וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "מגדל התקשורת בעזה שימש את חמאס לצורך לוחמה אלקטרונית"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 19:32

במערכת הביטחון עומדים מאחורי מיטוט רב הקומות שבו שכנו בין היתר משרדי רשת אל-ג'זירה וסוכנות אי-פי: "זה עבר את כל גורמי המקצוע. היה לנו חשוב מאוד לטפל בזה". מוקדם יותר ישראל העבירה לארה"ב מידע מודיעיני המגבה לכאורה את טענותיה, ברקע הביקורת בעולם על התקיפה

תיעוד: צה"ל תוקף את בניין אל -ג'לא בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בניין רב הקומות שצה"ל מוטט בעזה ושיכן בין היתר את משרדיהם של כלי תקשורת זרים, ושלטענת ישראל נעשתה בו גם פעילות צבאית של חמאס, "הוגדר כמטרה לפני זמן רב ועבר את כל התהליכים המשפטיים והמבצעיים, תחת עיניים בוחנות של גורמי המקצוע" - כך אמר היום (שלישי) לוואלה! גורם ביטחוני.

הגורם טען כי היו אמצעי לוחמה אלקטרונית שהופעלו מהבניין, וכי זו הייתה מטרת התקיפה. עוד נטען כי התקיפה פגעה גם ב"אמצעים נוספים", עליהם סירב הגורם להרחיב. "המטרה אושרה בגלל הערכיות שלה", אמר. "תקפנו את המבנה כדי לפגוע באמצעי לוחמה אלקטרונית שהופעלו מהבניין. כתוצאה מהתקיפה הורדנו אמצעים נוספים שלא ארחיב עליהם. היה לנו חשוב מאוד לטפל בזה".

הגורם הביטחוני הבהיר כי בעקבות הביקורת הבינלאומית מערכת הביטחון בחנה פעם נוספת את היעד, וכי גם לאחר הבדיקה היא עומדת מאחורי התקיפה: "לאחר הפרסומים והביקורת שוב נבדקה המטרה. בוצע תהליך בהתאם לנוהל. מה שרצינו שיהיה שם אכן היה שם".

נזקי תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
תקיפת הבניין, יום שבת/רויטרס

מוקדם יותר היום, מערכת הביטחון העבירה לפנטגון מידע מודיעיני מסווג, המגבה לכאורה את טענות צה"ל על פעילות חמאס במגדל שמוטט לפני כמה ימים בעזה, בו שכנו בין היתר משרדי סוכנות הידיעות אי-פי ואל-ג'זירה. בתקשורת הזרה דרשו בימים האחרונים מישראל להציג הוכחות לטענות אלה.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי וושינגטון אכן קיבלה מידע נוסף אודות השמדתה של ישראל את מגדל התקשורת בעזה. "זו הבנתי שקיבלנו מידע נוסף בערוצי מודיעין, וזה לא משהו שאני יכול להגיב עליו", אמר.

בהמשך, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ברקע האירועים. לפי הודעת משרד הביטחון, גנץ אמר למקבילו כי חמאס "ממשיך בירי כנגד אזרחים ובפעולות תוקפניות נוספות", והוסיף כי המבצע יימשך "מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח". גנץ הוסיף בדבריו כי "ישראל נוהגת ותמשיך לנהוג באחריות ביטחונית ומדינית, והגיעה להישגים צבאיים משמעותיים בימים האחרונים", כלשון ההודעה.

עוד בוואלה!

המסר של ביידן לישראל: האשראי שלכם אוזל - סיימו את המבצע

לכתבה המלאה

הדברים באים לאחר שבלינקן אמר אתמול כי ישראל טרם הציגה הוכחות לפעילותו של חמאס ממגדל התקשורת. שר החוץ האמריקני אמר כי הוא ביקש מישראל הצדקות למיטוט המבנה רב-הקומות, שלדברי צה"ל שימש את הארגון כמטה מודיעין.

מנגד, בתחילת השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המבנה היה "מטרה לגיטימית לחלוטין", וטען בריאיון לרשת CBS כי ישראל העבירה לארצות הברית הוכחות לפעילות טרור דרך ערוצי המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully