וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לביידן יש דם על הידיים בשל תמיכתו במבצע של ישראל בעזה

נשיא טורקיה השתלח במערב בשל התמיכה בישראל, ובמיוחד בארה"ב ובאוסטריה. "אתה כותב את ההיסטוריה עם הידיים המגואלות בדם שלך", אמר ארדואן לביידן אחרי דיווח על עסקת נשק חדשה. על הנפת דגל ישראל בלשכת הקנצלר בווינה אמר: "גורמים למוסלמים לשלם מחיר על השמדת היהודים"

בווידאו: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשכונת רמאל שבמערב העיר עזה/דובר צה"ל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אמש (שני) כי לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יש "דם על הידיים" בשל תמיכתו במבצע של ישראל ברצועת עזה. נשיא טורקיה תקף בחריפות את מדינות המערב, בשל "העדר תגובתן" ללחימה, ובמיוחד את ארצות הברית ואת אוסטריה, שהניפה את דגל ישראל לאות הזדהות.

"אתה כותב את ההיסטוריה עם הידיים המגואלות בדם שלך בתקיפות חסרות הפרופורציה על עזה, שמובילות למותם של מאות אלפי אנשים", השתלח ארדואן בביידן, אחרי דיווחים על כך שהממשל אישר עסקת נשק עם ישראל בשווי 735 מיליון דולר. "הכרחת אותי לומר זאת". היחסים בין אנקרה לוושינגטון התדרדרו עוד יותר מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן, אחרי שהכיר בחודש שעבר ברצח העם הארמני.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מוסר הצהרה אחרי ישיבת קבינט, 17 במאי 2021. רויטרס
יחסיו עם ארה"ב בשפל. ארדואן, אתמול/רויטרס

לאחר הגידופים נגד ארצות הברית, פנה ארדואן לתקוף את אירופה ואת אוסטריה בפרט. "אוסטריה מנסה לגבות מהמוסלמים מחיר על כך שביצעה רצח עם ביהודים", אמר נשיא טורקיה אחרי המהלך של קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ.

ארדואן מקיים שיחות קדחתניות עם מנהיגי האזור מאז תחילת מבצע "שומר החומות" ביום שני שעבר, אך אלו לא הניבו תוצאות של ממש. אתמול חסמה ארצות הברית בפעם השלישי הצהרה של מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת לסיום הלחימה בעזה, אחרי שלא כללה שום התייחסות למתקפות הרקטות של חמאס והארגונים השונים בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully