וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: שרידי 215 ילדים נמצאו בפנימיה להטעמה כפויה של ילידים

השרידים, חלקם של בני שלוש, אותרו בפנימיה בקולומביה הבריטית, שהייתה חלק ממערכת ההטעמה המשלתית עד שנסגרה לפני 42 שנה. הילדים הוכו אם דיברו בשפתם הילידית, ולפי ועדת חקירה לאומית, 3,201 ילדים מתו באותן פנימיות. טרודו: "תזכורת כואבת לפרק מביש בהיסטוריה שלנו"

בניין כיתות חדש בפנימייה ההודית של קמלופס, 1950. רויטרס
"תרבות של רצח עם". בניין כיתות בפנימייה/רויטרס

קבר אחים ובו שרידים של 215 ילדים מהאוכלוסייה הילידית התגלה השבוע בשטח פנימייה שנסגרה בעיר קמלופס שבקולומביה הבריטית, קנדה. השרידים נמצאו בעיר על ידי אנשי המשרד לענייני מיעוטים בקנדה, לאחר שהאתר נבדק על ידי צוות שהשתמש במכ"ם חודר קרקע.

"הייתה לנו ידיעה בקהילה שלנו שאנחנו יכולים לאמת. למיטב ידיעתנו, הילדים הנעדרים הללו הם מקרי מוות שלא תועדו", אמרה רוזנה קזימיר, מנהלת המשרד. חלק מהשרידים שייכים לילדים בני שלוש, אך הנסיבות וזמן מותם טרם ידועים. "נכון לעכשיו יש לנו יותר שאלות מאשר תשובות", אמרה קזימיר. הפנימייה בקמלופס הוקמה בשנת 1890 בהנהגת הכנסייה הרומית-קתולית, ונסגרה בשנת 1978.

ילידים אבוריג'ינים שנלקחו לפנימייה בקנדה, 1940. קנדה, רויטרס
ילדים ילידים שנלקחו לפנימייה בקנדה, 1940/רויטרס, קנדה

פנימיות דתיות אלה, שאליהן הועברו לפחות 150 אלף ילידים, פעלו במימון ופיקוח המדינה והופעלו בידי הכנסייה. בפנימיות, הילידים חויבו להתנער מהשפה, התרבות והמנהגים של הוריהם בניסיון להטמיע ולשלב אותם בחברה הקנדית. אנשים שגדלו והתחנכו בפנימיות, מספרים שהוכו אם העזו לדבר בשפת האם שלהם ושנאלצו לנתק קשר מהוריהם, משפחותיהם ולהתנער מהמנהגים שלהם.

ועדת האמת והפיוס הלאומית, שהוקמה ב-2015 לשם חקירת אירועי הפנימיות, תיארה אותן כ"תרבות של רצח עם" המכוונת לילידים בקנדה. במסמכים שהוגשו לרשויות במדינה, תיארו תלמידי הפנימייה לשעבר את התנאים הקשים בה, שלא קיבלה מספיק מימון לנפש מהממשלה לתשלום הוצאותיו.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי זאת "תזכורת כואבת לחלק מביש בהיסטוריה של ארצנו".

"כל תלמיד ילידי הריח מרעב"

ג'ורג' מנואל, שלמד בפנימייה בשנות ה-20, אמר כי "כל תלמיד ילידי הריח מרעב". באותם מסמכים מוזכר כי התלמידים נחשפו להתפרצויות של חצבת, שחפת, שפעת ומחלות מדבקות אחרות, ורבים מתו.

בדוח משנת 1935, החוקר מקרי מוות מחצבת בפנימייה, ציין אחד הכותבים כי "רק חמישה מעונות היו אמורים לאכלס 285 תלמידים. במהלך מגיפה אי אפשר לבודד כראוי את החולים ואת המגעים".

האלימות כלפי תלמידי בית הספר למגורים בקמלופס נמשכה עד לסגירתה. בני המיעוטים האמינו זה מכבר שקיימים קברי המונים של תלמידי הפנימייה. "זה חשוב כי סיפורם של קברי אחים סודיים בפנימיות הוא אגדה אורבנית", נכתב ב-2008 בטור באחד העיתונים המקומיים בקולומביה הבריטית.

ועדת האמת והפיוס הודיעה כי לפחות 3,201 מקרי מוות תועדו בפנימיות, אם כי ייתכן שהכמות האמיתית לעולם לא תהיה ידועה בגלל מקרי מוות שלא נספרו ותיקים שהושמדו.

כבר תקופה ארוכה שבה ישנן שמועות זעל קברים לא ידועים בפנימייה, אך אם הממצאים בדוח הראשוני של המשרד לענייני מיעוטים בקנדה יאושרו, זו תהיה הפעם הראשונה שבה נחשף אתר קבורה גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully