וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב וגבעתיים מרימות, ירושלים ובית שמש מאחור: דירוג הגאווה של הרשויות

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 13:21

במדד האגודה למען הלהט"ב, המתפרסם זו השנה השנייה, נבחנה העשייה של 47 רשויות מקומיות למען הקהילה. על פי הנתונים, 11 רשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים ו-28 רשויות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות

מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. עיריית תל אביב,
מצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2019/עיריית תל אביב

תל אביב וגבעתיים בראש, יבנה ובית שמש בתחתית ביחס לקהילה הגאה - כך קובע מדד הגאווה שמפרסמת היום (שני) האגודה למען הלהט"ב בפתח חודש הגאווה שיכלול עשרות אירועים ברחבי הארץ.

במדד, המתפרסם זו השנה השנייה, נבחנה העשייה של 47 רשויות מקומיות למען קהילת הלהט"ב באמצעות חמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. על פי הנתונים, 11 רשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים ו-28 רשויות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות. בכ-20 רשויות מקומיות קיים עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב ו-17 רשויות ביצעו הכשרה בנושא להט"ב לצוותי הרווחה. כמו כן, בכ-30 רשויות מקומיות קיימות קבוצות של ארגון הנוער הגאה איגי במימון מלא של הרשויות ו-14 רשויות ביצעו הכשרה לצוותים החינוכיים בנוגע לנוער גאה. עוד עולה במדד כי ב-11 רשויות מקומיות מונה מחזיק תיק הקהילה הגאה, כולל תקציב ייעודי.

מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2019/ראובן קסטרו

עיריית תל אביב שממוקמת במקום הראשון במדד מפעילה ומממנת את המרכז הגאה, שמוביל בתמיכתה מאות פעילויות, אירועים, פרויקטים קהילתיים, מקומות התנדבות ושירותים לכל הקשת הגאה. כמו כן, העירייה תחל השנה את פרויקט הבנייה של המרכז הגאה החדש בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. עיריית גבעתיים שנמצאת במקום השני, בין היתר, קידמה הכשרות לצוותי העירייה בנושאי להט"ב ויזמה שירות גישור למשפחות להט"ב. במקום השלישי ממוקמות עיריות ראשל"צ ורמת גן ובמקום הרביעי חיפה. עיריית ראשון לציון נמצאת במקומות הראשונים בתחומי הנראות ותחושת הביטחון ובתחום התרבות. עיריית רמת גן נמצאת במקומות הראשונים בתחומי החינוך, התרבות ונראות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מדד הגאווה של הרשויות המקומיות 2021 של האגודה למען הלהט"ב. האגודה למען הלהט"ב, אתר רשמי
מדד הגאווה של הרשויות המקומיות 2021 של האגודה למען הלהט"ב/אתר רשמי, האגודה למען הלהט"ב

עיריית ירושלים ניצבת במקום ה-37 בלבד. באגודה למען הלהט"ב ציינו כי העירייה לא מקיימת פעילות מטעמה לציבור הגאה בעיר, אינה מנגישה שירותים בסיסיים קיימים לצרכים הקהילתיים, לא משתתפת כלל במימון חודש הגאווה והסובלנות ואינה מתקצבת את הבית הפתוח בירושלים באופן שיווני.

האירוע הגדול הראשון של חודש הגאווה ייערך בירושלים יום חמישי הקרוב. המצעד יחל בשעה 14:30 עם הפנינג גאווה בגן הפעמון, וימשיך בשעה 15:30 בצעידה לאורך המסלול המוכר - מגן הפעמון, דרך כיכר פריז על רחוב קינג ג'ורג', דרך הרחובות הלל ומנשה בן ישראל עד לסיום בגן העצמאות. המשתתפים יעברו במקום בו נרצחה שירה בנקי ז"ל לפני שש שנים.

עצרת מחאה של הקהילה הגאה בגן העצמאות, ירושלים 28 ביוני 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
מצעד הגאווה בירושלים, יוני 2020/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

"בזמן שממשלת ישראל ממשיכה את האפליה הברורה נגדנו, בשנים האחרות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה. נתוני המדד מראים את כוחה הארצי של הקהילה הגאה והמאבק הגאה בכל הארץ. אנחנו רואים ורואות יותר ויותר ראשי עיר, חברי מועצה, פעילים ותושבים ותושבות שמצטרפים למסע שלנו לשוויון וביטחון עבור כל אחד ואחת" אומר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי ומוסיף כי "המאבק שלנו לחיים בביטחון ובכבוד ולהיות מי שאנחנו בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים ואנחנו נמשיך להביא את אור הסובלנות והגאווה לכל ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully