וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של עמנואל מורנו: "נותנת גיבוי לבנט, בעד שימין ושמאל יישבו ביחד"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 11:23

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל שנפל בפעולה חשאית בסיום מלחמת לבנון השנייה, אמרה בראיון מיוחד ב-103FM כי היא נותנת גיבוי ליו"ר ימינה ולמאמציו להקמת ממשלת אחדות. "אחת הפעמים ששמעתי נאום והתרגשתי עד דמעות", אמרה על הצהרת בנט מאמש

מאיה אוחנה מורנו. באדיבות המצולמים
"נותנת גיבוי לבנט". מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל/באדיבות המצולמים

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל שנפל בפעולה חשאית בסיום מלחמת לבנון השנייה, אמרה היום (שני) בריאיון ל-103FM כי היא נותנת גיבוי ליו"ר ימינה, נפתלי בנט ולמאמציו להקמת ממשלת אחדות. "אני חייבת להודות שזאת אחת הפעמים ששמעתי נאום והתרגשתי עד דמעות", אמרה מורנו על הנאום של בנט, שהיה בצוות של עמנואל בסיירת.

"אני קצת עצובה מהשיח הישראלי היום. האמת שעצוב שככה נשמעת החברה הישראלית, כי אני חושבת שבאמת של האמת זה קצת הפוך אבל הקולות הנשמעים הם קולות שצריך להבריא אותם, צריך להביא רפואה", אמרה מורנו בתכנית של ינון מגל ובן כספית. "אני נולדתי בסיני, פונינו משם לצערנו, גם בגוש קטיף זכיתי לגור, גם משם גורשנו, היום אני תושבת העוטף. אני תמיד בפריפריה, על הקצה".

איפה את בוויכוח בין הליכוד לבנט?

"אני בטוח ימין. אני לדעתי מזוהה גם עם סמוטריץ' על פי הכיסוי ראש שלי. אני מצביעה בנט, בהחלט, הצבעתי תמיד בנט".

ואת לא מצטערת כיום?

"אני לא מצטערת, לא בגלל שהצבעתי או לא הצבעתי בנט, השאלה הזאת לא רלוונטית. אני חושבת שמה שרלוונטי זה המציאות שמדינת ישראל נמצאת בה היום. האמת שאנחנו קצת על פי תהום, מעל לשנתיים בלי ממשלה מתפקדת, שזה מדהים בעיניי שמדינת ישראל ממשיכה להתנהל. ובתוך המציאות הזאת חייבים ממשלה. אי אפשר ללכת לעוד בחירות, השיח פה נהיה שכל מי שחושב אחרת ממישהו אז הוא בוגד. לא משנה מה חשבתי, המילה בוגד רצה פה לכל עבר. אני עצובה, זה לא עם ישראל. אני בעד דעות שונות, זה מרחיב את היריעה ואת הדעת, אבל חייבים להתחיל לעבוד".

יו"ר ימינה נפתלי בנט, 30 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אלמנתו של מורנו גיבתה אותו. בנט בהצהרה שלו, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

מורנו נשאלה אם היא נותנת גיבוי לבנט על המהלך שלו, ולכך היא השיבה: "מאוד נותנת גיבוי. האמת שאני תמיד בעד ממשלת אחדות, לאורך כל הדרך, בעד שדעות משמאל ומימין ישבו ביחד כי אני חושבת שזה בריא יותר לעם ומייצג את רוב העם בכללי. הממשלה לא נראית לי כזאת שמאל, יגידו לי ערבים ומרצ, זה נכון שהם מייצגים את השמאל. זה כמו שיגידו שאני מייצגת ימין. גם נפתלי, סער וליברמן מייצגים ימין, אבל אני לא נכנסת לפוליטיקה כי אני לא מבינה במקומות האלה. אני אזרחית מדינת ישראל. חשוב לי להדגיש שאני לא מדבררת את עמנואל, אני לא יודעת מה הוא היה חושב. לצערי, הלוואי שהייתי יודעת, כי עמנואל אדם חכם מאוד שאמרתו הייתה צריכה להישמע ולצערי לא זכינו בזה. אני מדברת רק את עצמי".

אתמול אח שלו אמר שעמנואל היה מתבייש במהלך הזה של בנט ומתן כהנא

"משה הוא אדם יקר ומדהים, אחד האנשים היפים בארץ הזאת, אם אתה שואל אותי. אדם מלא חסד ועשייה טובה ונכונה. ואם הוא בוחר להגיד דברים בשם עמנואל - זה שלו, הוא אח שלו ויש לו זכות להגיד את זה. זה בסדר גמור מבחינתי. אנחנו גיסים, אני אוהבת אותו, אנחנו משפחה ואין שום מריבה בינינו, הוא יכול לחשוב אחרת ממני, מותר לו גם להגיד מה עמנואל היה חושב. הוא אחיו, הוא מכיר אותו, הוא קרוב אליו".

ציוץ של גלית דיסטל אטאבריאן

"אז אני רוצה להגיד לה משהו אחר - 'תדע כל אם עברייה שהיא שמה את בניה בידי מנהיגים ראויים'. ואחת הטעויות הגדולות, האסון הנוראי במדינת ישראל, שלא זכינו עד היום להחזיר את חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ואת האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א סייד, זאת תעודת עניות למדינת ישראל בעיניי. אני פעילה במאבק הזה וזה עצוב שאני צריכה להשתמש במילה מאבק. לנפתלי בנט יש אחריות גדולה מאוד על הכתפיים ויש לו משימה ראשונה במעלה. אנחנו עכשיו בסגירת המשא ומתן למה שנקרא הפסקת אש שאני מאוד מקווה שתהיה, כי כרגע זה בינתיים. אני חייה בדרום ומישהי פעם אמרה בתקשורת שהיו לנו 7 שנים של שקט מאז 'צוק איתן', אז אולי לתל אביב היה, לנו תושבי הדרום ממש לא היה שקט. זה לא חיים ומדינת ישראל לא צריכה להתנצל על קיומה".

עמנואל מורנו ונפתלי בנט בצעירותם. טוויטר של נפתלי בנט, אתר רשמי
שירתו באותה היחידה במטכ"ל. מורנו ובנט בצעירותם/אתר רשמי, טוויטר של נפתלי בנט

איזה אג'נדה נפתלי בנט יכול לקדם שאת מאמינה בה?

"כל אג'נדה שהיא 80 אחוז מהדברים שהם מסכימים עליהם. אני לא אכנס לשם כי אני לא פוליטיקאית".

מה הממשלה הזאת תוכל לעשות?

"אני חושבת שהיא יכולה לעשות המון. קודם כל, לחבר את עם ישראל אחד לשני, זה הדבר הראשון שהממשלה הזאת יכולה. יש לה את כל המנדט לעשות את זה כי היא מביאה קשת רחבה מאוד של הציבור הישראלי ולא רק קול אחד. יש בה הרבה קולות שונים מאוד, וזה השיח שאני קוראת לו. ריבונו של עולם, למה כל מי שלא חושב כמוני הוא שונא שלי? מה קרה?".

האם היא יכולה להוביל משהו, כי הקולות השונים סותרים?

"כן, היא יכולה להוביל לשינוי השיח הישראלי. ברגע שנתחיל לעשות את זה, משהו כאן ישתנה. בזה אני בטוחה ב-100 אחוז".

זה בדיוק מה שנפתלי אמר אתמול.

"אני חייבת להודות שזאת אחת הפעמים ששמעתי נאום והתרגשתי עד דמעות, אני מודה. כי זה להחזיר לנו את הלאומיות שלנו ואת הגאווה היהודית והישראלית שלנו. זאת הארץ שלנו, אנחנו עם אחד".

איזה משהו יהודי הוא יכול לקדם בממשלה הזאת?

"אפשר לקדם המון דברים יהודים. אני יודעת מה אני עושה במקום היהודי וכמה אני מדברת בהרבה מקומות ופועלת לטובת חיבור ואחדות והקשבה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully