וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': ימינה בדרך לממשלת שמאל והציעו לי להצטרף; שקד: הוא משקר ומוביל לבחירות

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 17:52

יו"ר הציונות הדתית ומספר 2 בימינה מסרו הצהרות לתקשורת במהלכן הטיחו אחד בשנייה האשמות באי התגמשות שמכשילה הקמת ממשלה. סמוטריץ' תקף והבטיח שלא יצטרף לממשלת הגוש המתנגד לנתניהו. בתגובה, שקד השיבה מלחמה וקראה לסער להצטרף לממשלת ימין: "הכי קל להתבצר"

בווידאו: שקד תוקפת את סמוטריץ'/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

שבוע לתום המנדט להרכבת הממשלה וחילופי מהלומות נרשמו היום (רביעי) בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' למספר שתיים בימינה ח"כ איילת שקד. השניים מסרו הצהרות לתקשורת במהלכן הטיחו אחד בשנייה האשמות באי התגמשות שמכשילה הקמת ממשלה.

סמוטריץ' תקף את ראשי ימינה והתחייב שלא יצטרף לממשלת גוש מתנגדי נתניהו. הוא טען כי יו"ר ימינה נפתלי בנט וחברתו למפלגה עדיין לא ויתרו על הקמת ממשלה ללא הליכוד, והציעו לו להצטרף. "בזמן שאתם ישבתם בממ"ד תחת אלפי טילים מעזה, בזמן שכולנו מחינו דמעה למראה בתי כנסת שנשרפו, בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו", האשים סמוטריץ'.

"התרגיל המסריח מחוויר לעומתו", אמר. "נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו את מצביעי הימין אבל המשיכו לפעול כדי להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים. עבדו עליכם ועבדו עלינו. הם חיכו בסבלנות לסיום המבצע כדי שנשכח".

בצלאל סמוטריץ' במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 26 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא אמכור את ערכיי". סמוטריץ', היום/פלאש 90, יונתן זינדל

סמוטריץ' המשיך: תתכוננו - בימים הקרובים יכנס בנט מסיבת עיתונאים דרמטית ובה הוא יסביר שלאור העובדה שלא ניתן להקים ממשלת ימין אין לו ברירה וכדי למנוע בחירות חמישיות הוא נאלץ להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים תומכי הטרור, ולעמוד בראשה כמובן, ואף יקרא למפלגות החרדיות ולציונות הדתית להצטרף". "אני קורא מכאן שוב לאיילת שקד, לניר אורבך, לעידית סילמן: אפשר וחובה להקים ממשלת ימין".

עוד בוואלה!

משחקים בנדמה לי: שבוע לסוף המנדט, לפיד ונתניהו מגבירים את הלחץ על בנט

לכתבה המלאה

"נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו את מצביעי הימין". סמוטריץ'

בווידאו: סמוטריץ' תוקף את בנט ושקד/צילום: ערוץ הכנסת

שקד אמרה בפתח דבריה כי ימינה לקחה על עצמה לנסות לחלץ את ישראל מהמצב הפוליטי המורכב בו היא מצויה - ותקפה בחריפות את יו"ר הציונות הדתית. "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'. בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה, סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה", אמרה.

"צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. סמוטריץ' כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".

בהמשך דבריה שקד קראה ליו"ר תקווה חדשה להצטרף לממשלת ימין. "בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה. בהזדמנות זאת, אני שוב קוראת גם מכאן לגדעון סער, גלה אחריות -- הצטרף לממשלת ימין, יש נוסחאות שכולם יוכלו לחיות איתן".

הצהרה | איילת שקד בכנסת 26 במאי 2021. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
שקד בהצהרה לתקשורת, הערב/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

"הרבה מאד פוליטיקאים מתבצרים בהבטחות הבחירות שלהם ומונעים הקמת ממשלה. זה קל. זה הכי קל. הכי קל להתצבר בהבטחות הבחירות הרבה יותר קשה זה לנסות להתגמש ולשלם מחירים בשביל להקים ממשלה ולמנוע בחירות חמישיות", הוסיפה.

"אני אמשכן את הבית למקרה שלא תקום ממשלת ימין"

איילת שקד הגיעה לפגישה בביתו של הרב חיים דרוקמן ביום שישי האחרון. במהלך הפגישה ניסתה לשכנע פעם נוספת את הרב שסמוטריץ' והציונות הדתית יסכימו להקמת ממשלה בהימנעות רע"ם, הרב דרוקמן עמד על דעתו כי אפשרות כזאת אינה על הפרק.

אתמול שקד ביקשה פגישה נוספת עם הרב דרוקמן שבה השתתף גם סמוטריץ', ובמהלכה שוב ביקשה שקד להקים ממשלת ימין בהימנעות רע"ם, וסמוטריץ' והרב דרוקמן סרבו. לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, סמוטריץ' אמר במהלכה לשקד כי על ימינה לדחות לחלוטין את האפשרות של ממשלת שינוי וכך תקום ממשלת ימין עם סער: "אני מוכן למשכן את הבית שלי למקרה שזה לא יקרה".

הבוקר, נציג מטעם שקד וימינה פנה לסמוטריץ' ואמר לו: "אם אתה כל כך מתנגד לממשלה בהימנעות של רע"ם, תבוא איתנו לממשלת שינוי במקומו של מנסור עבאס". סמוטריץ' דחה את ההצעה ואמר: "אתם מבקשים שאציל אתכם מעצמכם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully