וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלוח הכי יקר בוולט: הזמינו ארוחת צהריים - ונעקצו ב-16 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 18:38

תושבי תל אביב פנו למסעדה שהם אוהבים ומכירים, אך זכו מיד לשיחה שבה נאמר להם כי הכרטיס לא עובד, וביקשו מהם פרטים של כרטיס נוסף. כשפנו לוולט נאמר להם כי השיחה לא הייתה מטעמם - ולמחרת התגלו עסקאות באלפי שקלים שנעשו דרך הכרטיסים. וולט הגישה תלונה במשטרה

הפגנה | שליחי וולט בטענה שהחברה משלמת לעובדים לא חוקיים ב״שחור״. כיכר רבין, ת"א, 6 במאי 2021. ראובן קסטרו
החברה התלוננה במשטרה. שליחי וולט/ראובן קסטרו

ההזמנה שהסתיימה בעוגמת נפש: ביום שבת האחרון רצו רותם ארגוב מתל אביב ובן זוגה להזמין ארוחת צהריים ממסעדה שהם אוהבים ומכירים, והזמינו ארוחה באמצעות וולט, אפליקציית המשלוחים. בערך רבע שעה לאחר ההזמנה ארגוב קיבלה שיחת טלפון מאדם אשר הציג עצמו כעובד במסעדה וטען בפניה כי יש בעיה באשראי ושהוא לא עבר. על כן, הוא ביקש ממנה לתת לו שוב את מספר האשראי ביחד עם פרטים נוספים, מספר ת.ז. וגם את שלושת ספרות הביקורת בגב הכרטיס, לאחר מכן, בטענה שגם הכרטיס הזה לא עובר - הוא ביקש פרטים ממנה של שני כרטיסים נוספים. עם המידע שבידיו, אותו נוכל עקץ 16 אלף שקל מבני הזוג. ביום ראשון הגישו השניים תלונה במשטרה, וכך גם חברת וולט.

"לא חשדתי, ידעתי שזה מידע מקובל לביצוע עסקאות אשראי בטלפון אז לא הדליק לי נורה אדומה", אמרה ארגוב לוואלה!, "נתתי לו את הפרטים. הוא שוב אמר לי שהאשראי לא עובר וביקש כרטיס אחר. גם שוב את כל הפרטים שלושת הספרות בגב הכרטיס ואז הוא אמר שכנראה יש להם בעיה עם ויזה ואם יש לי כרטיס מסוג אחר. בגלל שהזמנו מהמסעדה הזאת מספר פעמים והייתי במצב שלא היה לי נעים שהאשראי שלי, לא עובר אז נתתי לו כרטיס אשראי אחר של בן הזוג שלי, שהוא לא מסוג ויזה, ואת תעודת הזהות של בן הזוג שלי ושלושת הספרות - ואז הוא אמר שהחיוב עבר".

נוכל עקץ 16 אלף שקל מזוג שהזמין באפליקציית משלוחים. ללא, צילום מסך
נוכל עקץ 16 אלף שקל מזוג שהזמין באפליקציית משלוחים/צילום מסך, ללא

"הוא שאל אותי גם אם אני מקבלת הודעות על כל חיוב מחברת האשראי כדי לראות את הזיכוי, או שאני רוצה שהוא ישלח לי קבלה באותו רגע. הוא קצת גמגם ואז שאל: מה, את לא מקבלת הודעות סמס על חיובים מחברת האשראי? ואמרתי לו שבכל מקרה אני ארצה קבלה", סיפרה. וכדי לא להשאיר ספק, התקשר אותו אדם פעם נוספת כדי להודיע שהצליח בכל זאת לחייב אותם בכרטיס הראשון.

"כבר לאחר השיחה הראשונה הייתה לנו תחושה שמשהו קורה, ואז בשיחה השנייה הבן זוג שלי ענה לו, ואז הוא אמר לו שבעצם הם כן הצליחו לחייב את הכרטיס הראשון. ככה שאני אקבל את הקבלה לא תהיה סתירה. אז בן הזוג שלי שאל אותו למה זה מתבצע מולו ולא מול שירות הלקוחות של וולט. הוא מרח אותו בטענה שהמערכת שלהם לא עובדת. מיד אחרי שזה קרה שלחנו למערכת של וולט, סיפרנו להם מה קרה ושאלנו אם זאת באמת המסעדה - ואז קיבלנו תשובה 'שזה לא יכול להיות שכל בעיה בתשלום תמיד עוברת דרכם'. וולט ביקשו ממני את מספר הטלפון ושלחו לי הודעה כי 'מבדיקה אנחנו רואים שלא נוצר קשר מטעמנו לגביית הפרטים, שכן כמו שהסברנו מקודם אנחנו לא זקוקים לגביית פרטים נוספים מאחר וההזמנה בוצעה בהצלחה'".

עוד בוואלה!

ערן הלך לעולמו בנסיעת עבודה לניו יורק, ובמותו הציל 4 מטופלים ישראלים

לכתבה המלאה
נוכל עקץ 16 אלף שקל מזוג שהזמין באפליקציית משלוחים. ללא, צילום מסך
נוכל עקץ 16 אלף שקל מזוג שהזמין באפליקציית משלוחים/צילום מסך, ללא

ארגוב אמרה כי גם אז לא היו השניים משוכנים שנפלו קורבן לתרמית מתוחכמת. "רצינו להאמין שבכל זאת זה היה באמת עובד מהמסעדה. כבר ביום ראשון קיבלתי הודעה מהבנק שחרגתי ממסגרת האשראי שלי. עסקאות בסכומים של אלפי שקלים מכל הכרטיסים שנתנו לו. חלק מהם היו חנויות אלקטרוניקה של מוצרי חשמל, רכש מכונות קפה. אני לא יודעת להעריך כמה סך כל העסקאות, אבל רק מהסכומים שאני יודעת מדובר לפחות ב-16 אלף שקל. התקשרתי להתעמת עם הנוכל ביום ראשון והוא ענה והכחיש הכול. אני זיהיתי את הקול שלו ויודעת בוודאות שזה הוא", אמרה.

"אנחנו נקבל את כל הכסף בחזרה אבל כל הרעיון פה זה המבוכה הגדולה שמישהו הצליח לנצל את התמימות שלנו. זה מאוד מביך", אמרה, והוסיפה כי "כבר אחרי שכתבתי את הפוסט פנו אלי בפרטי והודו שזה קרה גם להם. היו אנשים שנפלו קורבן לאותה תרמית ולא היו מודעים לכך עד שהסתכלו בחיובים, רק בזכות הפוסט שלי".

חברת וולט התלוננה במשטרה על המקרה. "אנו מכירים את המקרה ויודעים בוודאות שפרטי הלקוחה לא נמסרו על ידי גורם מטעם וולט. נדגיש ששירות הלקוחות שלנו מתבצע אך ורק בצ'אט באפליקציה המאובטחת, ואין למסור מידע אישי בנוגע להזמנה באף ערוץ אחר", נמסר מטעם החברה.

מן המסעדה נמסר לוואלה!: "ממש מצער אותנו לשמוע שקרה מקרה כזה בייחוד לאחר השנה האחרונה, שהייתה מאתגרת לכולנו. עצוב לשמוע שישנם נוכלים שמנצלים את המערכות החדשות ואת התמימות האנושית כדי לרמות בני אדם. אני מקווה וסבור שמשטרת ישראל וחברות האשראי ימצאו את הנוכל וימצו איתו את הדין".

"אנחנו עובדים עם וולט כבר כמה שנים וזאת פעם ראשונה ששמענו על מקרה כזה. להפך, וולט זאת אחת החברות המסודרות והבטוחות ביותר שהכרתי", אמרו.

"כבעלי מסעדות אנחנו לא חשופים לפרטים האישיים של הלקוחות שמזמינים מוולט, מלבד שם משתמש, מספר הזמנה וכתובת היעד. את מספר הטלפון יש לנו רק במעמד הכנת ההזמנה ורק במחשב בו אנחנו לא משתמשים, אם ישנה בעיה או רצון שלנו לפנות ללקוח מכל סיבה שהיא, זה מתרחש בצ'ט שירות לקוחות של וולט". לדבריהם "למעשה וולט הוא הלקוח שלנו, שרוכש מאיתנו את המוצר ומשם הוא מוכר אותו ודואג לשילוח. לכן לעולם לא נתקשר ללקוח של וולט ונבקש ממנו תשלום. זה קצת כמו בסופר, כשאני רוכש מוצר של אסם ברשת שופרסל, אני משלם לשופרסל, לא לאסם."

  • עוד באותו נושא:
  • וולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully