וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד טוענים: בנט יכריז על הקמת ממשלה עם לפיד ביממה הקרובה; דיווח - צפוי לתת הצהרה

28.5.2021 / 20:38

בפוסט של המפלגה ששותף ברשתות לפני כניסת השבת נכתב כי בנט "ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד", וכי יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד מתכוונים להשביע ממשלה כבר בשבוע הבא. לפי דיווח בחדשות 12, בנט הודיע ללפיד שהוא מתכוון להקים עמו ממשלה, והודעה תצא במוצ"ש או בראשון

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
לפי דיווח, סיכמו על הקמת ממשלה. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

בליכוד מגבירים את הלחץ על ימינה, וטוענים כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט צפויים להודיע על הקמת ממשלה כבר ביממה הקרובה. בתוך כך, לפי דיווח בחדשות 12 בנט כבר הודיע ללפיד שהוא מתכוון להקים עמו ממשלה, וכי הודעה רשמית על הקמתה תצא כבר במוצאי שבת או ביום ראשון.

בפוסט של הליכוד ששותף ברשתות החברתיות לפני כניסת שבת נכתב כי ‏""יש עוד מי שמאמין שבנט לא דוהר לשמאל? אנשי הימין, תתעוררו! בנט ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד להקמת ממשלת ימין, והוא רץ לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם מתכוונים להודיע על כך ביממה הקרובה ולהשביע את ממשלת השמאל בשבוע הבא".

עוד נכתב כי "ההונאה היא בלתי נתפסת: זו לא רק הפרה בוטה של כל ההבטחות של בנט מלפני כמה שבועות, אלא גם מלפני כמה ימים, כשבנט אמר במהלך הלחימה נגד החמאס שממשלת שמאל ירדה מהפרק. מה נשתנה? כלום! בנט ברח לשמאל ו'ימינה' הפכה 'לשמאלה'".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת לצד שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. רויטרס
בליכוד טוענים כי הממשלה תוקם ביממה הקרובה. נתניהו, השבוע/רויטרס

לפי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, בנט בישר ללפיד שהוא מתכוון להקים עמו ממשלת רוטציה, והודעה רשמית אמורה לצאת במוצאי שבת או ביום ראשון. לפי הסיכומים בין הצדדים, ייתכן כי ההשבעה תתקיים בעוד 10 ימים. מיש עתיד נמסר בתגובה לדיווח כי "איננו מגיבים להדלפות", ומטעם ימינה לא נמסרה תגובה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי הליכוד וימינה הגיעו אתמול לסיכום שלדבריו כולל "סעיפים מרחיקי לכת", אך לטענתו בנט מסר לחתום. "אתמול בלילה בחצות הגענו עם ימינה לסיכום על הסכם בינינו שכולל סעיפים מרחיקי לכת. הכל במטרה למנוע ממשלת שמאל", אמר נתניהו. לדבריו, "אני לא יודע אם באמת או בהצגה, נפתלי ואיילת אמרו תוך כדי הלחימה שממשלת שמאל ירדה מהפרק. או שזו הייתה הצגה או שאין להם שום עקרונות. ממשלת שמאל היא נגד על העקרונות וההבטחות. עדיין לא מאוחר מדי, הם יכולים להתחרט. תגלו את האומץ. לא תוכלו לרמות את אזרחי ישראל".

אתמול בנט נפגש עם לפיד, לראשונה מאז שהפסיק את המגעים במהלך מבצע שומר החומות. ביש עתיד וימינה לא הגיבו לדבר הפגישה. בנט נפגש גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, בשולי אירוע משותף בו השניים השתתפו. מדובר במגעים הראשונים של בנט עם בכירי גוש השינוי מאז הפסקת השיחות, ברקע ההתקדמות של לפיד במשא ומתן עם שאר החברות בגוש המתנגד לנתניהו.

עוד בוואלה!

נתניהו: ימינה מסרבים לחתום, בליכוד טוענים: יודיעו על ממשלה עם לפיד ביממה הקרובה

לכתבה המלאה

הסיכומים שהושגו עד כה בדרך לממשלת שינוי

עד כה שלוש מפלגות הגיעו להסכמות עם יש עתיד לקראת החתימה על ההסכם הקואליציוני. מוקדם יותר היום נציגי המפלגה הגיעו לסיכום עם מפלגת העבודה. במסגרת ההסכמות, יו"ר המפלגה מרב מיכאלי צפויה להתמנות לשרת התחבורה, ח"כ עמר בר לב לשר לביטחון הפנים, והעבודה תקבל גם את תיק התפוצות. הוסכם גם שמיכאלי תשמש גם חברה בוועדה למינוי שופטים.

למפלגת העבודה יהיו גם שני חברים בקבינט המדיני-ביטחוני והיא תקבל את ראשות ועדת העבודה והרווחה בכנסת. כמו כן סוכם כי במשרד התפוצות יוקם אגף חדש ליהדות מתחדשת. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נמסר כי במסגרת המו"מ הגיעו הצוותים להסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים.

במסגרת המגעים, הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, ואחרי העבודה הכוונה היא לסגור הסכם גם עם כחול לבן, כשהמטרה היא להציג ממשלה כמעט מוגמרת בפני ימינה ותקווה חדשה.

המפלגה הראשונה שהודיעה על הסכם עם יש עתיד היא ישראל ביתנו, שקיבלה את תיק האוצר ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ושני תיקים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. בנוסף לכך, ישראל ביתנו קיבלה את ראשות ועדת הכספים. גם עם מרצ יש עתיד הגיעה להסכמות - על תיק הבריאות לניצן הורוביץ, הגנת הסביבה לתמר זנדברג, ושיתוף פעולה אזורי, שמיועד לח"כ עיסאווי פריג'. כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בממשלה, אמורה לקבל ארבעה תיקים - ביטחון לבני גנץ, עלייה וקליטה לפנינה תמנו שטה, תרבות וספורט לחילי טרופר וחקלאות לאלון שוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully