וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי מצפון: מטח רקטות מלבנון לקריות, עכו ושפרעם; צה"ל תקף בתגובה

ארבע רקטות שוגרו מדרום לבנון, ככל הנראה על ידי אחד הארגונים הפלסטינים במדינה. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בשפרעם, ואחת נוספת יורטה על ידי כיפת ברזל. 2 בני אדם נפצעו באורח קל כשנחבלו בדרכם למרחב המוגן. צה"ל תקף בדרום לבנון בתגובה

בווידאו: מטוח רקטות שוגר מלבנון - פיצוצים נשמעו בקריות/צילום: אלי אשכנזי, אמאר אסעדי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

ארבע רקטות שוגרו היום (רביעי) ליישובי הצפון מדרום לבנון, וצה"ל תקף בתגובה במוקדי הירי. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח שפרעם, רקטה נוספת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ושתיים נוספות נפלו בים. גבר בשנות ה-60 לחייו וילדה בת תשע נפצעו באורח קל בדרכם למרחב המוגן. אזעקות הופעלו בכמה יישובים באזור הקריות ועמק יזרעאל, בהם שפרעם, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית אתא, קריית ים וכפר מסריק. פיצוצים חזקים נשמעו באזור הקריות ובעכו.

גורמי ביטחון בלבנון אמרו כי הרקטות שוגרו מאזור העיירה סדיקין שבאזור צור. שום ארגון לא קיבל אחריות על הירי מלבנון, אך כמה פלגים פלסטינים קטנים הפועלים בדרום המדינה שיגרו בעבר רקטות לעבר ישראל. האזור נמצא תחת שליטת חיזבאללה, אך גורם ביטחוני לבנוני אמר לרויטרס שהארגון השיעי לא היה מעורב בשיגורים וכי הוא מנסה למצוא את האחראים.

זהו הירי הראשון לאזור זה של ישראל מזה כ-15 שנה, אז בוצע נורו רקטות על ידי חיזבאללה במסגרת מלחמת לבנון השנייה. מאז תחילת מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה בשבוע שעבר, שוגרו כמה רקטות מדרום לבנון לעבר הצפון, אך לישובים סמוכים יותר לגבול. בנוסף לכך, מפגינים לבנונים הורחקו מהגדר על ידי כוחות צה"ל ואחד מהם, שזוהה בתור איש חיזבאללה, נהרג.

שפרעם. דוברות משטרת ישראל
אזור נפילת הרקטה בשפרעם, היום/דוברות משטרת ישראל

בעקבות הירי מלבנון הודיעו בעיריות בחיפה ובנהריה על היערכות לפתיחת המקלטים בערים. יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן, אמרה כי האיגוד נערך עוד בשבוע שעבר למצב חירום וכונני האיגוד ערכו סקרים של חומרים מסוכנים ורעננו את ההנחיות לגבי החזרת חומרים מסוכנים במרחב.

עוד בוואלה!

צה"ל תקף מנהרות בהן התרכזו מחבלי חמאס לקראת פיגוע: "נכנסו למלכודת מוות"

לכתבה המלאה
ייורטים בשמי חיפה 19 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
יירוטים בשמי הקריות, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לדבריה, "הירי על אזור מפרץ חיפה מוכיח פעם נוספת כי אסור להחזיק חומרים מסוכנים בכמויות כאלו בקרבת אוכלוסיה אזרחית וכי מדינת ישראל חייבת לקבל את ההמלצות של וועדת המנכ"לים ולהרחיק את הסכנה מריכוזי אוכלוסיה. יש צורך לבצע את ההחלטה במידי ולא להמתין עוד שנים מסוכנות לשווא. נזכיר כי עד היום לא מולאה החלטת הממשלה לקיום סקר סיכונים למצב לחימה באזור זה, כשתושבים רבים נמצאים בסמוך לחומרים מסוכנים, שפגיעה רקטית יכולה להביא לאירוע רב נפגעים ממשי".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • רקטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully