וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצו לבית וחבטו באלות: שוטרים הכו משפחה ערביה בחיפה בטענה שתקפו יהודי

עודכן לאחרונה: 22.5.2021 / 10:33

בני משפחת מחאמיד ירדו לרחוב כששמעו שתוקפים יהודי, ושבו כשלא איתרו את מקור הרעש. בתוך דקות הגיעו 6 שוטרים לדירה, ובסרטונים נראו בועטים בדלת, מכים וסוטרים לבני המשפחה, ולוקחים ארבעה מהם למעצר. בדיון בבית המשפט הופרכה גרסת המשטרה: "אלימות קשה ובלתי מוסברת"

בווידאו: שוטרים הכו משפחה ערביה מחיפה בטענה שתקפו יהודי/מערכת וואלה!

שוטרים התפרצו בשבוע שעבר לבית משפחה ערביה בחיפה והכו את הנוכחים בטענה שתקפו יהודי. בתיעוד ממצלמות אבטחה וטלפונים, נראים שישה שוטרים חובטים בבני משפחת מחאמיד עם אלות וסוטרים להם בזמן שחגגו עיד אל-פיטר. בהמשך עצרו אותם למשך שלושה ימים, עד שהחשד נדחה בבית משפט.

התקרית החלה כשאחד מבני המשפחה שמע שתוקפים יהודי ברחוב קיבוץ גלויות, שם הוא מתגורר, וירד לראות מה מתרחש. בעקבותיו ירד גם שכן, ואחריו עוד שניים מהאחים למשפחת מחאמיד. הארבעה שבו לבניין כשלא הצליחו לאתר את מקור הרעש. בתוך דקות הגיעו השוטרים לדירה עם אלות שלופות, תוך שאחת מבנות המשפחה אומרת שהיא דתייה וצריכה לעטות כיסוי ראש. בסרטון הם נראים מתעלמים מהבקשה, בועטים בדלת וחובטים בה עם האלות.

בהמשך, כשנכנסו אל הבית, אחד השוטרים תועד חובט בבן משפחה עם אלה ומסמן לו שישתוק. שוטר אחר סטר לבן משפחה והושיב אותו על הרצפה, בעוד הילדים בוכים ברקע. אחד מהם נזקק לתפרים בראשו בעקבות החבטות. "אני מצלמת, חזירים", קראה בת המשפחה כשהשוטרים עזבו את הדירה עם האחים בני ה-18, 23 ו-28, ואביהם בן ה-51 שהיה בבית בעת האירוע ברחוב.

שוטרים מכים משפחה ערביה בחיפה, 19.5.21. Giphy
"הסרטון אינו עולה בקנה אחד עם דוחות השוטרים שנכחו במקום"/Giphy

ארבעת בני המשפחה, נטולי עבר פלילי, ישבו במעצר עד שהסנגורית, עו"ד יפעת כהן, אספה את הסרטונים והראתה את השתלשלות האירועים לשופט אמיר סלאמה, שהשתכנע כי סיפרו אמת לאורך כל הדרך.

"יש לציין כי כל החשודים טוענים שאין להם קשר ואין להם מעורבות במעשה התקיפה באזרח על רקע גזעני, וכי כל חטאם היה כי ירדו לשמע קול הצעקות וההמולה ליד ביתם וכשירדו הבחינו בשוטרים שהגיעו למקום וחזרו על עקבותיהם, כאשר לטענתם השוטרים רדפו אחריהם, פרצו לביתם ותקפו אותם בצורה אלימה", ציין השופט ביום ראשון, כשהובאו בפניו לדיון הארכת מעצר שני, בו המשטרה ביקשה להמשיך ולהחזיק אותם מאחורי סורג ובריח עוד חמישה ימים. "מנגד, השוטרים טוענים כי הם אלו שהותקפו על ידי בני המשפחה אשר גם כלאה אותם בבית".

"הוצג בפניי היום סרטון אשר אינו מותיר הרבה מקום לדמיון", הבהיר השופט. "מהסרטון עולה, לכאורה, כי יש דברים בגו וכל מה שנטען על ידי החשודים עולה בקנה אחד עם גרסתם, לפיה הם נקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון ואף נחשפו לאלימות קשה ולא מוסברת מצד השוטרים שנכחו במקום".
השופט קבע שהסרטון אינו תומך בנטען בבקשת המשטרה, לרבות הטענה שהשוטרים הותקפו או נכלאו בכליאת שווא על ידי החשודים. "עוד אציין כי הסרטון אינו עולה בקנה אחד עם דוחות הפעולה שמולאו על ידי השוטרים שנכחו במקום".

שוטרים מכים משפחה ערביה בחיפה בטענה שתקפו יהודי, 19.5.21. Giphy
"החשודים טוענים שאין להם קשר לפרשה"/Giphy

השופט ציין כי הסרטון לא הוצג בדיונים שהתקיימו בעניינם של החשודים ביום חמישי. "אני סמוך ובטוח כי אם הדבר היה נעשה, מעצרם של החשודים לא היה מוארך", רשם בהחלטתו לשחרר אותם מיד, ללא כל תנאי. "בנוסף, ובשים לב לסרטון ולתמונות שהוצגו", הוא הורה למשטרה להעביר את הדברים למחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים, "על מנת שתבחן את הדברים לעומק".

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובכפוף לדין ולנהלים כפי שבוצע גם במקרה נשוא פנייתכם. יחד עם זאת נציין כי ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, היא נלמדת ומופקים ממנה הלקחים הנדרשים. במקרה דנן הועבר חומר החקירה לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully