וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן הלך לעולמו בנסיעת עבודה לניו יורק, ובמותו הציל 4 מטופלים ישראלים

26.5.2021 / 13:42

בנסיעה עם הצוות שלו לעבודה בארה"ב התמוטט ערן ונפצע אנוש בראשו. בבית חולים מקומי נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. משפחתו ביקשה להביאו ארצה חרף מבצע שומר החומות כדי להיפרד ממנו בפעם האחרונה ולתרום את איבריו. "ערכיו וטוב לבו ימשיכו ללות אותנו לעד"

ערן איילון בן 40 שמת בעת נסיעתו לניו יורק מטעם העבודה. 26 במאי 2021. באדיבות המשפחה
ערן איילון/באדיבות המשפחה

יומיים לפני יום הולדתו ה-40, במהלך נסיעתו לניו יורק מטעם העבודה, ערן איילון התמוטט באופן פתאומי ונפצע באורח קשה לאחר שנחבל בראשו. הוא פונה לבית חולים מקומי, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו והודיעו למשפחתו כי מדובר במוות מוחי. משפחתו שקיבלה את הבשורה המרה, ביקשה להטיסו לארץ על מנת שיוכלו להיפרד ממנו בפעם האחרונה ולתרום את איבריו.

המוות הפתאומי של ערן אירע בשיאו של מבצע "שומר החומות" שארך 11 ימים בין צה"ל לחמאס ברצועת עזה. בשל כך, הרופאים בניו יורק טענו כי תהליך הטסתו של ערן הוא סבוך לאור שיבוש לוח הטיסות בעקבות הלחימה. בדרכו ארצה מניו יורק, התבטלה טיסת הקונייקשן מטורקיה לישראל ולאחר מאמצים רפואיים ולוגיסטיים, הוחלט לתאם לו טיסת איירבולנס פרטית של ישראל. חרף הקשיים הצליחה בסוף משפחתו יחד עם חברת הביטוח פספורטכארד, חברת מדיאסיס וד"ר עמי מאיו להביאו לארץ. עם הגעתו ארצה, הועבר לבית חולים איכילוב בתל אביב, שם המשפחה זכתה להיפרד ממנו ולתרום את איבריו.

ד"ר תמר אשכנזי מנהלת המרכז הלאומי להשתלות אמרה כי "ההטסה של ערן לארץ הייתה אתגר מיוחד, בנוסף על הקושי לשמר איברים של נפטר במוות מוחי בזמן טיסה, ובמיוחד השלכות הלחץ האטמוספרי על הראות, נוצר הפעם קושי נוסף שקשור למצב הביטחוני וזמינות הטיסות. ולמרות כל אלו, ערן הגיע לארץ במצב יציב. לאחר תהליך של קביעת מוות מוחי בבית חולים איכילוב, ולאור בקשת המשפחה לתרום איברים, הודענו לצוותי ההשתלה על התרומה".

משפחתו של ערן איילון בן 40 שמת בעת נסיעתו לניו יורק מטעם העבודה. 26 במאי 2021. באדיבות המשפחה
"ערכיו, טוב ליבו ושמחת החיים שלו ימשיכו ללוות אותנו לעד". ערן ומשפחתו/באדיבות המשפחה

במותו הציל ערן ארבעה אנשים שונים לאחר שאיבריו הושתלו במטופלים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לבו הושתל בגבר בן 45, הכבד הושתל בגבר בן 49, כליה אחת הושתלה בגבר בן 57 וכליה אחרת השותלה באישה בת 67. למשפחתו של ערן היה ברור שתרומת איבריו היא המשך ישיר לאופיו, לאהבת האדם והנתינה שכל כך אפיינו אותו.

לבו של ערן הושתל ביגאל חדד בן 45 מהצפון, שסבל ממום מולד בליבו שהחמיר עם השנים עד למצב שעבר למעלה מעשרה אירועי דום לב ולבסוף נאלץ להישאר באשפוז בבית החולים עד לתרומת לב שתגיע. ד"ר בן אברהם קרדיולוג ומומחה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון שמלווה את יגאל הסביר כי "מצבו של יגאל החמיר וחייו היו בסכנה מיידית בכל רגע. לכן נאלצנו לאשפזו עד להשתלת לב. גזירה שאינה פשוטה כיון שיש מרכיב של חוסר ודאות מתי תהיה תרומה. יגאל היה מאושפז כחודשיים עד התרומה המבורכת ואני שמח שלפניו דרך חדשה".

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, המושתל יגאל חדד וד"ר בן בן אברהם, רופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב במערך לקרדיולוגיה. 26 במאי 2021. בית החולים בילינסון, אתר רשמי
המושתל יגאל חדד בבית החולים/אתר רשמי, בית החולים בילינסון

ערן יליד נתניה, גר בשנים האחרונות עם אשתו מעיין בכפר סבא יחד עם שני ילדיו, רואי בן 8 וחצי, ואריאל בת 6. בשירותו הצבאי שירת בגרעין נח"ל של החברה להגנת הטבע ואת התואר הראשון שלו בתקשורת חזותית סיים בשנקר. בשלוש שנים האחרונות היה מנהל מוצר ומומחה UX בחברת Openweb. כבר בתחילת דרכו, זכה במקום הראשון בתחרות Europrix באוסטריה, בה הציג את פרויקט הגמר שלו בשנקר. מאז המשיך להתמחות בתחום האיפיון ועיצוב חוויות משתמש.

"הרגישות והאהבה של ערן לאדם ולטבע סביבו הייתה מעוררת השראה לכל מי שהכירו", סיפרה אשתו מעיין. "ערן ידע להבחין ביופי שבעולם, על פרטיו הקטנים ביותר, והתעקש להראות זאת לסובבים אותו. בדרכו הצנועה והנעימה, כבש את לבם של רבים", תיארה. "ערן היקר לנו מכל, בן, אח, בעל ואב למופת, חבר ואדם אשר אין שני לו. טוב הלב, השמחה שבך, הכישרון יוצא הדופן והערכים שייחודיים לך, יישארו עמנו לעד. הלב שלנו התפורר לרסיסים והאובדן הוא בלתי נתפס. מותו הפתאומי הותירם המומים וכואבים. ערן היקר לנו מכל היה בן, אח, בעל ואב למופת. ערכיו, טוב לבו ושמחת החיים שלו ימשיכו ללוות אותנו לעד", הוסיפה בכאב. ערן הובא למנוחות בשבוע שעבר ובמקום לחגוג את יום הולדתו, נאלצו חברים ובני משפחתו להיפרד ממנו.

מחברת פספורטכארד נמסר: "מיד עם קבלת האירוע ליווינו והיינו בשקיפות מלאה מול המשפחה, עם קבלת האבחנה הרפואית שהמבוטח נמצא במוות מוחי ופניית המשפחה להטסת המבוטח ארצה, הבנו ששליחותנו היא לעזור בקיום בקשתה של המשפחה וקיבלנו לאלתר החלטה שנממן וננהל את ההטסה ארצה. ההטסה לא הייתה פשוטה לביצוע בעקבות המצב הביטחוני בארץ וביטול טיסות מסחריות אבל המשימה להשיב את המבוטח ארצה הייתה ראש משימתנו. אנו משתתפים בצער משפחת המבוטח וגאים על שניתנה לנו הזכות להציל ארבע נפשות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully