וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המבצע בעזה: גל של אנטישמיות ברחבי אירופה

פוליטיקאים בגרמניה קראו לנקוט צעדים תקיפים יותר אחרי שורת הפגנות נגד ישראל, שכללו שריפת דגלים וקריאות בעד חמאס. בבריטניה, ג'ונסון אמר כי "אין מקום לאנטישמיות בחברה שלנו", אחרי ששיירה שנסעה בשכונה יהודית בלונדון קראה "לאנוס את הבנות שלהם"

בווידאו: שיירה פרו-פלסטינית בקריאות אנטישמיות בשכונה יהודית בלונדון/רשתות חברתיות

מבצע "שומר החומות" הוביל לעלייה מדאיגה באירועים אנטישמיים באירופה בחסות הפגנות פרו-פלסטיניות נגד ישראל.

בגרמניה, שורת פוליטיקאים קראו להחמיר את הצעדים במאבק באנטישמיות אחרי כמה הפגנות אלימות. ברובע נוקלן שבדרום ברלין, מפגינים שרפו ביום שבת דגלי ישראל, קראו קריאות נגדה והניפו דגלי חמאס. ההתכנסות, שבה השתתפו כ-6,500 איש, הייתה בניגוד לתקנות הקורונה והמשטרה פיזרה את המפגינים. קבוצה קטנה מהם השליכה בקבוקים, אבנים וזיקוקים לעבר מאות השוטרים שהיו במקום, שהגיבו בגז פלפל. כמה מפגינים נפצעו ועשרות נעצרו.

הפגנות אלימות נוספות נרשמו במקומות אחרים בגרמניה, שבהן קראו חלק מהמשתתפים לפירוקה של ישראל.

פליקס קליין, נציב הממשלה הפדרלית למאבק באנטישמיות, הוא קרא להעניק סמכויות נוספות למשטרה ולתביעה כדי לאתר ולהעניש את מי שמתבטא באנטישמיות. הוא הביע תמיכה בגיבוש אסטרטגיה לאומית למאבק באנטישמיות ול"תו תקן אירופי" לזיהוי ולענישה.

הפגנה בברלין נגד המבצע של ישראל ברצועת עזה, 15 במאי 2021. רויטרס
האבטחה סביב בתי כנסת תוגברה. הפגנות פרו-פלסטיניות בברלין, שבת/רויטרס

נשיא הבונדסטג, וולפגנג שובלה, אמר כי בעוד שלגיטימי "לבקר בחריפות" את ישראל ו"למחות בקולניות" נגד המדיניות שלה, "אין שום הצדקה לאנטישמיות, שנאה ואלימות". הוא גינה במיוחד את המפגינים שהטילו ספק בזכותה של ישראל להתקיים.

הוא אמר כי על הפליטים המוסלמים והמהגרים בגרמניה להבין "שהם היגור למדינה שבה האחריות הייחודית לישראל היא חלק מהזהות שלנו". לדבריו, יש להעניק לקהילות היהודית ולמבנים שלהן את ההגנה הטובה ביותר. בימים האחרונים הוגברה האבטחה סביב בתי ספר, בתי כנסת ובתי חולים.

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו באירופה נגד ישראל: "הפסיקו להפציץ את עזה"

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בפלסטינים בלונדון 15 במאי 2021. רויטרס
מפגינים שורפים דגל ישראל בלונדון, שבת/רויטרס

בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי אין מקום לאנטישמיות וכי על יהודי בריטניה לא לסבול מ"גזענות מבישה", אחרי ששיירה של כלי רכב עם דגלים פלסטיניים עברה בשכונה יהודית בצפון לונדון ושידרה מסרים אנטישמיים ממגפון. בין היתר, הם קראו "לזיין את היהודים, לאנוס את כל הבנות שלהם". המשטרה אמרה כי היא עצרה ארבעה אנשים בחשד שהיו מעורבים בתקרית.

"אין מקום לאנטישמיות בחברה שלנו", צייץ ג'ונסון ביום ראשון. "לקראת שבועות, אני עומד לצד היהודים בבריטניה שלא צריכים לסבול גזענות מבישה כמו שהיינו עדים לה היום". אחד מיועציו אמר כי דבריו כוונו גם לשורת תקריות אנטישמיות בסוף השבוע. ביום שבת הפגינו אלפים בלונדון, ששרפו ודרכו על דגלי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully