וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הורה להאיץ את חקירת מקורות מגיפת הקורונה

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 8:30

נשיא ארה"ב הנחה את קהילת המודיעין להכפיל את מאמציה ולהעביר לו בתוך 90 יום דוח שיכריע אם הנגיף דליף ממעבדה. סין: "שיקולים פוליטיים יפגעו בחקירה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, וושינגטון, 21 במאי 2021. רויטרס
"הקונגרס יישאר מעודכן". ביידן בבית הלבן, השבוע/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביין הורה הערב (רביעי) להאיץ את חקירת גופי המודיעין בארצות הברית המתחקה אחר האפשרות שווירוס הקורונה דלף ממעבדה בסין. הנשיא הנחה את קהילת המודיעין להכפיל את מאמציה בחקירת המקור להתפרצות המגיפה שגבתה את חייהם של מיליונים מסביב לעולם. ביידן דורש להעביר לו את הממצאים בתוך 90 יום, לאחר שבדוח מודיעיני דווחו פרטים חדשים לגבי מוצאו של הנגיף במעבדה בסין.

"במסגרת הדוח ביקשתי לפתוח בכיווני חקירה נוספים שנדרשים, כולל שאלות ספציפיות בעניין סין", אמר ביידן בהצהרה שמסר בנושא. "כמו כן, ביקשתי כי מאמץ זה יכלול עבודה של מערך המעבדות הלאומי שלנו ושל סוכנויות אחרות בממשל כדי לתגבר את קהילת המודיעין. וביקשתי מקהילת המודיעין שתשאיר את הקונגרס מעודכן במלוא עבודתה", הוסיף.

הנשיא ציין כי העובדה שארצות הברית כשלה בהכנסת פקחים מטעמה לאזור ההתפרצות בחודשים הראשונים למגיפה "תמיד תפגע בכל חקירה בנושא המקור לקוביד-19".

שגרירות סין בארצות הברית התייחסה להצהרתו זו של ביידן, וטענה כי "שיקולים פוליטיים בחקר מקורות נגיף הקורונה יפגעו בחקירה". עוד אמרה כי היא תומכת במחקר מקיף של כל המקרים המוקדמים של הנגיף שנמצאו ברחבי העולם, וכן בבדיקה מעמיקה של מספר בסיסים סודיים ומעבדות ביולוגיות בכלל המדינות.

צוות של ארגון הבריאות העולמי מבקר בשוק בעיר ווהאן, סין, שבו התגלה לראשונה נגיף הקורונה, 31 בינואר 2021. רויטרס
אבטחה מחוץ למכון הווירולוגי בווהאן בזמן ביקור משלחת ארגון הבריאות העולמי/רויטרס

דוח המודיעין האמריקני מצא כי כמה חוקרים במכון לווירולוגיה בעיר ווהאן שבסין חלו בנובמבר 2019 ונאלצו להתאשפז בבית חולים - פרט חדש שהתגלה והעיר דיונים נוספים אודות מוצאה המקורי של המגיפה.

זאת אחרי שבמרץ ארגון הבריאות העולמי פרסם דוח של המשלחת שביקרה בווהאן שבו נכתב כי הסיכון לדליפה ממכון בווהאן, שם נערך מחקר על הקורונה באמצעות עטלפים - היה "נמוך ביותר".

בדיקת ארגון הבריאות העולמי ספגה ביקורת מצד וושינגטון, בריטניה וממשלות אחרות בשל הגישה המוגבלת שלה ל"נתונים מלאים". הארגון הואשם גם בכך שהוא התנהל מול סין ברכות במהלך המחקר שביצע בנושא, שנערך בהשתתפות 17 מדענים סינים שכמה מהם ממוסדות ממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully