המשטרה לקראת מצעד הגאווה בירושלים, יוני 2020/לירן לוי

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 14:30, ובשעה 16:00 יצא המצעד מהגן דרך דוד המלך, ויעבור ברחובות פלומר, קרן היסוד, קינג ג'ורג', הילל, מנשה בן-ישראל - ויסתיים בגן העצמאות. מאוחר יותר, יתקיים אירוע גאווה סגור עם 200 משתתפים בקהל בזאפה ירושלים שישודר בשידור חי בטלוויזיה. גם שם תאבטח המשטרה את החוגגים. רחובות בתוואי המצעד ורחובות סמוכים יחלו להיחסם כבר החל משעות הצהריים של יום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully