וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע באשכול: החשוד חדר דרך פרצה; גורם צבאי: מאז המבצע התרחקנו מהגדר

גורם העריך כי הפלסטיני שדקר אמש רבש"צ ופצע אותו קל חדר דרך פרצה בגדר המערכת, ולא הסתתר במעבר כרם שלום, כפי שנחשד. תחקיר צה"ל איתר עקבות חשודות מצפון לקיבוץ כרם שלום. גורמים בפיקוד הדרום טענו כי למרות הישגי "שומר החומות", התרחקות הכוחות מהגדר מהווה סיכון

בווידאו: הרבש"צ שנפצע בפיגוע דקירה באשכול משחזר/צילום: יניר יגנה

גורם צבאי העריך היום (שני) כי החשוד שדקר אמש רבש"צ ופצע אותו באורח קל ביישוב באשכול חדר ככל הנראה דרך פרצה בגדר המערכת, ולא הסתתר במעבר כרם שלום, כפי שנחשד תחילה. תחקיר צה"ל איתר עקבות חשודות בסמוך לגדר, מצפון לקיבוץ כרם שלום.

גורמים בפיקוד הדרום טענו כי למרות הישגי "שומר החומות", כוחות צה"ל התרחקו מהגדר, וכי הדבר עלול להוות סיכון. "אין סיורים צמודי גדר כמו שהיו לפני המבצע", אמרו הגורמים, שהודו כי קיים חשש מירי צלפים ונ"ט, ולכן הכוחות שומרים מרחק. "הם חוששים לנוע על הגבול, וזה מייצר מרחב לא מאובטח ברמה הכי גבוהה שמתבסס על מכ"ם ואמצעי איסוף אחרים. זה מצב חמור שחייבים לפתור, זה פער אבטחה".

זירת האירוע בגבול עזה, 30 במאי 2021. יניר יגנה, מערכת וואלה!
זירת האירוע באשכול, אתמול/מערכת וואלה!, יניר יגנה

באירוע אתמול, פלסטיני ניסה לחדור ליישוב באשכול, דקר רבש"צ באורח קל ואז נוטרל על ידי אחד אחר. בצה"ל סרקו את האזור לאחר התקרית, ובהמשך המשטרה ושב"כ פתחו בחקירה בחשד לניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור. תושבי האזור הונחו להישאר בבתיהם לאחר המקרה, עד שהוכרז על סיום האירוע.

לפי תנועת רגבים, נשקו של הרבש"צ שנפצע נלקח לפני כשנה, אז הוגשה נגדו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בטענה ששלף את הנשק בזמן שחילק דוחות על תקלות בטיחות ברכב והפרת הנחיות הקורונה. ערר שהגיש בשבוע שעבר נדחה, והוא תפעל את האירוע ללא נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully