וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגישה שהגידול הוסר": האישה שטענה כי סילבן שלום תקף אותה מסבירה מדוע נחשפה

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 12:07

לינור איצקוביץ', שטענה בפנים גלויות כי הותקפה מינית על ידי השר לשעבר כשעבדה תחתיו, אמרה ל-103FM כי פיתחה תסמיני פוסט טראומה מאז האירוע. שלום, שהתיק נגדו נסגר לאחר שאף אישה לא התלוננה נגדו במשטרה, מכחיש בתוקף. אשתו לשעבר: "הניחו לו, הוא לא ישוב לפוליטיקה"

האזינו לריאיון ב-103FM

לינור איצקוביץ', מזכירה לשעבר של השר סילבן שלום, שטענה אתמול כי הוא תקף אותה מינית לכאורה כשעבדה תחתיו לפני 16 שנה, אמרה הבוקר (רביעי) כי היא סובלת מפוסט טראומה מאז האירוע. איצקוביץ' העידה אתמול בפנים גלויות בכתבה של אדווה דדון בערוץ 12, חמש שנים לאחר שהתיק נגד שלום נסגר מחוסר ראיות. בתגובה שמסר לערוץ אתמול, הוא הכחיש בתוקף את הדברים.

"אני מרגישה שעברתי ניתוח ושהגידול הוסר", אמרה איצקוביץ', "מצבי משתפר. זה היה לא קל להוציא את הסיפור החוצה, אבל אני שמחה שהוצאתי את זה". לדבריה, "בחלומות הכי פרועים שלי לא חשבתי שאגיע לסיטואציה כזאת. אבל הבנתי שלהוציא את זה הוא צעד מאוד משמעותי בריפוי".

"הכרתי את עצמי כאדם אחר, ומצאתי את עצמי אדם שבור ומבודד. ניתקתי קשר עם הסביבה והמשפחה. זה מאוד קשה", אמרה איצקוביץ'. "אני בהצפות רגשיות, ותקופה ארוכה שאני לא ישנה בלילה. זה מייצר עייפות ממושכת ובכי מרובה".

סילבן שלום,ועידת כלכליסט ת"א, 24 בדצמבר 2013. ראובן קסטרו
מכחיש בתוקף. סילבן שלום/ראובן קסטרו

אשתו לשעבר של שלום, אשת התקשורת ג'ודי מוזס, הגיבה הבוקר לתחקיר. "לא נמאס לכם? לא הגיע הזמן שתניחו לו? [הוא] לא רץ לנשיאות בסיבוב הזה למי שחשב אחרת. הבנאדם עזב את החיים הציבוריים, לא יחזור למי שחשש. יש לנו חמישה ילדים ששוב עוברים גהינום", צייצה בטוויטר. בהמשך מחקה את הציוץ.

שלום עצמו הכחיש בתוקף את הדברים, ובתגובה לפרסום של ערוץ 12 אתמול מסר כי "מדובר בעלילה מצד מי שעבדה עם סילבן שלום לפני 16 שנה. עלילה זו לא הייתה באה לעולם לו היה סילבן שלום נכנע לדרישות כספיות ולחצים לקבלת כספים, שהופנו אליו מצידה ומצד אימה במהלך השנים האחרונות וסורבו. התנהלותו של סילבן שלום נבדקה על ידי המשטרה והפרקליטות, בעבר, בשתי בדיקות נפרדות ויסודיות, בהן נקבע כי אין אפילו תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה. על הציבור לדעת כי הטענות כעת הועלו מצד מי שכבר העלילה ובדתה בעבר תלונה כוזבת במשטרה נגד עובדת מדינה שעבדה לצידה. במסגרת הליך משפטי שנוהל כנגדה בעניין זה, סוכם כי עליה לשלם פיצויים".

"בנוסף, בשנים בהן עבדה בלשכה היא נהגה להעלות מפעם לפעם בפני עובדים אחרים סיפורים שנראו לאותם עובדים דמיוניים ומומצאים, לרבות אודות תקיפות מיניות שטענה כי עברה. מסמכים בעניינים אלה נמסרו לחדשות 12. בנוסף העברנו לידי חדשות 12 חוות דעת של מומחה פוליגרף בכיר, אשר קובע קטגורית כי קיימת בעיתיות בבדיקת אמירות אשר הזמן שחלף (במקרה זה, זמן רב ביותר של כ-16 שנה) עלול לעוותן. נציין עוד כי היא שמרה קשר מיוזמתה עם סילבן שלום שנים ארוכות אחרי סיום עבודתה, באה לבקר אותו בלשכות בהן עבד, הזמינה אותו לחתונתה, ושלחה לו ברכות ואיחולים בחגי ישראל, ותנחומים על מות אימו ז"ל לפני פחות משנתיים. יש להצטער על כך כי לאחר שניסתה לקבל מסילבן שלום כספים וסורבה, היא מקבלת במה, לאחר 16 שנים, כדי לפגוע בסילבן שלום ובמשפחתו ולהעליל עליו עלילה נוראית שכזו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התיק נסגר מחוסר ראיות

התיק נגד סילבן שלום נסגר מחוסר ראיות לפני כחמש שנים, לאחר שאף אישה לא התלוננה נגדו. הבדיקה נפתחה בעקבות פרסומים שונים סביב עבירות מין שביצע לכאורה השר לשעבר, שפרש מתפקידו לפני יותר מחצי שנה לפני כן.

ראש אגף החקירות מני יצחקי מסר ליועץ המשפטי כי המשטרה עשתה כל שניתן כדי לאתר את הנשים שלגביהן נטען במידע מודיעיני ובפרסומים שונים כי הותקפו מינית בידי השר לשעבר שלום ולגבות מהן עדות - אך ללא הצלחה. אל עמדתה של המשטרה הצטרף גם פרקליט המדינה שי ניצן. מעבר לכך, שלום עצמו מעולם לא זומן לחקירה בנדון.

לינור איצקוביץ'. באדיבות המצולמים
התיק נסגר. לינור איצקוביץ'/באדיבות המצולמים

לפי המשטרה, הנשים שהותקפו לכאורה לא אותרו או שלא הייתה עילה לפנות אליהן בשל המידע לגביהן, וחלקן אף לא אישר את הטענות שהועלו נגד השר לשעבר. עוד נמסר כי אלו שלא שללו את הטענות סירבו למסור עדות באופן רשמי. בנוסף לכך, מסרה המשטרה, חלה התיישנות על המקרים המדוברים.

לפני כן הודיע שלום, שכיהן כשר הפנים, כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים בעקבות טענות שהושמעו נגדו מצד שש נשים. "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר", מסר שלום בהודעת הפרישה. "קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully