וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגובה אחרת היתה מובילה להרוגים": גיבוי להתנהלות המשטרה בהר הבית

לאחר העימותים בין מתפללים למשטרה, ותיעודים שפורסמו בהם נראים ערבים תוקפים שוטרים, גורם בכיר מבהיר כי התגובה היתה "נכונה ומקצועית". במקביל, במשטרה אומרים כי על הדרג המדיני להכריע אם המתחם ייפתח ליהודים. יהדות התורה לרה"מ: "השאר אותו סגור ליהודים"

בווידאו: מעצר החשוד שתקף שוטר בהר-הבית/מצלמות אבטחה

ברקע הסכם הפסקת האש בין ישראל וחמאס, פרצו אתמול (שישי) עימותים בהם מאות מתפללים בהר הבית יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים, שבתגובה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות הכוללים רימוני הלם. גורם ביטחוני בכיר אמר היום לוואלה! כי תגובת השוטרים בסיום התפילה "הייתה נכונה ומקצועית. כל תגובה אחרת היתה מובילה לאירוע קשה שיכול היה להסתיים בהרוגים".

"הר הבית הוא המקום הרגיש בעולם ובמשטרה פועלים שם באחריות", הגורם הוסיף. בתיעודים שצולמו אמש במקום, נראים מתפללים רבים מקללים שוטרים ואף תוקפים אותם. באחד המקרים, נראה שוטר רץ בגפו לקולות קריאות גנאי, כשלפתע אחד המתפרעים דוחף אותו ומפיל אותו לקולות ההמון. לאחר כמה שעות, המשטרה עצרה חשודים במעשים, בהם הצעיר שעל פי חשד דחף את השוטר, כשברשותם היו בקבוקי תבערה.

"אלו שעשו תנועות מגונות לשוטרים כבר יומיים חיים בפחד ובבריחה", מסר גורם בכיר נוסף. "אנחנו יודעים את זהותם וכעת עושים הכל בכדי לעצור אותם. חלקם נמלטו לשטחים. כמו החשוד שדחף את השוטר - אנו נגיע לכולם ונבוא איתם חשבון".

מהומות בהר הבית  - 21 במאי 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
הר הבית, אתמול/פלאש 90, ג'מאל עוואד

הר הבית נסגר לביקורי יהודים לפני 19 ימים, שכן כמדי שנה, בימיו האחרונים של הרמדאן - הכניסה למתחם מותרת רק למוסלמים. עם זאת, בניגוד לשנים קודמות, האיסור על הכניסת היהודים נמשך גם לאחר העיד אל פיטר בשל המצב הביטחוני. במשטרה מדגישים כי באחריות הדרג המדיני להכריע לגבי פתיחת הר הבית לביקורי יהודים החל ממחר, וטרם ברור אם היא אכן תתרחש.

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי מפלגתו מתנגדת שיהודים יעלו להר הבית. "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם", כתב גפני. "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully