וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הסלבס באפליקציית טריוויה לילדים - גואל רצון; נשותיו: "סכנה לציבור"

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 10:24

בחנויות האפליקציות בטלפונים החכמים ישנו משחק טריוויה המיועד לילדים בו צריך לזהות שמות מפורסמים ישראלים. בין הדמויות במשחק מופיע גם גואל רצון. נשים שהיו חברות בכתות בעבר מתחו ביקורת חריפה: "הבן אדם פושע - לא סלב". יוצרי המשחק: "מצרים על אי הנוחות, נתקן"

אפליקציית משחקים- סלב-טסט. ללא, צילום מסך
גואל רצון מתוך משחק טריוויה/צילום מסך, ללא

בחנויות האפליקציות בטלפונים החכמים יש משחק טריוויה המיועד לילדים בו צריך לזהות שמות מפורסמים ישראלים ולכתוב את שמם. בין המפורסמים במשחק מופיע גם גואל רצון.

אלה גולן, אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון ומרצה במשך עשור על סכנות בכתות, אמרה כי "שלחתי מייל למי שעומד מאחורי המשחק הזה והסברתי להם מי אני וביקשתי שיחזרו אלי. אמרתי שאם הם לא יחזרו אלי הם ישמעו עלי דרך התקשורת".

"ברור לי שהם לא התכוונו לפגוע אבל זה בדיוק העניין. אני והנשים האחרות מכתתות רגלינו כבר עשור ומרצות לנוער ובכל מקום שאנחנו יכולות שיזהרו מהרבה 'גואלים' אחרים שיש בעולם בכלל. אף פעם לא הייתה לי בעיה שעשו עליו חיקויים, אבל לחבר אותו לרשימה של סלבים? תכף יתנו לו תפקיד בפסטיגל", אמרה.

אלה גולן, אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון. באדיבות המצולמים
"מזהירות מהרבה 'גואלים' אחרים". גולן/באדיבות המצולמים

"הילדים שלי מתמודדים עם צלקות נפשיות", הוסיפה. "יש פה סכנה לציבור, וצריך לקחת אחריות על עצמנו כי אנשים כמוהו קיימים. חבל שלא חשבו על זה לעומק. הבן אדם הורשע באונס, זה נורמלי להפוך אותו לסלב?".

שרה דהן, אם אשר שיחקה במשחק עם שני ילדיה ושגדלה בכת "אמבש" בתור ילדה ויצאה ממנה בשנת 2011, אמרה כי "אני משחקת במשחק הזה תקופה ביחד עם שני הילדים שלי, בני תשע ושבע, אין להם טלפונים חכמים אז הם משחקים ביחד איתי, והיום נתקלתי בגואל רצון להפתעתי. הזדעזעתי לראות את הפרצוף שלו בתור סלב".

"יש לך את נועה קירל ויובל המבולבל, את הדמויות הכי פשוטות של הילדים. אותי זה מאוד הלחיץ למה בן אדם כזה נכנס לדמויות למשחק ילדים? לא הסברתי לילדים שלי מי זה גואל רצון. בתור יוצאת כת בעצמי, לא האמנתי שזה קורה לי במשחק תמים. הבן אדם פושע, מה זה צריך להיות".

עוד בוואלה!

"אין כעס, המשכנו הלאה": עשור אחרי, הנשים של גואל רצון בנו חיים חדשים

לכתבה המלאה
רחל ליכטנשטיין, מנכ"לית המרכז הישראלי לנפגעי כתות. באדיבות המצולמים
מעולם לא חשבנו שנצטרך להתמודד עם משחק ילדים". רחל ליכטנשטיין/באדיבות המצולמים

רחל ליכטנשטיין, מנכ"לית המרכז הישראלי לנפגעי כתות, אמרה כי "מעולם לא חשבנו שנצטרך להתמודד עם משחק ילדים ששם ראש כת מסוכן כקלף תמים. לפעמים אנשים שואלים את עצמם איך מצליח ראש כת כל כך מופרע ומסוכן להגיע למעמדו. מה גורם לאנשי הכת למסור את נפשם לפוגענות הזו שתהרוס אותם. אלה הם שערי הכניסה בהם מפגש של תמימות מתערבב עם מופרעות של ניצול".

יוצרי המשחק "סלבטסט 2021" מסרו בתגובה: "שמנו במשחק דמויות המוכרות לקהל הישראלי ללא שום קשר לעברם או פועלם אלא רק עצם זה שיזהו אותם. אם זה פגע בקהילת השחקנים שלנו אנו נפעל לתקן את זה בהקדם האפשרי. אנו מצרים על אי הנוחות שהשחקנים שלנו קיבלו ונתקן את זה כבר מחר בבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully