וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הרגל על הגז: ביידן התלוצץ "שידרוס" עיתונאים שישאלו אותו על ישראל

כתבים שהתלוו אל הנשיא האמריקני בזמן נסיעת מבחן ברכב שאלו אותו אם אפשר באותה הזדמנות לשאול אותו בזריזות על המצב. ביידן השיב בהומור: "לא, אלא אם כן תעמדו לפני הרכב בזמן שאני לוחץ על הדוושה". אחר כך הוסיף: "אני רק מתגרה" - והמשיך בנסיעה

בווידאו: ביידן מתבקש לענות על שאלה בנושא ישראל במבחן נהיגה/עריכה: אביעד בללי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התלוצץ היום (שלישי) עם כתבים שביקשו לשאול אותו על ישראל, וצחק כי ידרוס אותם אם יעשו כן - כך עולה מתיעוד המפגש. הכתבים שנכחו במקום ליוו את ביידן בעת שלקח רכב חשמלי של חברת פורד לנסיעת מבחן.

בזמן שישב ברכב, נשאל ביידן על ידי אחת מהעיתונאים שחיכו לו בחוץ אם היא יכולה לשאול אותו בקצרה על ישראל באותה הזדמנות. "אדוני הנשיא, האם אוכל לשאול אותך שאלה זריזה על ישראל לפני שאתה נוסע, היות שזה חשוב מאוד?", שאלה.

הנשיא האמריקני השיב בשלילה. "לא, את לא יכולה", אמר בהומור, "לא, אלא אם כן תעמדו לפני הרכב בזמן שאני לוחץ על הדוושה". אחר כך הוסיף: "אני רק מתגרה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במבחן נהיגה ברכב חשמלי, 18 במאי 2021. רויטרס
ביידן בעת שלקח רכב חשמלי של חברת פורד לנסיעת מבחן, היום/רויטרס

ביידן שוחח בליל אמש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפעם השלישית מאז החל מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא תומך בהפסקת אש בעזה ודן עם נתניהו במגעים עם מצרים בעניין זה. הוא בירך על המאמצים להפסיק את העימותים בין יהודים וערבים ברחבי הארץ, והביע תקווה כי השקט ישוב לירושלים.

זאת הפעם הראשונה מתחילת המבצע בה אמר ביידן כי הוא תומך בהפסקת אש, אך הוא נמנע מלהציב דרישה מפורשת לסיום הלחימה. שעות קודם לכן, בלמה ארצות הברית בפעם השלישית הצהרה של מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להפסקת אש.

עוד בוואלה!

ביידן לנתניהו: תומך בהפסקת אש בעזה, רה"מ: נחושים להשלים את המבצע

לכתבה המלאה

נשיא ארצות הברית הוסיף כי הוא רוצה שישראל תעשה כל מאמץ אפשרי להימנע מפגיעה באזרחים בעזה. עד כה, לא הראה ביידן סימנים להגברת הלחץ הציבורי על ישראל, למרות קריאות מצדם של חלק מחברי המפלגה הדמוקרטית להגברת המעורבות לסיום הלחימה שבה נהרגו עשרה ישראלים וכ-200 פלסטינים, בהם עשרות פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בנוסף לעשרות ילדים ונשים.

נתניהו השיב לביידן כי הוא "נחוש להשלים את מטרת המבצע, ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל". בנוסף לכך, הודה ראש הממשלה לנשיא על "תמיכתו העקבית בזכות של ישראל להגן על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully