וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ, זה הזמן שלך לומר לנתניהו כן ולהיות ראש ממשלה

גדליהו בן שמעון

23.5.2021 / 13:15

מבצע "שומר החומות" פירק את הקואליציה שהחלה לקום מול נתניהו. עכשיו עליו לעשות הכול ולהעניק לגנץ את ראשות הממשלה, כאשר גנץ הראשון ברוטציה, אחרת יאבד לחלוטין את תושבי הדרום בסבב הבחירות הבא. וגנץ? רק צריך להסכים

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מבצע "שומר החומות" ייזכר בעיקר כ"מנפץ החומות" בין גנץ לנתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מבצע "שומר החומות" לא השיג תמונת ניצחון לנתניהו. אך השיג תמונת ניצחון לגנץ. במסיבת העיתונאים של נתניהו, כאשר החל להשתמש במושגים מיסטיים דוגמת "לא הכול ידוע עדיין לציבור, ועוד ייחשף במהלך הזמן", כוונתו של ראש הממשלה היא מן הסתם כי בסבב הבא "תבינו כי לא ניצחנו".

מנהיג חמאס יחיא סינוואר, יצא בשבת מהבונקר "כחתן ביום חופתו", והקהל מריע ומצדיע לו. נתניהו הבין היטב כי הוא חייב חישוב מסלול מחדש. וזו לא סיסמת בחירות. תושבי הדרום במצוקה שנעה בין פחד לייאוש. היא עוד תגבה מחיר יקר מהליכוד ומגוש הימין.

מבצע "שומר החומות" ייזכר בעיקר כ"מנפץ החומות" בין גנץ לנתניהו. פירוק גוש השינוי נעשה ללא אזעקה, וללא הקש בגג.

במגרש הפוליטי, נתניהו מקצוען אמיתי, היודע היטב איך לצאת ממכשולים ולנצח. ואיש לא ייקח זאת ממנו. בקורונה, נתניהו ידע לאתר כל מתחסן, היכן הוא גר, קופת חולים שלו, גיל, עיר ושכונה, וזאת כדי לרוץ להספיק עוד סלפי. "חוזרים לחייך", נאמר אז.

את מבצע "שומר החומות" נתניהו התחיל טוב, כפי שהוא יודע. אבל, משהו התפספס. המבצע הזה הוא כאדם ההולך, ואינו מוצא את התחנה הרצויה.

תושבי הדרום כועסים. מפוחדים. גורלם, לפי שעה וככל הנראה לנצח, הוא לנוע בין הממ"ד לסלון הבית. במצב דברים זה, כאמור, נתניהו צריך לעשות הכול. כולל הכול, ולהעניק לגנץ את ראשות הממשלה, כאשר גנץ הראשון ברוטציה, כראש הממשלה. וזאת בלחץ של כל ראשי המפלגות החרדיות.

הערכת מצב בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, 17 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בהערכת מצב במהלך מבצע "שומר החומות"/אתר רשמי, טל עוז, משרד הביטחון

אחרת מספרם של תושבי הדרום, שלא ייקחו חלק בבחירות יוכפל, ממועד ד'. או למצער, ילכו לימין הקיצוני בן גביר ושות'. הסיסמאות של הליכוד, בהקשר להפלת שלטון החמאס, נתפסות כבר כמילים בעלמא. "קופי פייסט" למבצע הקורונה, כאשר בבחירות מועד ד' המפסידים הגדולים היו הליכוד והמפלגות החרדיות. זאת כאשר תושבי הדרום החליטו מייאוש כי הם עצמם אינם עוד במשחק. בני עדות המזרח ותושבי הדרום אינם עוד כיפת הברזל של הממשלה.

שר הביטחון, בני גנץ הפסיד בשמחה את הקמת גוש השינוי, אבל הוא הצליח להפוך את המשבר להזדמנות. גנץ ידע לעשות אקזיט ענק. מבצע "שומר החומות" שדרג אותו כמר ביטחון החדש של 2021, אין כלי תקשורת, בארץ ובעולם כאשר גנץ לא התראיין בו. גנץ, יצאת כפרזנטור הצבאי של מבצע "שומרי החומות". האופציה שלך להטביע חותם ולהיות ראש ממשלת ישראל, הוא רק עכשיו.

עו"ד גדליהו בן שמעון, סנגור פלילי, ופרשן פוליטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully