וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים שדקרו ערבי במחנה יהודה נאשמים במעשה טרור: "פעלו ממניע לאומני"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 7:37

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארבעה תושבי ירושלים בעקבות התקיפה שהתרחשה במסגרת המהומות בערים המעורבות. באותו לילה ראו את הצעיר מפנה אשפה במקום עבודתו, ולאחר שווידאו שהוא ערבי - בעטו וחבטו בגופו ודקרו אותו בגבו. "ניסו לעורר פחד ובהלה בציבור"

זירת הדקירה במחנה יהודה. איחוד הצלה
ריססו בגז מדמיע, חבטו ודקרו. זירת האירוע/איחוד הצלה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד ארבעה יהודים תושבי העיר בגין תקיפת הצעיר הערבי בשוק מחנה יהודה. שלושה מהם מואשמים בעבירת טרור של ניסיון רצח ואחד מהם בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה. בנוסף לכך, חלקם מואשמים בשיבוש ראיות והתפרעות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם ושמם בשלב זה אסור בפרסום.

על פי כתב האישום, ב-12 במאי, בשעות הערב, השתתפו שלושה מהנאשמים בתהלוכה שלוותה בקריאות נגד ערבים, ובהן "מוחמד מת" ו"שיישרף לכם הכפר", כשאחד מהם הגיע עם סכין ואחר עם גז מדמיע. בין היתר הם התעמתו עם שוטרים ברחוב שמעון הצדיק, ובהמשך הלכו לשוק מחנה יהודה, שם הצטרף אליהם הנאשם הרביעי. בדרך, לפי כתב האישום, הם קשרו קשר להכות ערבי.

הצעיר בן ה-25, שעובד בשוק, יצא באותה עת לפנות את האשפה. הארבעה וידאו כי אכן והוא ערבי, ואז אחד מהם השפריץ עליו גז מדמיע. "בו בזמן החלו הארבעה להכות, לבעוט ולחבוט בגופו של המתלונן תוך שהוא מנסה לעוצרם ולהשתחרר מאחיזתם", נכתב בכתב האישום. הנאשם שהיה עם סכין החל לדקור את הצעיר "בעוצמה לכל אורך גבו תוך שיתר הנאשמים ממשיכים להכותו". זאת, עד שאנשים ברחוב הבחינו בהם וצעקו.

במעשיהם, נכתב בכתב האישום, ניסו "לגרום למותו של המתלונן ממניע לאומני אידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. ובמעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורו בגופו של אדם".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שמייצג שלושה מהנאשמים, מסר כי "כתב האישום רק הוגש, אנו בטוחים כי לאחר קריאת חומר הראיות התמונה תתבהר ותעצור את הסחף וזילות המילה טרור שהפכה לעטר את כתבי האישום ללא הלימה למעשים ולראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully