וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נולד להיות נשיא. הוא האיש הנכון בזמן הנכון

ממי פאר

20.5.2021 / 9:31

זכויותיה של מרים פרץ רבות, אך האיש שמיומן להתמודד עם המערכת הפוליטית שמצויה במשבר, מסוגל לאחות את הקרעים בעם ומתאים לשבת בארבע עיניים עם ביידן הוא הרצוג. הוא הוכיח מנהיגות במשך שנים והוא האיש שישראל צריכה בבית הנשיא

ראיון עם יצחק הרצוג לכבוד סיום כהונתו בכנסת. ראובן קסטרו
האיש ישראל צריכה. יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

למי ששכח: יצחק בוז'י הרצוג הוביל את מפלגת העבודה להישג הגדול ביותר שלה מאז יצחק רבין ז"ל. הוא היה קרוב כפסע לכהן כראש ממשלת ישראל. הוא לא היה שם במקרה, הוא היה שם כי הוא היה ראוי.

מאותה סיבה, כי הוא ראוי, יצחק הרצוג הוא המועמד הנכון, בזמן הנכון, להיכנס בעוד מספר שבועות למשכן נשיאי ישראל. אל תיטעו באיש הזה.

גילוי נאות. בקמפיין הבחירות הנ"ל החברה של הח"מ עבדה לצדו של הרצוג, וזו הייתה חוויה לא מלבבת, שהותירה טעם מר. לא בגלל הרצוג עצמו אלא בעיקר בגלל כמה טיפוסים שליליים, לשון המעטה, שמעשיהם פגעו בקמפיין ובנו, ומוטב עבורם שלא אכביר בהסברים.

למרות זאת ולמרות שמעולם לא הייתי איש מפלגת העבודה, כמי שטובת המדינה בלבד עומדת לנגד עיניו אני שם את שתי ידיי ומשוכנע שיצחק בוז'י הרצוג חייב להיות האיש שייבחר בקרוב לכהן כנשיא המדינה, ואין ספק שיהיה נשיא מצוין. אם לא שיקולים פוליטיים ואחרים יכתיבו את הכרעתם האישית של כל אחת ואחד מ-120 חברי הכנסת, זו צריכה להיות בחירתם.

נשיא מדינת ישראל הוא בראש ובראשונה נשיא העם היהודי, הוא האיש המאחד, המחבק, הקול השפוי והמאזן בין המערכות השונות, העמדות והגוונים השונים של העם היושב בציון ואלו היושבים בניכר ונושאים עיניהם וליבם לציון. הוא האיש שצריך להיות ראוי ומתאים לשבת בארבע עיניים עם ביידן, עם פוטין ועם מנהיגי עולם נוספים, ולהרגיש טבעי.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מבקר במתחם שרונה – ביום שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
ממלכתי, מנוסה ופטריוט. הרצוג/ראובן קסטרו

בנו של חיים הרצוג ז"ל, נשיאה השישי של מדינת ישראל, האיש שקרע את הכרזה "ציונות היא גזענות", יילחם כראוי באנטישמיות הגואה. נכדו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, יפעל לקירוב לבבות ולהבנה וכבוד הדדי בכל הקשור ליחסי דתיים-חרדים-חילונים.

יצחק הרצוג הוא עורך דין במקצועו, קצין במיל' ביחידה 8200, עבד שנים רבות לצדם של יצחק רבין ושמעון פרס, כיהן כמזכיר הממשלה, כשר בכיר במספר משרדים, כיו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני ומועמדם לראשות הממשלה. מזה שלוש שנים הוא מכהן כיו"ר הסוכנות היהודית. קצרה היריעה מלפרט.

הרצוג הוא איש של שלום, של הקשבה, של פשרות ושל אחדות. תקופת הקורונה והקרע העמוק שיצרה מול הציבור החרדי והמשכה באסון הר מירון ובגבעת זאב, לצד המבצע בעזה ומשבר האמון שנפער בין חלק מהעם לבין ההנהגה, מחייבים שייבחר לנו נשיא אשר יקרב בין הלבבות וידע לאחד את השברים. הרצוג, כאב לשלושה בנים צעירים, יהיה גם נשיאם של הצעירים שלנו, לא פחות מאשר של המבוגרים, שאותם הוא מאוד אוהב.

נחיתת המטוס התשיעי והאחרון במסגרת מבצע "צור ישראל", נתב"ג, 11 במרץ 2021. ניב אהרונסון
איש של שלום, של הקשבה, של פשרות ושל אחדות. הרצוג בתפקידו כיו"ר הסוכנות היהודית/ניב אהרונסון

ראיתי אותו מקרוב בזמנים נינוחים ובשעות לחוצות ומורטות עצבים. אני יודע שהציניקנים נוטים להדגיש טעויות שעשה כמו גם את קולו הרך, וזו הטעות. רק מי שליווה אותו גם מאחורי הקלעים, יכול היה לראות ולהבין את המנהיגות שלו ואת הכבוד שרוחשים לו לא רק שותפיו הפוליטיים, אלא גם ובעיקר יריביו הפוליטיים לשעבר.

מהחומר ממנו עשויים מנהיגים

יצחק הרצוג קורץ מהחומר ממנו עשויים מנהיגים, יש בו את זה, בסגנונו הייחודי (יש שיאהבו, יש שלא). הוא משקף ללא ספק דמות ממלכתית, מקרבת, איש של אנשים, מי שהיה אולי שר הרווחה הטוב ביותר בעשורים האחרונים, מי שאוזנו תהיה כרויה גם כנשיא לציבורים השונים, לאוכלוסיות מוחלשות, לאלה שנושאים עיניים לירושלים ומחפשים שם אדם שניחן ברגישות אנושית, באמפטיה, באהבת אדם, אדם שאכפת לו.

לא אשכח את ביקורו ברמת-גן בהיותו שר הרווחה. יום שלם סייר בעיר ולא פסח על אף נקודה ועל אף אחד מעשרות האנשים שפנו אליו. היה קשוב לכולם, אכפתי וללא מחיצות. הרצוג יהיה גם שופר מכובד, נאמן ומהימן של ישראל מול שאר העמים. ביידן ופוטין כבר אמרנו?

אני חושב שגם מרים פרץ היא אישה ראויה וזכויותיה רבות מאוד. אבל הפעם חייבים לבחור בהרצוג, כי הוא האיש הראוי והמתאים ביותר בעת הזו, מי שהתרחק דיו מהפוליטיקה אך מי כמוהו מכיר את נבכיה, מי שמכיר את נפש האדם טוב מכולם, מי שיצק מים על ידיהם של מנהיגי מדינת ישראל לדורותיהם והוכיח גם מנהיגות משל עצמו.

ממי פאר הוא יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully