וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנאום: במערכת הביטחון מעריכים שמצבו הבריאותי של נסראללה מחמיר

השיעולים וההשתנקויות של מזכ"ל חיזבאללה עוררו גל שמועות ביחס לבריאותו, אחרי שגם בנאום קודם, בתחילת החודש, נראה שהוא סובל מקשיי נשימה. מומחים מעריכים: נסראללה סובל מקורונה או מחלה זיהומית אחרת בדרכי הנשימה. בנו של המנהיג: "תהיו רגועים"

בווידאו: נסראללה נראה חולה ומשתנק במהלך נאומו/מערכת וואלה!

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, עורר גל של שמועות ביחס למצבו הרפואי, לאחר שנשמע משתעל ומתנשף במשך דבריו. במערכת הביטחון הזכירו אתמול כי זו אינה הפעם הראשונה - וגם כשנאם בתחילת מאי, לפני כשלושה שבועות, הוא סבל מקשיי נשימה, כך שלהערכתם לא מדובר בעניין נקודתי.

בצה"ל מעריכים כי הנאום של נסראללה אתמול היה טעות. "נסראללה בנאומו ניסה לשדר מסרים מרתיעים לישראל בעודו נראה חולה וחלש".

מומחים לענייני לבנון לא פוסלים את האפשרות כי נסראללה נדבק בנגיף הקורונה ולא חשף זאת עד כה בציבור או סובל ממחלה אחרת. נסראללה הכחיש בתחילת החודש שלקה בקורונה, אלא בדלקת בקנה הנשימה, "דבר שקורה מעת לעת בשל מזג האוויר".

בנו של מנהיג הארגון השיעי, ג'וואד נסראללה, הכחיש כי מצבו של אביו חמור בצורה כלשהי. "רק רגישות, תהיו רגועים", מסר בטוויטר.

גם מומחה לרפואה דחופה העריך כי מזכ"ל חיזבאללה סובל מקורונה או ממחלה זיהומית בדרכי הנשימה. לדבריו, גם העובדה כי נסראללה שוהה בבונקר מאז 2006 משפיעה על מצבו הבריאותי והאוורור המגיע מהמזגנים יכול לגרום להדבקה בליגיונלה, חיידק הגדל במקומות לחים.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 25 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"רק רגישות, תהיו רגועים". נסראללה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

גורם ביטחוני אמר כי נסראללה היה מחויב לנאום ביום שציין 21 שנה לנסיגה מלבנון, "אבל במקום להפגין עוצמה הוא הראה חולשה. זה לא תורם לביטחון העצמי של פעיליו". עם זאת, הדגיש הגורם כי "אם הוא לא היה נואם בגלל מצבו הרפואי, זה היה מעורר עוד יותר דאגה בקרב פעילי הארגון". גורם ביטחוני בכיר התייחס בימים האחרונים למצבו הרפואי של נסראללה, ואמר, ספק בצחוק-ספק ברצינות, כי "למרות שיש כאלה שמאחלים לנסראללה למות, אני מאלו שחושבים שנסראללה הוא גורם מרסן בלבנון ובאזור. לראייה, הגבול השקט באופן יחסי. אנחנו למודי ניסיון מלכתם של מנהיגים ובואם של כאלה קיצוניים יותר שאנחנו לא מכירים".

עוד בוואלה!

נסראללה נאם חולה על המבצע בעזה: תקיפת ירושלים שווה מלחמה אזורית

לכתבה המלאה
בווידאו: סרטון מאיים על ישראל שחיזבאללה הפיץ לציון 21 שנים לנסיגה הישראלית מלבנון/רשתות חברתיות

בתוך כך, ללא סיבה נראית לעין, ביומיים האחרונים מפיצים דוברי חיזבאללה סרטונים והודעות מאיימות על ישראל וצה"ל, בהיקף חריג בהשוואה לחודש האחרון ולשנה האחרונה בכלל. גורמי ביטחון העריכו כי רצף ההודעות המאיימות נועד לחפות על מצבו הרפואי של נסראללה, מה שמצביע כביכול כי ההוראה על הפצת הסרטונים המאיימים מגיעה מצמרת הארגון. במקביל, לאחר נאום נסראללה, החלו פתחו הארגון במפגן הרס במוצבים שצה"ל עזב במהלך הנסיגה מלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully