וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל אתר הרכבל באיטליה הודה באשמה: "יש לי משקל עצום על המצפון"

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 15:04

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי המנהל קיבל אחריות על התקלה שהביאה למותם של חמישה ישראלים ו-14 בני אדם בסך הכול. "הסיכוי שתאונה כזו תתרחש הוא אחד למיליון, לא העליתי על דעתי שהכבל יתנתק", אמר בתא המעצר, תחת אבטחה כבדה. "אעשה את החשבון שלי מול אלוהים"

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

מנהל אתר הרכבל בהרי האלפים באיטליה הודה באשמה - כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת באיטליה. לפי עיתון "לה סטמפה", המנהל גבריאלה טדיני, שנכנס לתפקידו לפני כ-40 שנה, קיבל את האחריות בעודו בתא מעצר ברמת אבטחה גבוהה. בחקירתו הודה כי היתה דליפת דלק במערכת הבלמים, ולכן היא נותקה מהרכבל, כדי שיוכל להמשיך לנסוע. כשהכבל של הרכבל נקרע, לא היו מערכות שעצרו אותו.

"אני אשם. אני מתפלל ומתמודד עם עצמי, אעשה את החשבון שלי מול אלוהים. יש לי משקל עצום על המצפון", אמר טדיני. "לא העליתי על דעתי שהכבל עלול להתנתק. הסיכויים לתאונה היו אחד למיליון".

זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, סמוך לאגם מאג'ורה -  בה נהרגו חמישה ישראלים, 213 במאי 2021. רויטרס
"הסיכויים לתאונה היו אחד למיליון". זירת האסון/רויטרס

מוקדם יותר השבוע המשטרה האיטלקית עצרה שלושה בני אדם במסגרת חקירת אסון הרכבל, שהוביל למותם של 14 בני אדם ביום ראשון. בסיום חקירתם של עובדי החברה המתפעלת את הרכבת, נעצרו את לואיג'י נרוני, מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף בחברה, בחשד להריגה ברשלנות ועבירות נוספות. לדברי הרשויות, יש "אינדיקציות חמורות לאשמתם".

התובעת אולימפיה בוסי המופקדת על הפרשה מסרה כי החקירה העלתה חשד שמערכת בלמי הבטיחות המותקנת ברכבל נוטרלה, כדי למנוע עיכובים בהפעלתו. לדבריה, החוקרים מצאו כי מערכת בלימת בטיחות "טופלה שלא כדין" כדי למנוע עיכובים בשירות הרכבל וכי השלושה היו מודעים לכך שהרכבל פועל כך מאז 26 לאפריל, אז חזר השירות מהשבתה ארוכה בשל הקורונה. התובעת אמרה כי "המשמעות היא שכאשר הכבל נקרע לא ניתן היה להפעיל את מערכת החירום".

מהחקירה עולה כי בשבת שלפני האסון הרכבל נעצר והיה צורך בהתערבות אנושית כדי להפעילו מחדש, אך עדיין לא התברר אם יש לכך קשר לתאונה. עם זאת, היא הוסיפה אז כי לא ניתן לשלול גם טעות אנוש במהלך עבודות תחזוקה שנערכו כמה ימים לפני התאונה. החוקרים אספו כבר את את סרטוני מצלמות האבטחה המותקנות באתר הרכבל. היא אמרה כי ניתן לראות בהם את הקרונית "רועדת ואחר כך מתחילה להידרדר לאחור במהירות של 100 קמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully