וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כשלושה שבועות: הר הבית נפתח מחדש למבקרים יהודים

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 10:32

המתחם שהתאפשרה בו כניסה למוסלמים בלבד, גם לאחר סיום צום הרמדאן, בשל המצב הביטחוני, נפתח הבוקר לביקור יהודים ברקע המתיחות הביטחונית והפסקת האש בין ישראל לחמאס. בימין בירכו וקראו להגביר נוכחות במקום: "צעד חשוב של רה"מ בדרך לשלטון יהודי מלא בהר"

בווידאו: הר הבית נפתח מחדש למבקרים יהודים/צילום: מטה ארגוני המקדש

אחרי כשלושה שבועות בהם היה סגור, מתחם הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) למבקרים יהודים. המתחם נסגר לביקורים כמדי שנה בימים האחרונים של הרמדאן, והתאפשרה כניסה רק למוסלמים. אך בניגוד לשנים קודמות, האיסור על כניסת יהודים נמשך גם לאחר עיד אל-פטר בשל המצב הביטחוני.

ההיתר מגיע ברקע הסכם הפסקת האש בין ישראל וחמאס, ועימותים שפרצו בשישי בין מתפללים במקום לבין כוחות המשטרה. לפי המשטרה מאות מתפללים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בעקבות זאת, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על כניסה לרחבה. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רימוני הלם.

בסוכנויות הפלסטיניות דיווחו הבוקר על כוחות גדולים בשערי הכניסה להר הבית והאזור, וכן על מעצר של אחד משומרי הווקף.

יהודים מבקרים בהר הבית לאחר כשבועיים 23 במאי 2021. מטה ארגוני המקדש, אתר רשמי
יהודים במתחם הר הבית, הבוקר/אתר רשמי, מטה ארגוני המקדש

בארגוני הימין בירכו על ההחלטה. יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שהיה אחד המצדדים בכניסת יהודים להר תמך בהחלטה ואמר כי "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, ושעות העליה המקוצרות של יהודים להר, אני קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע".

מתנועת "חוזרים להר" נמסר: "קצת מדי ומאוחר מדי, אך זה יכול להיות הצעד ראשון לשינוי גישה מרפיסות, לשלטון יהודי מלא בהר הבית הכולל בניין המקדש וחידוש עבודת הקורבנות".

"זהו בוקר חשוב מאוד שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל", אמר תום ניסני מנכ"ל בידינו-הקרן למורשת הר הבית. "לא ויתרנו על ההר. פתיחתו הן חדשות טובות, אך כעת שכולם הבינו שבלי שינוי עמוק הסיבוב הבא הוא עניין של זמן".

עוד בוואלה!

"תגובה אחרת היתה מובילה להרוגים": גיבוי להתנהלות המשטרה בהר הבית

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית  - 21 במאי 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
מהומות בהר הבית, שישי/פלאש 90, ג'מאל עוואד

בתיעודים מהמקום משישי נראו כמה מקרים בהם מתפרעים מקללים שוטרים ואף תוקפים אותם. באחד המקרים נראה שוטר רץ בגפו לקולות קריאות גנאי, כשלפתע אחד המתפרעים דוחף אותו ומפיל אותו לקולות ההמון. כעבור כמה שעות המשטרה עצרה חשודים במעשה, כשברשותם בקבוקי תבערה.

במהלך העימותים, 12 מפגינים נעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר שאירעו, כשברשותם כלי נשק שונים בהם, שרשראות ודוקרנים, וכן דגלים בהם נעשה שימוש במהלך נסיעתם למקום. לפי דיווח הסהר האדום הפלסטיני 20 מפגינים נפצעו, מתוכם שניים פונו לקבלת טיפול רפואי בית חולים.

בעקבות המהומות בהר הבית, משרד החוץ הירדני גינה את התפרצותה של משטרת ישראל למסגד אל-אקצא. לדבריהם, הצלחת המאמצים להפסקת האש בין ישראל לחמאס בעזה, והפסקת התוקפנות על הרצועה הם צעד ראשון חיובי והכרחי, ולכן על ישראל לדבוק בזאת ולפעול להפסקת ההפרות וההסלמות ברחבי השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully