וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הרכבל באיטליה: חמשת בני המשפחה ההרוגים יובאו מחר לקבורה בארץ

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 12:59

איתן בן ה-5 ששרד את התאונה עדיין מאושפז בבית החולים טורינו. היום ינסו להעירו מההרדמה לאחר שבדיקת MRI הראתה כי לא נגרם לו נזק מוחי. בתם של יצחק וברברה שנספו בטרגדיה: "נתמוך באיתן בכל החום והאהבה שהמשפחה שלנו תמיד נתנה"

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

חמשת בני המשפחה הישראלים שנהרגו באסון הרכבל באיטליה יועברו מחר (רביעי) לקבורה בארץ. ההרוגים הם בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, תושבי פאביה במדינה, ויצחק וברברה כהן, סבה וסבתה החורגת של טל, תושבי תל אביב שהגיעו לבקרם. עוד תשעה איטלקים נספו בעת שהקרון צנח כ-20 מטר מרחק קצר מפסגת הר מטרונה שבאזור האלפים.

איתן, בנם בן החמש של הזוג בירן ששרד את אסון שקרה ביום ראשון, עדיין מאושפז בבית החולים בטורינו במצב קשה מאוד, כשהוא מורדם ומונשם לאחר ניתוח. לצדו נמצאת דודתו איה, אחות של עמית, רופאה המתגוררת באיטליה שנים רבות. על פי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, הרופאים מביעים אופטימיות זהירה לגבי מצבו המוחי, ועל פי בדיקת MRI נראה כי אין לא נגרם לו נזק. בשל כך, ינסו היום להעירו מההרדמה.

באיטליה, נמשכת חקירת האסון והרשויות מנסות להבין מדוע בלם החירום של הקרון לא עבד. במקביל, האפיפיור פרנציסקוס אמר כי הוא שולח את תנחומיו למשפחות ההרוגים ו"מתפלל למענו של איתן הקטן".

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
רק אחד שרד. עמית וטל בירן וילדיהם איתן ותום/באדיבות המשפחה

מיכל עינב, בתם של יצחק וברברה ודודתה של טל, אמרה לוואלה!: "כולנו פה בארץ וגם באיטליה מחכים בדריכות לשמוע עדכונים לגבי מצבו של איתן הקטן והאהוב שלנו. תוצאות הבדיקות מעודדות ומחזקות ואנו כולנו תקווה כי יצליחו היום להעיר אותו ונראה כי לפחות מבחינה פיזית, מצבו שפיר". עינב עוד שיתפה כי "לאחר מכן, נתפנה לתמוך בו בכל החום והאהבה שהמשפחה שלנו מאז ומתמיד נתנה".

עוד בוואלה!

איתן בן ה-5 שרד את אסון הרכבל באיטליה: "טרגדיה בלתי נתפסת"

לכתבה המלאה
הרוגי אסון הרכבל בצפון איטליה | משפחת בירן. באדיבות המשפחה
רק איתן בן ה-5 שרד. עמית וטל בירן ותום שנהרגו בקריסת הרכבל/באדיבות המשפחה

שגריר ישראל באיטליה דרור אידר כתב בדף הפייסבוק שלו על הגעתו לבית החולים לבקר את איתן: "איתן הקטן. ביקשתי לראות אותו. לקחו אותי לחדר הדימות. הגעתי ברגע שהוציאו אותו ממכשיר ה-MRI. מבעד לחלון ראיתי גוף קטן, מגובס פה ושם. מורדם ומונשם. הרופא המומחה הסביר לנו על הממצאים, והיה מרוצה מהמדדים וממה שהתגלה לעיניו בבדיקה. זה הפיח בכולנו תקווה גדולה".

"הודיתי לנשיא המחוז ולאנשי הביטחון הרבים שסבבו אותנו. סיפרתי על הקשר עם מחוז פיימונטה. רק בדצמבר האחרון, הבאנו לכאן משלחת רפואית מבית החולים שיבא בתל השומר, רופאים ורופאות, אחים ואחיות, שעזרו לאיטלקים להילחם בקורונה. סיפרתי על החדשות המעודדות ועל התפילה שהתפללנו שם (בחדרו של איתן). 'אדוני השגריר', אמר לי עיתונאי הטלוויזיה הממלכתית, תוך כדי הראיון, 'דע לך, שכל איטליה מתפללת אתכם לשלומו של איתן'. אמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully