וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנים וביה"ס היסודיים ילמדו 3 שבועות בקיץ, בעל-יסודי ישלימו פערים לפי הצורך

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 23:09

על פי המתווה, התכנית תחל ב-21 ביוני לתלמידי א'-י"א, וב-1 ביולי לתלמידי הגן. משרד החינוך כבר מחר יוציא קול קורא ראשון לגיוס המורים; גורם במשרד העריך כי ההיענות תהיה גבוה, שכן תינתן להם תוספת תשלום. גלנט: "ינתן המענה הטוב ביותר לפערים הפדגוגיים והרגשיים"

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
תלמידי "אחד העם" בפתח תקווה./ראובן קסטרו

משרד החינוך הודיע הערב (ראשון) על תכנית לימודי קיץ לגנים ובתי הספר. על פי המתווה, התכנית תחל ב-21 ביוני ותפעל חמישה ימים בשבוע במשך שלושה שבועות עבור כיתות א'-ו', ובמסגרת גמישה יותר על פי הצורך לכיתות העל-יסודיות. תכנית הגנים תחל ב-1 ביולי, ותפעל גם היא שלושה שבועות.

משרד החינוך מתכנן לצאת לגיוס המורים לתכנית בימים הקרובים, וכבר מחר יוציא קול קורא ראשון. בשונה מהעבר, לא צפויה התנגדות מצד הסתדרות המורים, משום שלא מדובר בחובה - אלא בעבודה לפי בחירת המורים בגינה תינתן להם תוספת תשלום. גורם במשרד מעריך בהתאם שצפויה היענות גבוהה. עלות התוכנית מוערכת בכ-900 מיליון שקלים, והיא נמוכה יותר מההערכה הראשונית שעמדה על כ-2.5 מיליארד. זאת, מאחר ולא כל 2.4 מיליון התלמידים צפויים להשתתף בתוכנית.

שר החינוך יואב גלנט מסר כי התכנית "תתן את המענים הטובים ביותר לפערים הפדגוגיים והרגשיים שנוצרו בשנה החולפת", וכי היא התגבשה בידי מנכ"ל משרד החינוך והצוותים המקצועיים בשיתוף פעולה עם משרד האוצר והשלטונות המקומיים.

שר החינוך, יואב גלנט במהלך הצהרה לתקשורת 28 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
"המשימה הגדולה - צמצום הפערים שנוצרו במערכת החינוך", גלנט/אתר רשמי, צילום מסך

"אני עושה ואעשה הכל כדי לסייע לתלמידות ולתלמידי ישראל - שכן הם דור העתיד של מדינת ישראל וראויים למעטפת החינוכית הטובה והרחבה ביותר. בעזרת אנשי החינוך וההוראה המצוינים שלנו נצלח את המשימה הגדולה הניצבת בפנינו - צמצום הפערים שנוצרו במערכת החינוך", גלנט מסר.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על גיבוש התכנית, ואמר כי היא "מהווה אבן דרך נוספת לשיקום המשק הישראלי. באמצעות מתן מסגרת חינוכית ומענה לילדים שעברו תקופה ארוכה של חוסר ודאות ושגרה לא רציפה, תינתן להורים אפשרות לצאת לעבודה, להפעיל את המשק ולאפשר לו להמשיך בתהליך ההתאוששות".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: בשבוע הבא יוסרו הגבלות הקורונה

לכתבה המלאה

עיקרי התכנית לילדי הגן:

פעילויות העשרה המשלבות ספרים, תיאטרון, יצירה ופעילות גופנית
יצירת רצף חינוכי בין גן הילדים וכיתה א' במסגרת תכניות "מעברים"
עבודה ממוקדת בתחומי הדעת, שפה ומתמטיקה

עיקרי התכנית לתלמידי היסודי (א'-ו'):

התמקדות במקצועות הליבה שפה ומתמטיקה
פעילויות חברתיות, משחקים ותנועה
פעילויות העשרה בתחומי האמנויות, ספורט, תיאטרון, מוזיקה, מוזיאון, טיולים ולמידה חוץ כיתתית
אפשרות לשבוע חקר המצאות ותגליות, שבוע summer school או שבוע אתגרי בספורט

עיקרי התכנית לתלמידי העל-יסודי (ז'-י"א):

תמשך באופן גמיש על פי החלטת בית הספר וצרכי התלמידים
התמקדות במקצועות הליבה שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים
פעילויות הכנה לצה"ל
התנדבות בקהילה
סיורי מורשת ושל"ח
קורסי העשרה בתחומי רוח וחברה

חוזרים ללימודים בגן ילדים בירושלים, 10 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
גן ילדים בירושלים./פלאש 90, יונתן זינדל

מתווה השתתפות ההורים:

רשויות באשכולות למ"ס 4-1: ההורים אינם משתתפים במימון התוכנית
רשויות באשכולות למ"ס 7-5: נוסף על השתתפות משרד החינוך והרשויות במימון, גובה השתתפות ההורים הוא 300 ש"ח לכל תלמיד בכיתות גן עד ו' למשך כל התוכנית (20 ש"ח ליום)
רשויות באשכולות למ"ס 10-8: נוסף על השתתפות משרד החינוך במימון, גובה השתתפות של ההורים הוא 450 ש"ח לכל תלמיד בכיתות גן עד ו' למשך כל התוכנית. (30 ש"ח ליום)

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בית ספר בלפור בתל אביב./ראובן קסטרו

"אנחנו מברכים את שרי החינוך והאוצר שאיפשרו הקיץ, להפעיל תכנית רחבה שנותנת מענה לכל שכבות הגיל", מסר חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי. "מדובר בצו השעה לאחר התקופה הקשה אותם חוו התלמידים, ההורים וצוותי החינוך. אנו תקווה כי עובדי ההוראה והמנהלים יתגייסו ויקחו חלק בתוכנית, למען הצלחתה המיטבית".

שי חג'ג'יו"ר מרכז השלטון האזורי הצטרף גם הוא לברכות: "מערכת החינוך נפגעה יותר מכולם מהשנה הזו, ועכשיו כשנוסף לזה גם מבצע 'שומר החומות', ברור לחלוטין שיש חובה להאריך את שנת הלימודים, כדי להחזיר לתלמידים לפחות חלקית, את מה שנגרע מהם בשנה הקשה הזו. תודה לכל הגורמים שחברו יחד, ובראשם ראש הממשלה, שר החינוך ושר האוצר, כדי לאפשר את הארכת שנת הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully