וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "הדמוקרטים עדיין תומכים בישראל, פתרון שתי המדינות הוא היחידי"

עודכן לאחרונה: 22.5.2021 / 11:30

נשיא ארה"ב התייחס להפסקת הלחימה בין ישראל לחמאס, ואמר כי שוחח עם אבו מאזן על המצב ברצועה. "עד שלא יגידו שהם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה עצמאית ויהודית - לא יהיה שלום", הוסיף ביידן. "נרכיב חבילה עם עוד כמה מדינות כדי לשקם את עזה"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במסיבת עיתונאים בבית הלבן/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שבת) כי הוא מתפלל שהפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס תישמר, וכי אין שינוי במחויבות שלו לביטחון ישראל. ביידן הוסיף כי המפלגה הדמוקרטית עדיין תומכת בישראל, וכי הוא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שיפור הכלכלה והביטחון בגדה המערבית. "נרכיב חבילה עם עוד כמה מדינות כדי לשקם את עזה", אמר.

ביידן התייחס להפסקת האש במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן עם נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין, ואמר כי מבחינתו יש להשיג פתרון של שתי מדינות, כיוון שזהו הפתרון היחיד האפשרי. "בואו נבהיר משהו - עד שהאזור לא יגיד באופן שאינו משתמע לשני פנים שהם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה עצמאית ויהודית - לא יהיה שלום", אמר הנשיא.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, 22 במאי 2021. רויטרס
"אין שינוי במחויבות לביטחון ישראל". ביידן, הלילה/רויטרס

הנשיא דיבר בהרחבה על הפסקת האש, שהושגה תוך 11 ימים, והשווה את האופן בה הושגה לזו ממבצע צוק איתן ב-2014. "בפעם הקודמת זה לקח 56 ימים ואז שישה חודשים להשיג הפסקת אש", אמר. "אני מתפלל שהפסקת האש הזו תישמר".

ביידן נשאל גם על טיב יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמרתי לנתניהו שצריך הפסקת אש, והוא מילא את ההתחייבות שלו במסגרת הזמן שהוא אמר שהוא יעשה זאת. אני סומך על בנימין נתניהו כשהוא נותן לי את המילה שלו. הוא אף פעם לא הפר את המילה שלו מולי".

הריסות ברצועת עזה אחרי תקיפות של צה"ל, 21 במאי 2021. רויטרס
הבטיח לגבש חבילת שיקום. הריסות בעזה, אתמול/רויטרס

הנשיא שיבח לטובה את הדיפלומטיה "השקטה" של הממשל שלו, שלדבריו תרם להפסקת ירי הרקטות על ידי חמאס ולתקיפות הישראליות בעזה. ביידן התייחס גם למצב המתוח בירושלים: "הבהרתי לישראל שאני חושב שזה חשוב שהם יפסיקו את העימותים האלימים בירושלים בין קיצונים משני הצדדים. זה חייב להיפסק".

בנוגע למצב בגדה המערבית ובעזה, אמר ביידן כי "זה חיוני שהפלסטינים בגדה המערבית יזכו לביטחון, שאבו מאזן יוכר כמנהיג העם הפלסטינים, כפי שהוא. חמאס הוא ארגון טרור. אנחנו מכירים בכך. אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות בעזה, לבנות אותה מחדש עבור כל אותם אנשים חפים מפשע שנפגעו והיו לנזק משני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully