וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי המו"מ של יש עתיד ותקווה חדשה נפגשו: "חלה התקדמות והושגו הסכמות"

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 17:30

נציגי המפלגות ניסו להתקדם לקראת הקמת ממשלה לפני תום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא. בשבוע האחרון יש עתיד מקדמת מגעים מואצים עם מפלגות גוש המרכז-שמאל והושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ

צוותי המו״מ של יש עתיד ותקווה חדשה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
צוותי המו"מ של יש עתיד ותקווה חדשה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

צוותי המו"מ של יש עתיד נפגשו היום (חמישי) עם נציגי תקווה חדשה בניסיון להתקדם לקראת הקמת ממשלה - שישה ימים לתום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא בחצות. בהודעה משותפת של שתי המפלגות נמסר כי חלה התקדמות במשא ומתן והושגו הסכמות. בנוסף אמרו כי הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה.

בשבוע האחרון יש עתיד מנהלת מגעים מואצים עם מפלגות גוש המרכז שמאל במאמץ להרכיב ממשלה.
במסגרת המגעים הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, וביש עתיד התכוונו לסגור הסכם גם עם העבודה וכחול לבן לפני התקדמות עם תקווה חדשה ובסוף פנייה לימינה, שבלעדיה אין לממשלה רוב.

ברקע הקשיים במו"מ בין ימינה והליכוד, ביש עתיד החליטו להקדים את המגעים עם תקווה חדשה כדי להגביר את הלחץ על ימינה לחזור לשולחן המו"מ.

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה, 3 במאי 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
הפגישה נועדה להאיץ את ההגעה להסכמות. סער/צילום מסך, ערוץ כנסת

המגעים בין יש עתיד ותקווה חדשה מתחדשים באופן רשמי גם ברקע החשש בגוש השינוי מהחיזורים וההצעות ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לחבור להקמת ממשלת ימין עם סוף המנדט של לפיד. לפיד וסער נפגשו בתחילת השבוע ומקיימים קשרים הדוקים אך פגישה רשמית של צוותי המו"מ נועדה להאיץ את המגעים וההסכמות.

במסגרת השיחות והסכמות שהתקיימו השבוע, סוכמה חלוקת התיקים עם ישראל ביתנו ומרצ. ישראל ביתנו קיבלה את תיק האוצר ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ושני תיקים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. בנוסף, ישראל ביתנו קיבלה את ראשות ועדת הכספים.

עוד בוואלה!

בנט: נגד ימינה מתנהלת מערכת משומנת של בריונות וטרור

לכתבה המלאה

גם עם מרצ יש עתיד הגיעה להסכמות - על תיק הבריאות לניצן הורוביץ, הגנת הסביבה לתמר זנדברג ושיתוף פעולה אזורי, שמיועד לח"כ עיסאווי פריג'. מפלגת העבודה צפויה לקבל את תיק התחבורה למרב מיכאלי, תיק ביטחון הפנים לעמר בר לב, ותיק נוסף.

כחול לבן - המפלגה השנייה בגודלה בממשלה, אמורה לקבל ארבעה תיקים - ביטחון לבני גנץ, עליה וקליטה לפנינה תמנו שטה, תרבות וספורט לחילי טרופר וחקלאות לאלון שוסטר. לתקווה חדשה מיועדים תיק המשפטים, החינוך, ושני תיקים נוספים, ולימינה יוצעו כנראה ראשות הממשלה ברוטציה, תיקי הפנים והדתות, ותיק נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully