וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה לאחר הפסקת האש: מודה לאיראן על הנשק והמימון

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 20:51

ראש הלשכה המדינית של חמאס ציין את המאמצים האיראנים בחימוש חמאס ברצועה. במקביל הודה גם למצרים על חלקם במאמצי התיווך. "עזה תקפה את האויב ולימדה אותו לקח שלא יישכח"

בווידאו: חגיגות ברצועת עזה אחרי הפסקת האש/רשתות חברתיות

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הודה היום למשטר האיראני על הכספים והנשק שהעביר עד כה לרצועת עזה, וכן למצרים על מאמצי התיווך שהובילו להסכם הפסקת האש עם ישראל. בנאום שנשא היום (שישי) הנייה קשר בין מהלכי הלוחמה שהוביל חמאס מהרצועה למהומות בהר הבית, וטען כי שיגור הרקטות נועד "להגן על ירושלים.

"עזה התקוממה כדי להגן על ירושלים, על האסלאם ועל מסגד אל-אקצא", אמר הנייה. הוא הזכיר גם את שכונת שייח' ג'ראח ואת שער שכם. "הניצחון הזה נוצר בדמם של השהידים שנפלו במערכה הזו".

אסמאעיל הנייה - 21 מאי 2021. -, צילום מסך
הודה למצרים ולאיראן. הנייה/צילום מסך, -

הוא הודה לזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל קאסם, ולחמ"ל הפלגים המאגד את פעילות הארגונים הפלסטיניים בגדה. הוא בירך גם את יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, "שעמד בראש המערכה בזירה". בהמשך התייחס גם למוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית שחמק גם במהלך מבצע שומר החומות פעמיים ממאמצים לחסלו. "הוא הגיבור של ירושלים", אמר. "המיליונים שקראו בשם של דף בהפגנות בירושלים לא מכירים אותו, לא פגשו אותו, אבל קראו בשמו - כי אלוהים בחר בו".

"ירושלים היא בירת מדינתנו, והתקווה שלנו והעתיד שלנו", המשיך הנייה. "עזה הכתה את האויב ולימדה אותו לקח שלא ישכח. והיא מדגישה לירושלים, תושבי הגדה ותושבי '48 (ערבי ישראל) שלמרות המרחק הגיאוגרפי, עזה היא משמשת להם מגן וחרב".

בהמשך הוסיף: "אנחנו בהנהגת הארגון הנבנה מחדש את מה שהרס האויב ונשקם את היכולות. לא נוותר על המחויבות שלנו למשפחות ההרוגים, הפצועים והבתים ההרוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully