וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן כהונתו כראש המוסד: יוסי כהן ניהל מגעים להצטרפות לקרן השקעות מהמפרץ

26.5.2021 / 4:00

מקורות שמעורים בנושא אמרו לוואלה! כי בשבועות האחרונים שוחח ראש המוסד עם סטיב מנוצ'ין על שיתוף פעולה בקרן שיקים. המו"מ התנהל בעת שכהן אחראי על הקשר המודיעיני עם קטאר, סעודיה והאמירויות, והעבודה עלולה לעמוד בסתירה עם תקופת הצינון שיהיה מחויב לה לאחר פרישתו

ראש המוסד, יוסי כהן במהלך השתתפותו בכנס הסייבר אוניברסיטת תל-אביב 24 ביוני 2019. -, פלאש 90
עדיין לא קיבל החלטה סופית. כהן/פלאש 90, -

ראש המוסד יוסי כהן ניהל בשבועות האחרונים מגעים עם שר האוצר האמריקני לשעבר סטיב מנוצ'ין על הצטרפות לקרן ההשקעות שהוא מקים ושתעבוד עם מדינות במפרץ - כך אמרו הלילה (רביעי) לוואלה! שני מקורות שמעורים בנושא. העבודה עם מדינות במפרץ עלולה לעמוד בסתירה עם "הצינון" בו יהיה כהן במשך פרק זמן מסוים על פי חוק לאחר פרישתו מהתפקיד.

כהן, שמיודד עם מנוצ'ין, יסיים את תפקידו כראש המוסד בשבוע הבא. עם זאת, השיחות בינו לבין מנוצ'ין החלו כבר לפני כמה שבועות, בזמן שניהל את הקשרים המודיעיניים של ישראל עם מדינות כמו קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שאליהן מכוונת קרן ההשקעות של מנוצ'ין. מקור ששוחח עם כהן אמר כי עדיין לא קיבל החלטה סופית על הצטרפות לקרן.

כהן ומנוצ'ין סירבו להתייחס לפניית וואלה! אך גם לא הכחישו את הפרטים.

שר האוצר של ארצות הברית לשעבר סטיב מנוצ'ין בישראל, 7 בינואר 2021. AP
לא הכחישו את הפרטים. מנוצ'ין/AP

הקרן שמקים מנוצ'ין צפויה לגייס כספים מקרנות עושר של מדינות במפרץ כמו ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות. מקורות שמעורים בנושא אמרו כי קרנות העושר של קטאר ואיחוד האמירויות כבר בוחנות שיתוף פעולה עם הקרן של מנוצ'ין.

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דיוויד פרידמן צפוי גם הוא לעבוד עם מנוצ'ין בקרן ההשקעות. במהלך כהונת טראמפ עבד פרידמן עם כהן על שורה של נושאים מדיניים וביטחוניים, כולל היחסים בין ישראל לבין מדינות המפרץ.

גם מנוצ'ין וגם כהן עבדו בצורה הדוקה עם בכירים בקטאר, איחוד האמירויות וערב הסעודית במהלך תפקידם הממשלתי ואף ביקרו במדינות האלה פעמים רבות. המוסד אחראי על הקשרים עם קטאר, בין השאר בסוגיית עזה. במשבר האחרון ברצועה פעל המוסד מול הקטארים בהעברת מסרים לחמאס. המוסד גם מילא תפקיד מרכזי בהבנות שגובשו להעברת הכסף הקטארי לחמאס ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully