וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות במשפט נתניהו: "כתב האישום אינו על סיקור אוהד, אלא על היענות מוגברת"

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 14:43

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר במסגרת תיק 4000 נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים. עו"ד חן, סניגורו של אלוביץ', טען כי עדותו של ישועה מוקצנת ואמר: "בהתחלה האישום היה סיקור מוטה, ואחרי שאנחנו הראינו שלא כך היה - הפרקליטות שינתה להיענות חריגה"

בווידאו: נמשכת חקירתו הנגדית של אילן ישועה במשפט האלפים/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, במסגרת תיק 4000, נמשכת היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. זהו היום ה-13 לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

ההגנה שואפת להראות כי לא היה מתת בצורת סיקור חיובי - אלא דווקא סיקור שלילי. ברקע הדברים, עו"ד יהודית תירוש הבהירה מטעם הפרקליטות כי כתב האישום אינו על סיקור אוהד, אלא על "היענות מוגברת". לכך עו"ד ז'ק חן, סניגורו של שאול אלוביץ', השיב כי "לשיטתנו העד הקצין את עדותו. בהתחלה האישום היה סיקור מוטה ואחרי שאנחנו הראינו שלא כך היה - הפרקליטות שינתה להיענות חריגה. אנחנו רוצים להראות את הפער בין האישום למציאות ולבין עדותו המוקצנת למציאות".

בתוך כך, הסניגורים של הנאשמים בתיק 4000, ראש הממשלה בנימין נתניהו והזוג שאול ואיריס אלוביץ, הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים להורות לפרקליטות להעביר את כל ההתכתבויות והשיחות של אילן ישועה מכל מכשירי הטלפון הנייד שלו ומתכתובת המיילים שלו עם גורמים פוליטיים, דוברים וגורמי תקשורת, גורמים מרשויות האכיפה ואחרים, הנוגעים לסיקור באתר וואלה!. זאת לאחר שסניגורו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, איתר מאות תכתובות שלא סווגו כחומרי חקירה.

דיון | תיקי האלפים 1 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ההגנה טוענת כי הקצין את עדותו. ישועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור: "הפרקליטות מסבירה שהנסיבות מראות שסיקור מוביל למתת, אנחנו רוצים להראות לבית המשפט תמונה רחבה יותר, כולל שאלות על כל מקרה. אנחנו עוברים יום יום מארוחת הערב ועד הבחירות - שלושה שבועות".

בן צור מציג כותרת שעלתה בוואלה! ב-28 בדצמבר 2012, בה נכתב כי "בניגוד לעמדת הקהילה הבילנאומית, ישראל הקפיאה הסכם כלכלי עם הפלסטינים". הוא מבקש כי ישועה יאשר "שמדובר בכתבה נגטיבית", וישועה משיב בחיוב. לאחר מכן, הסניגור מציג כתבה נוספת, שכותרתה היתה "יחימוביץ' (שלי): ייתכן אעמוד בראש הממשלה הבאה".

בן צור: אני רוצה להפנות אותך לאמצע הפסקה השנייה. יש קריאה של אריכיבישוף להצביע לעבודה ועל הטרור היהודי. טל שלו לא נסעה לחיפה, מה שקרה - היח"צ של מפלגת העבודה העביר את ההודעה לפי מה שהיא חושבת שנכון לפרסם
ישועה: סביר להניח
בן צור: יש עוד ידיעות כאלה שהגברת שלו לא נסעה, אלא קיבלה הודעה עם טקסט כתוב
ישועה: נכון
בן צור: בכתבה כתוב שהגברת יחימוביץ' מתבשמת מהסקרים. הלכנו לבדוק מה היה מצב הסקרים. יום לפני הכתבה התפרסם סקר של גלובס. גוש הימין יוצר 65 מנדטים וגוש השמאל 22. איך יכול להיות?
ישועה: זו פרשנות
בן צור: יומיים לפני מפגש ההבנות, יש כתבה על פתיחת הקמפיין של מפלגת העבודה

עוד בוואלה

ישועה על הסיקור של הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו בתקופת הבחירות"

לכתבה המלאה
דיון | תיקי האלפים 1 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"רוצים להראות לבית המשפט תמונה רחבה יותר". בן צור, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלב זה, בן צור הציג סרטון בחירות בו נתניהו אומר "מפלגת הליכוד בראשותי תפעל למוטט את שלטון החמאס בעזה".

בן צור: האם הסרטון נשלח על ידי אנשי לבני?
ישועה: כתוב יח"צ מתחת לסרטון אז כן
בן צור: זה סרטון של מפלגת התנועה, הוא מאופיין בסכנת שלטון ליכוד וליברמן. מדינה מבודדת מול מדינה של תקווה, ואז בגוף הכתבה יש טקסט ארוך של לבני. מי שחתום על הכתבה זה מערכת וואלה!, אם היה כתב על זה הוא היה חתום, נכון?
ישועה: נכון
בן צור: כלומר זה לא הגיע מכתב, אלא הועבר ישירות למערכת
ישועה: לגמרי
בן צור: מצאתם ערך לפרסם את כל הלו"ז של הביקור של לבני, נכון?
ישועה: נכון. זה העתק הדבק של הודעת יח"צ.

דיון | תיקי האלפים 1 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד ז'ק חן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"פרס דיבר על משהו כללי, הכותרת לקחה את זה צעד קדימה נגד נתניהו"

בן צור מציג כתבה בה הנשיא דאז שמעון פרס מתח ביקורת על מדיניות החוץ.

בן צור: אתה יכול לאשר לי שבתוכן הכתבה פרס מדבר על משנה מדינית כללית ולא ביקורתית כמו שמרומז בכותרת?
ישועה: תשאל יותר ספציפי
בן צור: פרס דיבר על משהו כללי והכותרת לקחה את זה עוד צעד קדימה נגד נתניהו וליברמן. הדברים של הנשיא הם לא פרסונליים וכותרת המשנה פרסונלית.
ישועה: לדעתי יש הלימה. הכתבת טל שלו היא זו שנתנה את הכותרת
בן צור: יש קריאה של מרצ להתחייב לגוש חוסם ביבי 'עד הדמוקרטיה, שלום ונגד גזענות'. אלו מסרים נגטיביים לנתניהו?
ישועה: כן, מרצ נגד נתניהו
בן צור: לא ביקשתם תגובה מהליכוד
ישועה: לא יודע

בהמשך עלתה שאלת תחילת הלחצים על האתר. ישועה טען כי "הסיקור המוטה" התחיל בינואר 2013, כי סמכת הלחצים התחילה מעט לפני כן, וכי סביב אירועים אלו עזבה טלי בן עובדיה, העורכת הראשית, את האתר.

בן צור: האם לפני 17.1.13 היו בקשות אליך?
ישועה: אני לא זוכר. אני זוכר שני אירועים מרכזיים. בסוף 2012 קיבלנו הנחייה להזיז את טלי בן עובדיה מהתפקיד כי היא לא שיתפה פעולה. הדבר הבא שאני זוכר זה את הרצף של זאב רובינשטיין (איש עסקים ומקורבו של נתניהו - מ"כ) ו[ניר] חפץ.
בן צור: אתה עושה סלט מכוון. טלי בן עובדיה, ערוץ 10 וכל התכתובות שלא הגיעו אלינו, קרו אחרי.
ישועה: תחילת הלחצים עלי התחילו כשטלי עדיין עובדת, כלומר בסוף 2012. אינני זוכר על איזה כתבה, אבל זה היה סביב זה. היא עברה ל-10 בגלל זה כי נאמר לי שהיא לא מקובלת על הזוג. ב-17.1 אני מקבל קובץ של אקסל עם אוסף כתבות על בנט, שם התחיל הסיקור המוטה.

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully