וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים באיטליה: "איתן התעורר ושאל איפה הוריו"

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 18:32

מבית החולים לילדים רג'ינה מרגריטה בטורינו, נמסר כי מצבו של איתן בירן בן ה-5, שבני משפחתו נהרגו באסון הרכבל, מוסיף להיות קשה אך יציב. הם הוסיפו כי הוא מלווה כל העת על ידי דודתו, איה, במחלקה לטיפול נמרץ

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

איתן בירן בן ה-5, ששרד את אסון הרכבל באיטליה בו נהרגו בני משפחתו, התעורר במיטתו ושאל היכן נמצאים הוריו - כך נמסר היום (שישי) מבית החולים לילדים רג'ינה מרגריטה בטורינו, שם איתן מאושפז מאז האירוע.

עוד מסרו כי מצבו של איתן נותר קשה אך יציב, וכי הוא מלווה כל העת על ידי דודתו, איה, במחלקה לטיפול נמרץ. הם ציינו כי אם מצבו יוסיף להשתפר הם ישקלו להעבירו ממחלקת טיפול נמרץ למחלקה אחרת.

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
לדברי בית החולים, איתן שאל היכן הוריו. משפחת בירן/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר דווחו כלי התקשורת באיטליה כי מנהל אתר הרכבל בהרי האלפים באיטליה הודה היום באשמה. לפי עיתון "לה סטמפה", המנהל גבריאלה טדיני, שנכנס לתפקידו לפני כ-40 שנה, קיבל את האחריות בעודו בתא מעצר ברמת אבטחה גבוהה. בחקירתו הודה כי היתה דליפת דלק במערכת הבלמים, ולכן היא נותקה מהרכבל, כדי שיוכל להמשיך לנסוע. כשהכבל של הרכבל נקרע, לא היו מערכות שעצרו אותו.

"אני אשם. אני מתפלל ומתמודד עם עצמי, אעשה את החשבון שלי מול אלוהים. יש לי משקל עצום על המצפון", אמר טדיני. "לא העליתי על דעתי שהכבל עלול להתנתק. הסיכויים לתאונה היו אחד למיליון".

עוד בוואלה!

מנהל אתר הרכבל באיטליה הודה באשמה: "יש לי משקל עצום על המצפון"

לכתבה המלאה
התמונה האחרונה לפני אסון הרכבל באיטליה. באדיבות המשפחה
איתן ברכבל יחד עם סבה של אימו שנהרג, דקות לפני התאונה/באדיבות המשפחה

בנוסף לדודתו, גם הרופאה מרינה ברטולוטי נמצאת לצד מיטתו. ברטולוטי, פסיכולוגית, ומאז שהוחלט להעיר את איתן מהתרדמת, היא עובדת עם הצוות שלה כדי למנוע ממנו טראומה עם ההתעוררות. צוות הרפואה במקום אמר כי טרם הוחלטה הדרך לספר לו על כך שמשפחתו נהרגה כולה.

שלושה מבני משפחת בירן, שנהרגו באסון הרכבל באיטליה, הובאו היום למנוחות בבית העלמין אלונה הסמוך לזיכרון יעקב. שגריר איטליה בישראל ג'אנלואיג'י בנדטי נכח בטקס. מחר יובאו לקבורה יתר בני המשפחה, הסב והסבתא החורגת, יצחק וברברה כהן מתל אביב. טקס קבורתם של בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, נערך לבקשת המשפחה ללא סיקור תקשורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully