וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירת הבית שנפגע מבקבוקי תבערה בלוד: "דקות לפני כן ישבו כאן 20 איש"

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 13:55

תושבי השכונה סיפרו כי האלמונים חיברו ארבעה בקבוקי תבערה יחד כדי להעצים את הנזק, ולמשטרה אין הסבר לעובדה ששלושה מהם לא התפוצצו. הם שיתפו בתחושת הפקרות שהחלה בזמן המבצע ולא עוזבת, ומחו על כך שמפקד המשטרה לא הגיע לזירה: "הילד שלי התעורר בבהלה ואמר שהוא נחנק"

בווידאו: השלכת בקבוקי תבערה בלוד על בית יהודי/ללא קרדיט

תושבי לוד סיפרו הבוקר (שישי) כי דקות לפני זריקת בקבוק התבערה לעבר בית יהודי, כ-20 איש ישבו בחצר שבה פגע ולמדו תורה יחד. לדבריהם, מפקד תחנת המשטרה לא הגיע לזירה בלילה, ותחושות ההפקרות וחוסר הביטחון שנוצרו במהלך מבצע שומר החומות לא עוזבות. מאוחר יותר, התייצב המפכ"ל קובי שבתאי בזירה.

"אני ובעלי היינו ערים ושמענו פתאום בום חזק", סיפרה רבקה כהן, דיירת הבית שנפגע, בשיחה עם וואלה!. "חשבנו שנפל רהיט מלמעלה. בעלי הסתכל בחלון וראה אש, אז אמרתי לו לפתוח, שנביא את הצינור ונכבה. ואז הוא פתח את התריס וראינו להבה ענקית ומפחידה ממש על כל התריס. ראיתי את כל הבית נשרף, האש התחילה להתפשט. רצתי לילדים והוצאתי אותם מהמיטות, וצעקתי לשכנים שיש שריפה ושיצאו כולם".

פגיעת בקבוק תבערה בבית יהודי בלוד, 28 במאי 2021. לירן לוי
זירת הפגיעה בחצר, היום/לירן לוי

היא המשיכה: "הייתי בטוחה שכל הבניין יישרף, כי זה התלקח מהר. אנחנו פוחדים מאוד, פחדנו לעצום עין כל הלילה. אנחנו לא מתכוונים לישון פה הלילה. אנחנו חייבים להרגיע את עצמנו ואת הילדים. מקווה שיחזור לנו הביטחון. קרה פה משהו מזעזע, ניסיון של פיגוע של להרוג יהודים, אותנו במקרה הזה. לא חלמתי שזה יגיע אליי. כמה דקות לפני ישבו כאן 20 חברה. בנס הם כבר לא היו פה. הכל התפנה".

בעלה, אבי כהן, גולל גם הוא את השתלשלות האירועים. "אנחנו שומעים זכוכית מתנפצת, פותחים את התריס, ואני רואה להבות בגובה כמה מטרים. אישתי ברחה עם הילדים, ואני מנסה לסגור את התריס כדי שהאש לא תתפשט לתוך הבית. באיזשהו שלב, כנראה מרוב חום, התריס קרס".

הוא הודה שככל הנראה יעבירו את הלילה הקרוב מחוץ לעיר, אך הבהיר כי הפחד לא יגרום להם לעזוב. "אני יוצא החוצה כדי לנסות לכבות את השריפה עם הברז שיש לנו בגינה, ובמקרה, בנס, עובר כאן בחור שאסף דקה לפני זה עשרה מטפים למקרים בדיוק כאלה. הוא נכנס לחנייה ומכבה את זה בשניות. ואז מתברר הנס הכפול שהיה פה. היה שטיח מחוץ לתריס. אנחנו רואים ארבעה בקבוקי תבערה, רק אחד התפוצץ. נישאר פה בלוד, זה הבית שלנו ואין לנו לאן ללכת. כאן אנחנו גרים".

"מחזיר אותנו אחורה"

"ב-00:30 פגעו שלושה בקבוקי תבערה פה בבניין הזה, כאשר בקומה הראשונה יש לנו ארבעה ילדים ישנים במיטה", סיפר אליעזר ליינס, חבר בוועד השכונה. "לא חלמנו שזה יגיע לפה. ישבנו כאן אני וחברים, ישבנו כאן עשר דקות בדירת גן למטה, במקום שבו נזרק הבקבוק. נס בכל קנה מידה".

"השכונה פה היא שכונה סגורה. לא מעורבת, לא קרובה לשכונות ערביות", המשיך. "זה מחזיר אותנו אחורה לאירועים שהיו כאן לא מזמן. היו כאן פיגועים. יהודים נרצחו כאן בעיר. חזרנו אחורה לאירוע שכמעט נגמר עם ילדים מתים בלילה במיטה שלהם. אירועים שלא ראינו כדוגמתם במרכז ישראל, כמה דקות מתל אביב".

פגיעת בקבוק תבערה בבית יהודי בלוד, 28 במאי 2021. לירן לוי
הדייר שביתו נפגע, היום/לירן לוי

לדבריו של אליעזר, "אנחנו לא מרגישים ביטחון בעיר. אין נציג בכיר של משטרה, את מפקד המשטרה ציפינו לראות כאן בשטח נותן תשובות לתושבים שחוזרים למיטה שלהם לישון. התחושה היחידה היא שכל אחד צריך להגן על עצמו. מפקד המשטרה לא הגיע. ראש העיר הגיע. ציפינו לתשובות, אנשים רצו לחזור לישון. במקום זה ארזו את החפצים וחשבו לאן ללכת. מי יענה להם בשתיים בלילה כדי שירגישו תחושת ביטחון?".

"בקבוק התבערה פגע באדן החלון שלי, ליד הילדים שלי, בני 12 ועשר, ונחת במרפסת של השכנים", סיפר זאבי, דייר בבניין. "הילדים התעוררו, כל הבית היה ריח של פיח. חבל שמחכים שיקרה משהו יותר רציני. אנחנו רגילים ליריות. היה כאן בלאגן בתקופה האחרונה, אבל דווקא אצלנו בשכונה היה שקט - ועכשיו כבר לא. אני לא מפחד, לא נעזוב את השכונה".

ניידת משטרה בזירת פגיעת בקבוק תבערה בבית יהודי בלוד, 28 במאי 2021. לירן לוי
ניידת בזירת האירוע, הבוקר/לירן לוי

איתי וחנה, שגרים צמוד לחצר שבה נחת בקבוק התבערה, אמרו כי החשודים חיברו ארבעה בקבוקי תבערה יחד כדי להעצים את הנזק. "נס ששלושה בקבוקים נשארו שלמים, חוקר המשטרה הראה לנו אותם שלמים, לא ברור איך הם לא התנפצו", אמר איתי.

"חנה העירה אותי ואמרה שיורים עלינו", תיאר את רגעי הפחד. "ראינו להבה ענקית. זה הרגיש כאילו זה נכנס לנו לתוך הבית. בנס עבר כאן הקב"ט של השכונה, שהגיע לחלק מטפים כהיערכות להפגנה של הערבים שאמורה להתקיים היום. התגובה הייתה מהירה והוא כיבה את האש בתוך דקה וחצי. הילד הגדול שלי, בן שמונה, התעורר בבהלה ואמר שחנוק לו מעשן. הרגענו אותו ולא נתנו לו לראות מה קורה".

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת זריקת בקבוקי התבערה על בית בלוד, 28 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
"עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים". שבתאי בזירה, היום/דוברות משטרת ישראל

המשטרה ושב"כ חוקרים את התקרית כאירוע לאומני. חוקרי שב"כ הגיעו הבוקר לזירה, וכך גם המפכ"ל, שקיבל סקירה מקציני מחוז מרכז. "החקירה אמנם בראשיתה, אך אני בטוח שזה עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים", אמר שבתאי. הוא נפגש עם בעלי הדירה ביחד עם מפקד המחוז, ואמר כי "כל האמצעים שעומדים לרשותנו כעת מופעלים במטרה לאתר את החשודים".

הלילה תועדו אלמונים משליכים את בקבוקי התעבר לעבר הבית ברחוב בעל התניא שבשכונת שער העיר. אף אחד מבני המשפחה, שישנו באותה שעה בביתם, לא נפגע בתקרית. המשטרה טרם עצרה חשודים. במקביל, במשטרה בודקים חשד למקרה נוסף של תקיפת ערבים הלילה בבנימינה על רקע לאומני. על פי החשד, כעשרה לובשי חולצות שחורות עצרו את רכבו של נהג כבן 30, שברו את חלונותיו, שלפו אותו מתוכו ותקפו אותו באגרופים ובקבוקים, ופצעו אותו באורח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully