וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשר נחת: לראשונה אחרי 7 שנים, עוף נדיר נצפה ברב-קומות בתל אביב

19.5.2021 / 19:15

הנשר הדרומי שנמצא בסכנת הכחדה, הובא לבית החולים לחיות בר לאחר שנמצא במצב קשה בבניין הנמצא בשיפוץ בצפון העיר. זוהי הפעם השנייה שהעוף נראה בארץ, לאחר שנצפה בפעם הקודמת בשמורת טבע הסמוכה לקריית גת

בווידאו: נשר דרומי חולץ מרב קומות בבנייה בתל אביב/צילום: רשות הטבע והגנים

שבע שנים לאחר שהנשר הדרומי נראה לראשונה בישראל, הוא נצפה היום (רביעי) פעם נוספת בבניין רב קומות בתל אביב. לפי הדיווח של רשות הטבע והגנים, העוף - שנצפה ב-2014 בשמורת גד, הסמוכה לקרית גת - נראה שוב בקומה ה-43 של בניין הנמצא בשיפוץ ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב.

עובדי רשות הטבע והגנים הגיעו למקום ולקחו את הנשר לבית החולים לחיות בר. לדבריהם, הנשר הגיע כשהוא על סף מוות ובתת משקל, אולם כרגע מצבו מוגדר יציב. הנשר עדיין נבדק, בין היתר כדי לראות אם הוא הורעל. "הגענו לבניין שנמצא בשיפוץ וראינו נשר שנמצא במצב לא טוב שזקוק לטיפול. אספנו אותו לקבלת טיפול רפואי", אמר אור מילשטיין, פקח רשות הטבע והגנים.

7 שנים לאחר שנצפה בארץ לראשונה נצפה נשר דרומי שוב בבניין בשיפוץ בתל אביב בקומה 43. רשות הטבע והגנים
הנשר הדרומי שנצפה בתל אביב. היום/רשות הטבע והגנים
7 שנים לאחר שנצפה בארץ לראשונה נצפה נשר דרומי שוב בבניין בשיפוץ בתל אביב בקומה 43. רשות הטבע והגנים
הנשר בבניין רב הקומות. תל אביב, היום/רשות הטבע והגנים

כיום ישנם כ-30 אלף נשרים דרומיים בעולם, המצויים בעיקר במרכז יבשת אפריקה. מאז שנות ה-90 תועדו הנשרים כמה פעמים גם בספרד ופורטוגל ועל פי ההערכות, ייתכן כי הצטרפו לנדידת הנשרים האירואסיאתיים. בעקבות הרעלות וציד של טורפים ועופות, אוכלוסיות הנשרים הדרומיים בעולם הידלדלה. אוהד, אקולוג עופות מרשות הטבע והגנים, הסביר כי "הנשר המדברי מקנן באפריקה ונמצא בסכנת הכחדה חמורה בטבע".

בישראל קיימים זנים רבים של נשרים ביניהם: הנשר האירואסיאתי, נשר רחם, העוזניות השחורות ובעבר אף קיננה בארץ עוזניית הנגב, אך היא נכחדה מהטבע המקומי. לעופות והדורסים הניזונים מפגרים יש חשיבות רבה במערכת האקולוגית, על כן ציד הנשרים, הרעלתם, וחשמולם בשנים האחרונות נחשבים למעשים בלתי חוקיים, זאת לאחר שגרמו לירידה משמעותית במספרם בטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully