וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: שני העצורים בקריסת הטריבונה - האקדח המעשן שהביא לאירוע

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 12:41

חשוד אחד הוא יועץ בטיחות חיצוני שלטענת המשטרה "הנדסו אותו" למסור חוות דעת שתאשר את קיום האירוע, והחשוד השני - איש חסידות קרלין. נציג המשטרה: "הם מעורבים ישירות במחדל". השופט: "נראה כי חלקם שולי". הסנגור: "מדוע האדם שבנה בפועל את הטריבונה עדיין לא נחקר?"

זירת האירוע בבית הכנסת בגבעת זאב 16 במאי 2021. שלו שלום, TPS
זירת האירוע בו קרסה הטריבונה, גבעת זאב/TPS, שלו שלום

יחידת ההונאה במחוז תל אביב במשטרה הביאה אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב שני חשודים בעבירות של גרימת מוות ברשלנות באסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב בשבוע שעבר. השניים הם אלי פרקל, יועץ בטיחות חיצוני ודוד פריינד, איש החסידות.

במהלך הדיון ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך בשמונה ימים את מעצרם של השניים, אך השופט לא נעתר לבקשה והורה לשחרר את השניים למעצר בית מוחלט למשך שבוע בערבות של 5,000 שקלים, וכן הטיל עליהם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה. נציג המשטרה אמר בדיון כי "השניים מעורבים ישירות במחדל שהיה במקום. ראוי לציין שמדובר במבנה שקם ללא היתר, ההיתר היחיד שניתן שם זה לחפור במקום. כל מה שעמד לנגד החשודים זה לקיים את האירוע. החשוד אמר שהוא ניסה לקבל כל מיני אישורים לבניין".

מודעה שנתלתה בבית הכנסת בגבעת זאב שבו קרסה הטריבונה. 16 במאי 2021. מאיה הורודניצ'אנו
מודעה שהזהירה מפני כניסה לאתר בית הכנסת שבו קרסה הטריבונה/מאיה הורודניצ'אנו

נציג המשטרה חשף בדיון כי פרקל, יועץ הבטיחות, הובא יומיים לפני קיום האירוע למקום וכי "הנדסו אותו" כדי שייתן חוות דעת שתאשר קיום האירוע. "האירוע לא קיבל אישור של המשטרה לצורך העניין, לא אישור כבאות, לא במועצה", אמר נציג המשטרה והוסיף כי "המהנדס גלגל אותם מכל המדרגות. אחד מהם אומר שמדובר באירוע פרטי ולא היו זקוקים לאישורים האלה. למרות זאת, הם הביאו את פרקל ביחד עם פריינד כדי שייתן חוות דעת שתאשר קיום האירוע".

מי שהקים בפועל את תוספת הטריבונות שקרסה - טרם נחקר על חלקו באסון. כך גם מי שהיה אחראי על הזמנת הטריבונות. "אנו עדיין מנסים לברר מי קשור להזמנה. במסירת העדויות, אחד מפיל את האשמה על האחר", אמר נציג המשטרה, וציין שהחשוד דוד פריינד, איש חסידות קרלין, נשלח להביא אישורים לקיום האירוע. "אין לו הסבר למה הוא עשה את זה, תוך כדי הוא נזכר שמי ששלח אותו זה משה שפירא מהחסידות, אך האחרון הכחיש זאת ואמר 'אני אחראי על הכספים, מה הקשר אליי'. מוקדם יותר נחקר שפירא במשטרה ושוחרר למעצר בית". עוד ציינו במשטרה כי "ברור מי שארגן את האירוע זה ועד החסידות".

בא כוחו של פרקל, עו"ד עמית חדד, פנה לנציג המשטרה ואמר לו כי "אני אומר לך שמזמין הטריבונה הוא יהודי בשם משה שפירא". נציג המשטרה סירב להתייחס לכך, אך ציין כי חומר החקירה והדו"ח הסודי מונח בפני בית המשפט.

טריבונה קרסה בגבעת זאב, פינוי הפצועים 16 במאי 2021. רוני כנפו
הטריבונה שקרסה בביהכנ"ס בגבעת זאב/רוני כנפו

נציג המשטרה כינה את שני החשודים "האקדח המעשן שהביא לאירוע זה". בתגובה הטיח בו עו"ד חדד: "מדוע האדם שבנה בפועל את הטריבונה עדיין לא זומן לחקירה?", ונציג המשטרה השיב כי "אנו נפנה אליך כדי שתעשה לנו סדר ותגיד לנו את מי לחקור. לנו יש את הסדר שלנו, החקירה בראשיתה".עוד ציין כי מדובר בחקירה מסועפת, ולכן לא כולם זומנו לחקירה במשטרה, אך הצהיר כי "אנשים עוד יוזמנו לחקירה".

בסיכום הדיון אמר עו"ד חדד כי "המשטרה מטפסת על העץ הלא נכון. המועצה גידרה את המקום כדי שאף אחד לא יבוא בשעריו. לדאבון הלב, המון רב נכנסו פנימה וקרה מה שקרה. הלקוח שלי בכלל לא חלק מהחסידות. הוא כמו נטע זר בחסידות".

השופט ציין כי ישנם חשודים שלטעמו חלקם גדול אף יותר באסון. "סוגיות הגורם שבנה את הטריבונה, הגורם שאִפשר את קיום האירוע, הגורם שארגן את האירוע, כאמור מדובר בחקירה ובבדיקה שהיא אך בתחילתה נראית כבר כעת כי חלקם של החשודים שלפניי בנושאים האחרים הינו שולי אם בכלל. ניתן לקבוע בסיכומו של יום חשד סביר שדי בו לעת הזו של ההליך אף אם בעוצמה נמוכה", סיכם. ביחידת ההונאה הודיעו שימשיכו בחקירה וכי גורמים נוספים צפויים להיחקר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully