וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבש"צים מהעוטף הפגינו לאחר הפיגוע באשכול; צה"ל: "אירוע חמור שיכלו למנוע"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 21:37

עשרות אנשי ביטחון מחו על תנאי העסקתם בהפגנה באבשלום, היישוב בו דקר תושב עזה את הרבש"צ. "מדינת ישראל מפקירה אותנו", אמרו. במקביל, מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי המחבל חצה את הגדר בנקודת פגיעה מפצמ"רים שנורו ב"שומר החומות", וכי היתה "תקלת אנוש במערך התצפיות"

בווידאו: הפגנת הרבש״צים סמוך לפיגוע הדקירה באשכול/עריכה: אביעד בללי

עשרות רבש"צים מיישובי עוטף עזה הפגינו הערב (שני) באבשלום שבמועצה האזורית אשכול, במחאה נגד משרד הביטחון בנוגע לתנאי העסקתם. זאת, בעקבות פיגוע הדקירה שאירע אמש ביישוב, בו נפצע באורח קל רבש"צ המקום אנדריי גוסטב. המפגינים ביקשו לחזק את גוסטב, "שנלחם בידיים חשופות במחבל שחדר לישראל ובכך מנע טבח ואסון גדול".

מהמחאה נמסר כי "שוב מסתבר שהרבש"צים הם קו ההגנה הראשון בעבור 950,000 תושבי היישובים וללא פעילותם עלולים להתרחש אסונות ופיגועים". לדבריהם, "אם משרד הביטחון עדיין לא הבין כמה אנחנו נחוצים, האירוע אמש הבהיר יותר מכל, אנחנו מגיני היישובים".

"לא ייתכן מצב בו כולם רואים את נחיצותינו ובשל שיקולים צרים של תקציב יימנעו מאיתנו תנאי בסיס סוציאליים וייקחו עלינו אחריות", תקף במהלך ההפגנה ניר שורמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מההסתדרות לאומית. "מדינת ישראל מפקירה אותנו אבל אנחנו נחושים להמשיך ולהגן על תושבי מדינת ישראל כולה. מצפון, מדרום, ביהודה והשומרון. תפסיקו את ההפקרות, קחו עלינו אחריות".

הפגנת הרבשצים בסמוך באבשלום 31 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפגנת הרבש"צים באשכול, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי הסתיים תחקיר ראשוני לתקרית מאתמול, בה גוסטב נפצע באורח קל. מהתחקיר עולה כי החשוד חצה את הגדר מרצועת עזה לשטח ישראל במרחב בו היא נפגעה מפצצות מרגמה שנורו במהלך "שומר החומות". עוד נמסר כי "החשוד לא זוהה במהלך חצייתו בעקבות תקלת אנוש במערך התצפיות".

"עולה כי מדובר באירוע חמור ביותר שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי, תחקיר האירוע נמשך". עוד נאמר כי החשוד, עמאד צופי, תושב רפיח בן ה-24, הועבר לחקירת שב"כ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בווידאו: הרבש״צ שהציל את הנדקר בפיגוע/עריכה: אביעד בללי

מוקדם יותר היום, אריאל רבש"צ היישוב הסמוך שדי אברהם, שסייע לגוסטב בשעת הפיגוע וניטרל את המחבל, סיפר לוואלה! כי: "אני יודע שבמושב יש ילדים ומשפחות, אני יודע שאם אני לא מנטרל אותו הוא נכנס לשם. פשוט עשיתי מה שצריך. זו פעם רביעית שזה קורה באזור".

"הוא רץ אלי עם שני סכינים אחרי שהוא דקר את אנדריי. חששנו שיש לו מטען. הזמנתי אמבולנס והוא אמר לחובשים ולחיילים שהוא בא מעזה". אריאל עוד ביקר את התעלמות משרד הביטחון מצרכי הרבש"צים, ואמר כי "אנחנו לא מוגדרים כחיילים ולכן אין לנו את התנאים של אנשי הקבע".

לדבריו, לפני יומיים הגיעו בלוני תבערה לשדי אברהם: "ראיתי את בלוני התבערה באוויר, ראיתי אש, זה לא יכול להיות משהו אחר, אני יודע מה זה בלון תבערה. הם לא הצליחו להביער את השדות מכיוון שביצענו ניקיון מסביב למושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully