וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני בביקור ראשון במזרח התיכון: מחויבים לביטחון ישראל ושיקום עזה

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 13:03

לאחר פגישתו עם ראש הממשלה, בלינקן אמר כי ארה"ב תתייעץ עם ישראל בנוגע להסכם הגרעין, וכי ביידן הבהיר את התמיכה המוחלטת בזכות ישראל להתגונן מתקיפות החמאס. נתניהו הודה לאמריקנים על השלמת המלאי של כיפת ברזל, והבהיר כי אם חמאס ישבור את הפסקת האש "נגיב בעוצמה"

בווידאו: הצהרות נתניהו ובלינקן בביקורו של בלינקן בישראל/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, במסגרת ביקורו הראשון במזרח התיכון. בהצהרה משותפת שהשניים מסרו, נתניהו תחילה הודה לממשלו של הנשיא ג'ו ביידן על השלמת המלאי של כיפת ברזל "להצלת חיים", ואז הבהיר כי אם חמאס ישברו את הפסקת האש, "התגובה של ישראל תהיה מאוד עוצמתית".

ראש הממשלה עוד הוסיף כי ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה מפני איראן. בלינקן מצידו, אמר כי ארצות הברית תתייעץ עם ישראל לגבי התפתחויות בהסכם הגרעין עם איראן, וכי ביידן הבהיר את התמיכה האמריקנית המוחלטת בזכותה של ישראל להתגונן מפני הרקטות של חמאס. במקביל, הוא מסר כי ארצות הברית תכנס תמיכה בינלאומית לשיקום רצועת עזה, וגם תתרום מעצמה למאמץ. הוא לבסוף ציין את העלייה ה"מזעזעת" במתקפות אנטישמיות במדינתו לאחרונה.

‏שר החוץ האמריקני נחת הבוקר בשדה התעופה בן גוריון, שם קיבלו את בואו מקבילו הישראלי גבי אשכנזי ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. במסגרת ביקורו הראשון במזרח התיכון, בלינקן צפוי לקיים פגישות נוספות בירושלים עם הנשיא ראובן ריבלין, כמו גם עם אשכנזי ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בהמשך הוא יפגוש ברמאללה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואת ראש הממשלה מוחמד אשתיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובלינקן, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בלינקן עוד צפוי להגיע לקהיר, שם הוא יפגוש את נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, ולעמאן שם ייפגש עם מלך ירדן עבדאללה. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס מסר כי המטרה המרכזית של הביקור היא לייצב את הפסקת האש.

"זהו כבוד גדול לארח אותך כאן בביקורך הרשמי הראשון. כל ביקור של מזכיר מדינה אמריקאי כאן בישראל הוא אירוע מיוחד, בעיקר כאשר זהו ביקורך הראשון", בירך אשכנזי את בלינקן בטוויטר. "מודה לך על עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצד ישראל ולצד זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה. מצפה לפגישתנו בהמשך היום".

"שמחתי לקבל עם שר החוץ את פניו של מזכיר המדינה האמריקני עם הגעתו לישראל", כתב ארדן בטוויטר. "ארצות הברית היא בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו. נדון עם אנתוני היום על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת שיתוף הפעולה, ולפני הכל במלחמה בגל ההתקפות האנטישמיות ובמניעת התעצמות החמאס בעזה. ברוך הבא אנתוני".

עוד בוואלה!

בכיר אמריקני: ביקור בלינקן בישראל יתמקד גם בעימותים בין יהודים לערבים

לכתבה המלאה
שר החוץ גבי אשכנזי ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בקבלת פנים לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שנחת בישראל, 25 במאי 2021. שלומי אמסלם, משרד החוץ, אתר רשמי
בלינקן עם אשכנזי וארדן בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, שלומי אמסלם, משרד החוץ

הגעתו של בלינקן לנתב"ג

בווידאו: שר החוץ האמריקני נחת בישראל בביקורו הראשון במזרח התיכון/צילום: משרד החוץ

אתמול בכיר במשרד החוץ האמריקני הדגיש לקראת ביקורו של בלינקן בישראל, כי למרות שמוקד השיחות יהיה על הפסקת האש, גם נושא העימותים האלימים בין יהודים לערבים בתוך ישראל צפוי לעלות. "אנחנו מודאגים ממה שקרה. גם אנחנו התמודדנו עם אתגרים דומים בארצות הברית ואנחנו מבינים את זה", אמר הבכיר.

בתדרוך לכתבים, אמר הבכיר כי לחמאס לא יהיה וטו על הכנסת הסיוע לעזה ושיקום הרצועה, וכי ארצות הברית מצפה שהארגון לא יפריע למאמצים הללו. לדבריו, שר החוץ האמריקני לא צפוי לדון בביקורו בחידוש של שיחות השלום בין הצדדים - אלא להתמקד בייצוב הפסקת האש בעזה ושיקום הרצועה.

"אנחנו רוצים לוודא שהפסקת האש מחזיקה מעמד ולא רוצים לראות חזרה לשפיכות הדמים. נחפש דרכים לשפר את החיים של ישראל והפלסטינים בטווח הקצר", הוא אמר, וציין כי ארצות הברית רוצה לעבוד עם האו"ם, הרשות הפלסטינית ומצרים כדי להעביר את הסיוע בצורה שתגיע לתושבי עזה ולא לחמאס.

"אין ערבויות לזה אבל נעשה הכל כדי שהסיוע הזה יגיע לאנשים שזקוקים לכך. אנחנו מקווים שזה יסייע לנו להגיע לחזרה כלשהי של הרשות הפלסטינית לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully