וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: בשבוע הבא יוסרו הגבלות הקורונה

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 9:43

כשנה וחצי לאחר שפרצה המגיפה, הודיע המשרד כי לאור נתוני התחלואה, לא יבקש להאריך את תוקף התקנות והחל מ-1 ביוני לא יהיה צורך בתו ירוק או סגול. בשבועיים הקרובים יתקיים דיון בנוגע לחובת עטיית מסיכות בחללים סגורים. אדלשטיין: "אם תהיה התפרצות - נחזור אחורה"

פתיחת בתי קפה ומסעדות בנמל ת"א, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חוזרים לשגרה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל יוסרו כלל ההגבלות. במשרד הודיעו כי ההחלטה באה נוכח נתוני התחלואה הנמוכים והיציבים שנמשכים זמן רב, המאפשרים המשך חזרה לשגרה.

לפי הודעת המשרד, שר הבריאות יולי אדלשטיין לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ב-1 ביוני, כך שיבוטל הצורך בתו ירוק ויוסרו מגבלות התו הסגול. עם זאת, טרם הוחלט לגבי המשך חובת עטיית המסיכות במרחבים סגורים: בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנושא, ובמשרד הדגישו כי עד להחלטה אחרת תימשך החובה.

בנוסף לכך, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו. משרד הבריאות פרסם לאחרונה אזהרת מסע לעוד שלוש מדינות, והן איי סיישל, ארגנטינה ורוסיה. הן מצטרפות לשבע המדינות הנחשבות כמסוכנות, שהשבים מהן, גם מחלימים או מחוסנים, מחויבים בבידוד של 10 ימים.

יוסרו:

  • הצורך בתו הירוק
  • מגבלות התו הסגול הקובעות כמות המותרת להתקהלויות

ישארו בתוקפן:

  • חובת עטיית מסיכות במרחבים סגורים
  • מגבלות הכניסה והיציאה לישראל
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ישראל חוזרת לשגרה", הכריז אדלשטיין. "לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

אדלשטיין הבהיר כי "החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית'", וכי אם תהיה שוב התפרצות של הנגיף - "נאלץ לחזור אחורה". בתוך כך, הוא קררא לאזרחי המדינה לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה, "ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. גם במדינות שניתן לטוס אליהן - חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל - מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו".

מגבלות קורונה הוחלו בישראל מאמצע חודש מרץ בשנה שעברה, והוארכו מאז באופן קבוע. כיום בארץ ישנו רק יישוב אחד צהוב - אפרת, וכל היתר נחשבים במשרד הבריאות כירוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully