וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: מצפה לראות רגיעה עוד היום; רה"מ: נחוש להמשיך במבצע

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 20:14

נשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה בפעם הרביעית מאז תחילת המבצע. במקביל, שר ההגנה אוסטין שוחח עם גנץ והעביר מסר דומה. עם זאת, הקבינט המדיני ביטחוני לא צפוי להתכנס הערב והמשמעות היא כי לא צפויה החלטה על הפסקת אש. גורם: "המסר של ביידן היה - לסיים עם זה"

בווידאו: נתניהו משיב לביידן - נחוש להמשיך במבצע עד שיושגו שקט וביטחון/צילום: לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מצפה לראות רגיעה בלחימה בעזה עוד היום. הנשיא אמר את הדברים בשיחת טלפון שקיים עם נתניהו בפעם הרביעית מאז תחילת מבצע שומר החומות.

דוברת הבית הלבן אמרה לאחר שיחתם כי ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא "ציפה לראות בלימה משמעותית בהסלמה בעזה בדרך להפסקת אש". השיחה התקיימה זמן קצר לפני שביידן עזב את וושינגטון במטוס הנשיאותי לקונטיקט, וברקע הלחצים המופעלים עליו מצד חברי מפלגתו לקחת חלק יותר פעיל בתיווך להפסקת אש.

"שני המנהיגים קיימו דיון מפורט על מצב האירועים בעזה, על התקדמותה של ישראל בסיכול יכולות חמאס וגורמי טרור אחרים, ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ממשלות אזוריות וארצות הברית", אמרה הדוברת קארן ז'אן-פייר.

הריסות בשכונת רימאל, עזה, 18 במאי 2021. רויטרס
הריסות בשכונת רימאל, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה אמר לאחר השיחה כי הוא מעריך את תמיכתו של הנשיא ביידן אבל נחוש להמשיך במבצע עד להשגת היעד. "אני בא עכשיו מהבור בקריה. זה מרשים ביותר. כל יום שעובר אנחנו מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק", אמר.

"אני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארצות הברית ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל", הוסיף.

מקור שעודכן בתכני השיחה בין ביידן לראש הממשלה אמר כי "ביידן היה תקיף והמסר הכללי שלו לנתניהו היה שמספיק עם המשחקים - צריך לסיים עם זה".

במקביל, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח בטלפון עם שר הביטחון בני גנץ והדגיש בפניו כי ארצות הברית מצפה להפסקת אש בעזה. גנץ אמר לאוסטין כי ישראל תנהג "באחריות מדינית וביטחונית עם הגורמים המתונים באזור".

עם זאת, ראש הממשלה יקיים הערב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון ולא תתקיים ישיבת קבינט מדיני ביטחוני. המשמעות היא שככל הנראה לא תהיה החלטה על הפסקת אש היום, שכן להחלטה מסוג זה יש צורך באישור של הקבינט.

ג'ו ביידן בנימין נתניהו. AP
ביידן ונתניהו/AP

למרות הלחץ שמפעילה וושינגטון על הדרג המדיני, גנץ אמר היום במהלך ביקור בבסיס תל נוף כי לישראל "יש גיבוי בינלאומי מידידותיה ובראשן ארצות הברית. העולם כולו מבין שחובתה של ישראל להגן על ריבונותה ואזרחיה".

גנץ סייר בטייסת 133 בבסיס תל נוף, ביחד עם ראש מטה חיל האוויר תא"ל ניר ברקן, מפקד הבסיס תא"ל עודד כהן ומפקדי טייסות. גנץ קיבל סקירה על פעילות הטייסות במהלך המבצע. "במבצע הנוכחי צה"ל החריב את פרויקט המטרו של רצועת עזה, הפגיעה האסטרטגית במאות קילומטרים, משאירה את חמאס בלי אחד מהכלים החשובים ביותר עבורו בלחימה", אמר.

"חיסולם של בכירים בבטן האדמה והפגיעה בפעילים מעל האדמה, הראתה שאין לאף טרוריסט תעודת ביטוח. כל מי שפוגע באזרחי ישראל על הכוונת- מאחרון הפעילים ועד ראש הנחש".

227 הרוגים בעזה, 1,620 פצועים

הדברים מגיעים במהלך יומו העשירי של מבצע שומר החומות. חמאס ממשיך בשיגור הרקטות לעבר שטח ישראל, עם מטחים בלתי פוסקים לעבר ערי הדרום ויישובי עוטף עזה. שתי רקטות נפלו באשדוד - ללא נפגעים. מוקדם יותר היום נפלו שבע רקטות סמוך לבתים ביישוב במועצה האזורית אשכול, חלקם ליד בתי מגורים. נזק קל בלבד נגרם לרכוש, ולא היו נפגעים.

בצד הישראלי נהרגו 12 בני אדם כתוצאה מירי הרקטות במהלך המבצע. לפי משרד הבריאות בעזה, נהרגו 227 איש ברצועה, בהם 63 ילדים, 36 נשים ו-16 קשישים. 1,620 איש נפצעו.

בנוסף, אחר הצהריים נורו ארבע רקטות ליישובי הצפון מדרום לבנון. בעקבות הירי הופעלו אזעקות בכמה יישובים באזור הקריות ועמק יזרעאל, בהם שפרעם, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית אתא, קריית ים וכפר מסריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully